Hoe laat ik dochter van 10 maanden beter eten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snuffie47, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Had/heb hier hetzelfde probleem, fruit gaat prima maar avondeten, dat was theelepeltjes, hooguit 2 eetlepels. Cb heeft erg goed geholpen, ze krijgt nu als ze wakker wordt 's morgens een fles, dan rond 11:30 fruit, dan slapen en als ze wakker wordt weer een fles, meestal rond 13:30 en dan gewoon niets op wat water of kruidenthee na, tot ze echt honger heeft, 17:00 uur ongeveer en dan wat aardappeltjes en groente, en dan als ze niet eet, dan niet, wel wat aandringen. Maar krijgt ze weer honger dan opwarmen en kan ze dat eten (nitraatrijke groente natuurlijk niet) en als ze wel goed gegeten had mocht ze een halve fles maar die heb ik nu vervangen door water, en dan om 20:30 weer een fles. Sinds 2 dagen krijgt ze 's morgens wat pap in de fles.
    En dat ging super goed, alleen nu begint ze weer wat te spoken maar voornamelijk omdat ze dan na een paar happen opeens moe is en naar bed wilt. Maar vandaag was haar bordje na het avondeten toch leeg :) Met wat moeite.

2. Snuffie47

Snuffie47 Lid

25 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames bedankt voor alle tips. Ik zal wat harder gaan worden en de flessen van 11.00 en 16.00 weg gaan laten. En volhouden. Het is natuurlijk inderdaad een patroon. Was gewoon bang dat ze te weinig binnen zou krijgen.

We gaan het gewoon proberen!

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Succes!!

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Je kan de flesjes ook langzamer verkleinen/verdunnen. Iets vriendelijker en makkelijker dan meteen weglaten.
    Oh en idd lekker zelf laten klooien met stukjes die je voor haar neerlegt (aan tafel terwijl jijzelf ook eet). Maak je geen zorgen dat het eerst overal beland behalve in de mond. Op een gegeven moment proberen ze het vanzelf in de mond te stoppen. Dan vooral niet te enthousiast belonen. Doe alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. En google rapley eens idd.
    Maak er geen strijd van.. Ook een goeie.
    Succes!

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Eens met bovenstaande adviezen.
    Daarnaast herken ik het wel van mijn zoon (mijn dochter at prima).
    Ook hij leek echt niet te kunnen minderen met flessen. Bij hem kwam het ook omdat hij oorpijn had, kauwen deed gewoon pijn. Heb ik lang niet begrepen omdat ik liever stukken geven dan puree. Ik ben onder andere naar een homeopaat geweest en die gaf tabletjes die de behoefte aan calcium konden verminderen. Prompt brak een betere periode aan. Geen idee natuurlijk of het daardoor komt. Maar we zijn nu een maand verder en hij eet uitsteken. We zijn in die maand van vijf flessen van 150 naar drie van 150 gegaan! Daarnaast wat geëxperimenteerd met andere tuitbekers om dat een open beker wel lukte maar geen grote hoeveelheden. De harde (gratis) van baby.dump en die pinguin van a.vent gaan goed. Daardoor drinkt hij ook makkelijker andere vloeistof dan melk.

Deel Deze Pagina