wennen of gewoon niet lekker vinden?

Discussie in 'Voeding' gestart door kiki1986, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Mijn zoon is nu net 4 maanden en ik ben nu sinds 5 dagen begonnen met groente hapjes. Ik ben begonnen met worteltjes maar zoon lief moest er niks van hebben hij trok er een heel vies gezicht bij en werkte het met zijn tong weer naar buiten. Ik heb gister bloemkool geprobeerd maar dit was ook hetzelfde verhaal. Hoe ging dit bij jullie toen je begon met de eerste hapjes? Vind hij het nou gewoon echt niet lekker of is het gewoon wennen hij heeft namelijk wel interesse in eten hij hapt naar de lepel en ook als wij zelf iets eten zit meneertje aandachtig te kijken.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik denk dat het wennen is.
    oudste deed het ook..
    het is een nieuwe textuur en smaak en andere manier van eten.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Kan beide zijn.
    Maar gewoon blijven aanbieden, want soms vinden ze een smaak later ineens wel lekker.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Je kan nu nog niet zeggen dat je kindje iets niet lekker vind.
    Kinderen moeten dingen namelijk meerdere keren (10-15 keer) proeven om aan een smaak te wennen.
    Dus ik zou gewoon alles aan blijven bieden, waarschijnlijk gaat hij vanzelf beter eten. Hij moet nu nog helemaal leren hoe je iets van een lepel afhapt, de structuur is heel anders, het is allemaal nieuw voor hem.
    Je bent nog maar zo kort bezig, het is nu gewoon oefenen.
    En als hij echt niet wil, gewoon nog even wachten en over een paar weekjes weer proberen.

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Bedankt voor de reacties. Ik zal nog blijven proberen dan :)

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja en niet elke dag wat nieuws.
    Eerst bijv 3-4 dagen worteltjes, dan 3-4 dagen bloemkool etc.
    Maar hier duurde het ook even hoor!

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Achteraf had ik liever willen beginnen met rijstebloempap van een lepeltje in de ochtend, zodat eerst gewend wordt aan de lepel in combinatie met de smaak van melk en pas daarna de lepel met nieuwe smaken.

En wat al gezegd is over dat je iets heel vaak moet aanbieden voordat je kan zeggen dat een kind het niet lust ben ik het mee eens.

8. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Wij zijn 2 weken geleden begonnen met groente, de eerste keren ging het er idd ook niet echt goed in, vooral de bloemkool niet!
    Maar gisteren ging de bloemkool er goed in!
    Dus het komt vanzelf

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier heeft het ook een hele tijd geduurd en ik dacht echt 'gaat dat nog goed komen', maar nu eet ze vrijwel alles.

10. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga vanmiddag eerste keer wortelhapje geven, benieuwd...

geven jullie verse groente of babypotjes?
    ik had nog een wortel babypotje, dus daar begin ik mee..
    morgen eerst wat groentes kopen, waar ik mee kan beginnen.. nu alleen tomaat,sla, paprika in huis, tja dat zijn niet de groentes om mee te gaan starten

wat ik me nog wel afvroeg, ze mogen geen zout.
    mag je dan ook geen pot wortelen/bonen gebruiken om daar het hapje van te maken?
    of is dat zo minimaal, dat het wel kan..
    leek me niet zo goed, daarom voor nu straks maar het potje babyvoeding en morgen wat verse groentes kopen

dus of vers of een babypotje?
    hoor het graag

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

Eerst een aantal dagen hetzelfde aanbieden alvorens weer met iets nieuws te beginnen.

Ook eten ze vaak de eerste tijd niet meer dan een paar lepeltjes.

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik maak het altijd vers, dus van verse groenten. Je kan eventueel ook diepvries groente gebruiken. Zolang je alleen groente geeft kan je 10 porties maken van 30 gram. Dat is in het begin meer dan genoeg en zo heb je altijd wat in de vriezer liggen om te geven. In ongeveer 10 keer lust je kindje de smaak waarschijnlijk ook.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik maak altijd vers. Bruine bonen kan je in een pak kopen en die moet je dan 8uur in water laten weken en dan koken. Wortels koop ik gewoon vers en dan schillen snijden en koken. Nu is er minder keuze in fruit die yoshus mag en dan koop ik diepvries fruit en dan maak ik dat per protie.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Bij ons ging het ineens goed. Maar ik ga hem na 4 maanden ook rijstebloempap met de lepel.

Meestal vinden babys potjesvoeding uit de winkel lekkerder. Maar ik maak het liever zelf.

Deel Deze Pagina