Mijn zoon is nooit een mega grote slaper geweest, al slaapt hij de laatste maanden wel steeds meer... Echter... sinds een week of 2 is het ochtendslaapje een drama. Hij wordt smorgens tussen 8 - 9 uur wakker ( afhankelijk van of hij doorgeslapen heeft). Dan krijgt hij bv en gaan we daarna naar beneden. Meestal wordt hij na anderhalf tot 2 uur erg jengellig, moe dus denk ik dan.....maar slapen ho maar... naar bed gaan gaat gepaard met veel huilen... eerst viel hij wel aan de borst in slaap als het in zijn bedje niet lukte, maar ook dat lukt vaak niet meer, of hij wordt na 10 min. Weer wakker. Smiddags gaat slapen wel goed en savons en snachts ook. Iemand een idee hoe dit kan? Hij kan nu toch nog niet naar 1 slaapje?
Kan een sprongetje of een fase zijn. Mijn dochter had ook periodes dat ze erg slecht sliep. Meestal gingen hier de ochtendslaapjes juist goed, maar was het in de middag drama. Ik haalde haar er dan gewoon uit, en probeerde het later nog een keer. Soms sliep ze maar een kwartier of half uur, maar ze ging dan 's avonds vroeger naar bed. Hier hielp het wel haar in slaap te wandelen (draagdoek of buiten in de kinderwagen), of in de auto!