Wij gaan over een week op vakantie naar Noorwegen en willen daar een paar mooie tochten gaan maken. De oudste twee houden dat wel vol, maar de jongste komt vast een eind, maar we twijfelen of ze dat helemaal volhoudt. Nu hebben we nog een mei tai liggen en is ze niet heel groot, 20 kg en 115cm. Is dat te groot hiervoor? Vanmorgen even gepast en het is zwaar, maar zeker niet te zwaar, vond ik. De laatste keer dat ze erin zat is minimaal 2 jaar terug, maar dit jaar is het misschien toch wel weer praktisch.
Onze zoon is net zo oud en zwaar maar ik zou eerder gewoon meer pauzes inbouwen of kortere tochten maken. Hun formaat maakt het niet lekker tilbaar... je sloopt jezelf vooral omdat je niet gewend bent om ermee te lopen op de rug.
Ik zou het zeker doen. Onze jongste zit vaak in onze nek of op onze rug. Lijkt me een extra paar handen.
Tja we hebben een paar hele mooie langere tochten gezien, die we heel graag willen maken. Pauzes doen we sowieso, maar een stuk dragen ontkomen we niet aan. Dan is met de mei tai comfortabeler dan zonder dachten we zo.
Om het comfortabel te hebben is 2/3 ondersteuning van de bovenbenen wel prettig. Ook moet het rugpand nog wel hoog genoeg komen. Met een doek kan je zelf wel redelijk sturen hoe het valt. Qua grootte en gewicht van je kind kan je prima dragen, weet alleen niet zeggen of je drager de juiste is. Wellicht kan je nog een kleuter draagzak huren. Consulenten verhuren ze vaak wel. Hoe beter hij past, hij fijner het draagt.
Wij gaan ook naar Noorwegen en hebben de afgelopen weken al 'ingelopen'. Mijn jongste van 13 kilo ging tot ze 2 was met alle wandelingen in de draagzak (weet even niet meer hoe ie heet, een hele goede iig ). Daarna liep ze alles zelf tot een uur. Maar nu lopen we soms routes van 2 uur, dat redt ze niet (in haar tempo zou het zo 4 uur zijn), maar ik vind de draagzak echt niet prettig meer heb ik gemerkt. We hebben ook zo'n rugdrager, en dat blijkt heel goed te werken. Ze zit daar meer in, als op een stoeltje, kan meer zien, zit niet zo aan me vastgeplakt. We hebben hem ooit voor 2 tientjes via mp ofzo, dus is dat niet een optie?
Tja dat vind ik dan eigenlijk weer zonde voor iets waarvan we niet zeker weten of het nodig is. Ik denk dat we het maar gewoon proberen/aankijken en anders kunnen we daar ook vast wel wat huren. De langste tocht willen de in de laatste week doen (Gaustatoppen, heen en terug 9km, maar ook 700 hoogtemeters). Vorig jaar hadden we hem ook mee, maar niet gebruikt. Toen heeft ze ook wel veel gelopen. Langste was 15 km door Stockholm, maar daar deden we dan wel de hele dag over.
Het idee is dat we hem mee hebben als ze moe wordt en dan even bij kan tanken (en waar niet zelf hoeven te dragen).
Ik had een pre-school carrier van Rose and Rebellion, die gebruikten wij rond de kleuterperiode voor lange wandelingen … ik heb m alleen pas verkocht via marktplaats, maar er staan er nog veel meer, en dan verkoop je hem weer door na je vakantie.
Lijkt me vooral voor haar na een tijdje niet prettig meer, maar dan is ze wat bij gerust en kan ze mooi weer gaan lopen zou ik denken ( of ben ik nu heel erg ). Voordeel is wel dat je zelf je handen nog vrij hebt ipv haar ondersteunen is zo zweterig.
Hoe lang denk je dat ze nodig heeft? Voor een kwartiertje is het anders dan voor een uur vind ik. Is het mogelijk om morgen re gaan wandelen em kijken hoe lang ze kan zitten zonder dat zij en dr drager er last van krijgt?
Ja das ook een goed idee. Ik denk dat een kwartier lang zat is, dan kan ze er weer even tegenaan. Want ze zou last kunnen krijgen van haar benen omdat die te weinig ondersteuning hebben?
Ik zou het er gewoon mee doen hoor! Op rig/schouders zitten ze ook niet per se helemaal ondersteund en kunnen ze ook lang volhouden. Zou je je echt zorgen maken, dan kun je evt met een sjaal de knieen extra ondersteunen. Maar goed. Gewoon doen en lekker gaan!