Natte schoudertjes

Discussie in 'Voeding' gestart door iets nieuws, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iets nieuws

iets nieuws Niet meer actief

Hallo,

Merijn is nu zo'n vier weken oud. Hij krijgt borstvoeding.
    Nu drinkt hij altijd heel gulzig. Hij spuugt na de voeding dan ook altjd weer een mondje uit.
    Daarom houden we 'm ook nog minstens een kwartier rechtop en krijgt hij zijn voeding in twee gedeelten (tussendoor een schone luier).

Wanneer we hem in zijn bedje leggen, spuugt hij bijna altijd in zijn slaap, of tijdens het in slaap vallen. Vaak ligt hij dan in bed, met natte lakentjes, inwikkeldoek en ook natte schoudertjes.

Wie herkent dit en wat doe je er tegen of wie heeft er een goede tip?

Groetjes Kim

2. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou een hydrofiel onder zijn hoofdje leggen, zodat je niet steeds het beddengoed hoeft te verschonen. Misschien helpt een slabbertje ook, die kan je best een tijdje omhouden in bedje en dan bijv. afdoen zodra je de kleine man slaapt.

Groetjes Six

PS: Het hoort er ook wel een beetje bij, ik had ook zóóóóóóóó veel was in het begin! :confused:

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Krijgt hij niet teveel per voeding? Ik weet niet hoe lang je hem aanlegt, maar misschien zit hij te vol? Haal je hem er zelf af, of stopt hij met drinken?

Vraag het ook een lactatiekundige, dat kan hier op het forum.

4. iets nieuws

iets nieuws Niet meer actief

Hij drinkt ongeveer 10 minuutjes de 1e keer, met tussenpozen.
    En na de schone luier ook ongeveer 10 minuutjes.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

De hydrofiel luier ligt idd in zijn wiegje. Soms zit de melk zelfs op de spijltjes en ligt er spuug op de grond.

GRoetjes Kim

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Als hij zover spuugt en zo nat is, dan geeft hij wel veel terug, toch? Maar als hij voldoende aankomt, zal hij voldoende binnenkrijgen/-houden. Laat hem anders eens wegen en vraag het dan op het CB na.

2x 10 minuten zou bijna niet kunnen betekenen dat hij teveel krijgt. Ik zou dus niet weten hoe je dit kunt oplossen.

Succes!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het beste is om je kind te laten bepalen hoeveel het eten wil. Dus eerste borst helemaal uit laten drinken tot hij niet meer echt actief slikt. Daar is geen echte tijd voor te geven, dus kijk maar gewoon niet op de klok. Daarna geef je de 2e borst als toetje.
    Als hij overvol zit en een mondje teruggeeft dan is dat op zich niet erg. Je kunt i.p.v. spuugdoekje ook een hydrofielluier in bed leggen met daar onder een sponslapje. Veel kinderen spugen ook minder als ze in een draagdoek mogen.

Deel Deze Pagina