Zoonlief is 18 maanden en slaapt s'morgens meestal van 10 tot 12.30. Dan gaat hij rond drie uur weer naar bed en slaapt dan tot 17 uur. De laatste paar weken ligt hij 's middags wel in bed maar is dan aan het kletsen. Hij heeft die rust wel even nodig.
Mijn zoontje slaapt al vanaf dat hij 6 weken is tussen 13:00 en 15:00. Het laatste halfjaar is dat iets verschoven naar 13:30-15:30/16:00 Het ochtendslaapje (10:00 - 11:00) is er sinds dat hij 15 maanden is af.
Mijn zoontje is dan nog geen 1,5 maar slaapt nog veel overdag. Van 10:00 - 12:30 en dan van 15:00 a 15:30 -18:00 Mag straks van mij wel iets minder. We gaan eind oktober naar Disney dan is hij 1 jaar en 4 maanden en dan hoop ik dat hij langer wakker kan zijn
Aaron is nog net geen 1, maar wel al over op 1 slaapje (althans 9 van de 10 keer). Dan slaapt hij van 11.30/12.00 tot 14.00 ongeveer. Afgelopen dagen had hij genoeg aan een middagdut van 1 uur, maar dan slaapt hij lekker uit de dag erna. Ook niet erg .
Heel verschillend en afhankelijk van wat we gaan doen... Als we gaan fietsen ofzo, dan redt ze het heel lang, soms wel tot 14:00. En als we thuis blijven is ze eerder moe. Dan slaapt ze vaak nog twee keer per dag... Meestal van 11:00 - 12:30 en van 16:30 - 18:00 ofzo. Soms van 13:00 - 15:00 en verder dan niet. 's Avonds weer om 20:00 naar bedje tot 's ochtends 7:00. Maar maakt veel verschil of ze ;s nachts gioed heeft geslapen of niet, of of ze ziekjes is of niet... Per dag anders. Ik probeer wel een ritme aan te houden, maar als mijn dochter geen slaap heeft, dan gaat ze ook echt niet slapen... Dan is een dagritme een leuk idee, maar werkt voor geen meter... Dus ik houdt haar eigen ritme aan... Als Joleijn slaap heeft gaat ze naar bedje. Eten doen we wel zoveel mogelijk op vaste tijden, maar ook dat gaat niet altijd volgens een straks schema hoor... Is soms zo moeilijk om dat goed aan te houden...
Zo ongeveer van 12.30-15 uur. Maar kan ook makkelijk verschoven worden. In elk geval gemiddeld wel 2 uur per dag in de middag.
Ze slaapt zo'n 2-3 uur. En dan wanneer ze moe is. De ene keer gaat ze om half 12 al slapen (voor het middageten), de andere keer om half 3. En op alle tijden die ertussen liggen..
Zoonlief - nu ruim 17 mnd - slaapt vanaf zijn verjaardag van 13-15 uur. Soms een half uurtje eerder, soms een half uurtje later. Gemiddeld 2 uur dus, maar er zijn uitschieters naar boven en naar onder.