Hoe laat gaat jullie tiener naar bed?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nataly1972, 9 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik lees dat sommige de whatsappgesprekken nog controleren van hun kinderen. Tot welke leeftijd doen jullie dit?
    Heb dit zelf weleens steekproefsgewijs gedaan toen mijn zoon op de basisschool zat en in de eerste brugklas (met zijn medeweten) maar ik zou het nu niet meer kunnen omdat ik het wel heel Prive vind om zijn gesprekken te lezen. Hij is overigens 16 jaar en ik ben ermee gestopt sinds z’n 13e jaar.
    Uiteraard heb ik destijds meegegeven dat er nare dingen kunnen voortvloeien uit whatsapp vooral in de groepsappjes en altijd gezegd dat hij bij me terecht kan als hem iets niet lekker zit.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    Mijn oudste is nu net 13 en doe het nu nog heel af en toe. Eerst was het wel nodig (paar dingen gebeurd). Ik lees het ook niet uitgebreid, gewoon even scannen. Wordt dus al vanzelf minder, hij vindt het niet erg, maar denk wel dat ik na dit jaar (net begonnen in de brugklas) ermee stop of als ik het idee krijg dat er meisjes in het spel komen.

Maar uit mijn ervaring met hem dus, heb ik liever dat ouders wat langer meelezen dan te kort.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze zoon van 11 jaar moet van mij om 21:15 fris, fruitig en stil in zijn bed liggen, dus meestal gaat hij tussen 20:45 en 21:00 naar boven om te douchen enz.
    Onze zoon van 13 gaat om 21:15 douchen etc, dus ligt meestal tussen 21:30 en 21:45.
    De wekker gaat hier rond 7:30 af voor ze.

4. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Mijn oudste is 12 en gaat om 21.45 naar bed. Hij ligt dan vaak nog lang wakker en van mij mag hij nog best wat in een boek lezen, maar telefoon en tablet blijven vanaf 21u al uit. Om 7.15 gaat zijn wekker. In het weekend vind ik 22.30 goed.
    Denk dat het ook een beetje aan het kind ligt wat goede bedtijden zijn - binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Maar mijn oudste is bijvoorbeeld altijd een avondmens geweest en kan makkelijk later opblijven dan ik als ik hem zou laten. Hij slaapt ook gewoon niet als hij om 21u al in bed zou moeten liggen. Zijn broertje (8 jaar) daarentegen kan echt amper z'n ogen openhouden na 21u. Dus die ligt er eigenlijk altijd om 20.45 in en vaak nog vroeger, gewoon uit zichzelf. Die slaapt ook altijd binnen vijf minuten als een blok.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Hier niet echt een vaste bedtijd voor zoon bijna 11.
    Hij gaat wel altijd tegelijk met zijn broertje van 9 naar boven. Hij mag wat langer lezen maar kiest er tegenwoordig vaker voor meteen te slapen.
    Nu in de wintertijd gaan ze tussen 19.30/20.00 uur naar boven. Ze mogen lezen tot 20.15/20.30 en gaan dan slapen.
    Weekend ook geen vaste tijd, meestal rond 21 naar boven maar kan ook wel eens 23 uur worden als we visite hebben of ergens zijn.

Deel Deze Pagina