Hoe laat is bij jullie bedtijd (kindje 7 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me af hoe laat jullie je kindje naar bed brengen en hoe laat jullie weer opstaan?
    Ik geef namelijk om 17u groentehap en om 19u de fles. Rond 19.30u gaat hij dan naar bed. Vaak valt hij met de fles al in slaap, maar dan moet ik hem weer wakker maken omdat hij tandjes moet poetsen, pyjama aan enz. Ik weet niet goed of ik hem nog eerder de fles moet gaan geven, zodat hij niet in slaap valt...? Maar dan komt het weer zo dicht op de vorige voeding (groentehapje)
    Als jullie nog volgen wat ik bedoel:):)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik deed voor het flesje de pyjama aan en tandjes had hij nog niet maar dat doe ik s'ochtends
    Hier ook altijd tussen 19.00 en 20.00 uur, toen ook meer rond 19u en als het aan hem lag soms nog vroeger.
    Toch zo blijven doen en nu nog steeds tussen 19u en ten laatst 20.30 maar meestal 19.30u :)

3. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Hier werd de laatste fles ook steeds vroeger. Onze kleine vent krijgt rond 17.30u zijn avondeten. En tegenwoordig ergens tussen 18.30u en 19.00u zijn fles en daarna lekker naar bed. Eerst was dit rond 19.30-20.00.
    Hij word 's ochtends rond 6.30u wakker...

4. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier is om half 5 de groentenhap. 6 uur in bad en kwart over 6 laatste fles. Kwart voor 7 is ze er echt helemaal klaar mee en net genoeg tijd om tandjes te poetsen en voor te lezen.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier ging ze toen altijd rond 19u slapen. Nu is dit vaak zelf 18u30 al.

Je kunt toch eerst de tandjes poetsen, pyama aan, slaapzak aan, dan op zijn kamertje gaan zitten en fles geven.

Dan kan hij lekker tijdens het drinken in slaap vallen.

Zo doe ik het ook (wel met BV dan).

6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    @Marloes; dus het kan best om hem al een uur na groentehapje de fles te geven?
    Ik geef hem zon 150/200 gram groente (ik maak meestal zelf, zo niet gebruik ik een groot potje olvarit). Maar rond 18.00/18.30u wordt hij altijd erg jengelig. Ik vermoed dat hij dan al moe is of weer wat honger heeft. Ik probeer dan altijd te rekken tot minstens 19u...

Moet ik hem dan minder groenten geven? Of de fles kleiner maken, als het zo kort op elkaar is?
    Hoe doe jij dat?

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mja, ik heb dat pas omgedraaid (eerst liet ik hem met de fles in slaap vallen), maar ik vind het tandjes poetsen wel belangrijk om na de fles te doen (ook voor later), ivm de suikers die toch in de voeding zitten.
    Met borstvoeding is dat natuurlijk veel minder.
    Mijn collega vertelde me over een kindje dat al rotte tandjes had door het met de fles in slaap vallen... Ik ga me daar dan druk over maken hahaha:) Daarnaast is het erg moeilijk om mijn zoontje een ritme/ritueel aan te leren, dus ik dacht dan kan ik er beter maar meteen mee beginnen:)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier altijd zo geweest vanaf 5-6mnd
    18.00 warme volledige maaltijd met water
    19.00 bad om de dag en tandenpoetsen
    20.00 slapen
    Ze word zelf wakker voor flesje verschilt qua tijd.
    Ik geeb ah puur eerlijk er zit wat suiker in (in vorm van metroxidine of zo iets) maar is erg weinig (minders dan andere voedingen bijv).
    We poetsen ook soms erna maar ze eet hier verder totaal geen suiker dat scheelt ook

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hij ligt altijd tussen 19/20 uur in bed. Eerst pyjama aan, slaapzak aan, flesje drinken, tandjes poetsen en dan naar bed!

Oja, avondeten krijgt hij rond 17 uur. Ligt er eigenlijk aan hoe laat hij dan wakker wordt. Dan schuift alles een beetje op, maar hij heeft een aardig ritme gelukkig :)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tussen 19:00 en 20:00. Ik begin om 19:00 met het bedritueel, maar soms wil hij dan nog écht niet slapen en gaat liggen huilen. Ik wil hem niet laten huilen, dus dan knuffel ik nog even met hem, lees nog een boekje voor en dan leg ik hem er daarna in. Het varieert dus nog wel een beetje, maar over het algemeen wil ik om 20:00 geen 'whuuuuuuuuu' meer horen :D

11. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    19h eigenlijk was dat de tijd die ze al heel vroeg aannam. Wij moeten haar dag nu verlengen omdat ze heel slecht slaapt en ze dan een kortere, maar wel voldane nacht heeft. Ze gaat nu na het warm eten een half uurtje rusten en dan hebben we het advies gekregen om haar dan tot 8 uur - half 9 te laten spelen om de tijd te rekken. Dit gaat meestal heel goed. maar als je kindje geen issues heeft met het slapen lekker rond 7 uur!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier zal dat 19:00-19:30 zijn (en dan slapen tot 7:30)
    Dit was bij de andere twee kinderen ook een prima tijd.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Met 7 maanden ging mijn dochter om 18:00 naar bed en dan sliep ze tot 7:30/8:00.
    Om 20:30 maakte ik haar wakker voor de laatste fles melk.

Inmiddels gaat ze om 19:00 slapen, tot de volgende ochtend 7:00 a 7:30.
    De laatste fles krijgt ze om 18:45u.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Met 7 maanden hadden wij geen vaste bedtijd. Wel rond 19.30 uur, maar dat hing ook van zijn slaapjes overdag af.

Ik zou gewoon de groente geven als jullie ook eten tenzij dat veel te laat is natuurlijk en de fles gewoon als je denkt dat hij moe begint te worden. Drinkt hij minder maakt doordat hij veel heeft gegeten, dan geeft toch niet?

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    19 uur was het hier (en nog). Wij moeten de tijd flink rekken, want ze wilde om 16 of 17 uur al haar nachtslaap in gaan.

Ons ritueel is heel simpel (en ze gaat erg graag naar bed). Pyama en slaapzak aan, fles, tandjes poetsen, naar bed met haar muziekje aan.
    Pyama ook wel eens na de fles. Maar niets uit, haar ritueel is gewoon eigenlijk fles, tanden poetsen, naar bed met haar 15 min durend slaapliedje.

Deel Deze Pagina