Inbakeren met de Puckababy of Pacco? Ervaringen gezocht..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar ervaringen met de Puckababy of de Pacco inbakerdoek. Ik twijfel erg welke ik zal aanschaffen, vooral de Pacco ken ik helemaal niet?

2. Username

Username Niet meer actief

De pacco begrenst veel meer dan de Puck. Wij hebben beide langere tijd gebruikt. Gestart met de Puck, al snel over naar de Pacco omdat ze echt meer begrenzing nodig had.
    Ze zijn prijzig, maar als je dat geen bezwaar vindt kun je ze van marktplaats halen om te proberen.
    Dan ben je niet meteen veel geld kwijt als je toch de andere nodig blijkt te hebben. Succes!

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier de piep en mini gebruikt. Werkte erg goed. Daarvoor wilde hij overdag alleen in onze armen slapen.

4. Username

Username Niet meer actief

Maar Kim waarom ben je op zoek? Ik meen me te herinneren dat je eerder topics hebt geopend over je kleintje, loopt het nog steeds niet goed?

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hier beide kindjes in de pacco gehad. Voor de puck waren onze jochies echt veel te sterk (en te onrustig).
    Ik was erg blij dat zij, maar vooral ik, weer konden slapen... (zij sliepen wel in mijn armen, maar vooral bij de oudste heb ik de eerste 2,5 maanden op gemiddeld 3 onderbroken uurtjes slaap per dag geleefd. Inbakeren heeft me echt gered, samen met kma-voeding).
    Pacco vind ik ook erg handig in gebruik trouwens.
    Ik weet niet waar je woont, maar heb de doeken hier liggen, je mag ze ook een paar dagen lenen om te kijken of het bevalt!

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wij hebben de pacco gebruikt. Fijn ding. Nadeel vond ik wel dat je voor het afbouwen de pacco plus moet hebben, daar kwam ik pas achter nadat ik de eerste pacco al in huis had, anders had ik die meteen gehaald.
    Ik begreep dat het verschil idd de begrenzing is, de pacco geeft meer geborgenheid begreep ik.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Nee. Ze ligt nu in het ziekenhuis. Als alles medisch is uitgesloten wil ik toch opnieuw het inbakeren gaan proberen.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ben ook op zoek.
    De Pacco is toch van fleece? Want dat wil ik niet namelijk.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoe kom je daarbij..? (oprechte vraag!)
    Is gewoon van katoen!!

10. KimK

KimK Niet meer actief

Pacco plus? Kun je dat miaschien wat meer toelichten? :)

11. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    De pacco plus zit net iets anders in elkaar zodat je de armpjes ook los kunt doen. Dus met het afbouwen kun je eerst het ene armpje los doen en de ander nog vast. Als dat goed gaat kun je ander armpje ook los doen (zit het alleen nog strak om de borst). Dan is het meer aan slaapzak al.
    Is om de overgang soepeler te laten verlopen.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Thanks voor je uitleg! Is het altijd nodig om af te bouwen? Of kun je ook "ineens" ophouden?

13. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Kan allebei. Oudste hadden we na een inenting (dan mag je 24 uur niet inbakeren) op zn buik gelegd en dat ging goed genoeg om het daar bij te laten. Bij de jongste hadden we elke keer een rampendag na de inentingen en heeft van 5 tot 7 maanden met 1 arm los geslapen voor hij echt los kon. En ja, voordat er mensen over die 7 maanden gaan vallen, we weten dat je vanaf 6 mnd niet meer in "mag" bakeren.

14. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier niet afgebouwd erop een gegeven moment gestopt, volgens mij na de prikjes, omdat je ze dan niet in mag bakeren (sowieso niet in de pacco, zit te strak)! Gewoon geprobeerd met een slaapzakje en wonderlijk snapte ze het meteen.. Maar geen idee of dit altijd werkt..

Succes..

15. KimK

KimK Niet meer actief

Wat bedoel je met prikjes? Na 6 weken? Zo snel al gestopt met inbakeren?

16. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Wij hebben de puckababy mini gebruikt zolang hij erin pastte. Ben er zeer tevreden over!!! Nu slaapt hij in puckababy the bag en dat gaat super! We zijn in 1 keer overgestapt, maar het schijnt wel dat dat puckababy een bepaald `iets` heeft waardoor het overstappen van inbakeren naar losse armen goed zou moeten verlopen. Dat is hier ook gebleken.

17. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hier was de puckababy voldoende. Dan ligggen de armen niet tegen het lichaam aan, maar wel in de zak. Dus kunnen ze niet zo maaien. Vond het elke cent waard.
    De pacco geeft meer begrenzing omdat de armen dan wel tegen het lichaam aanzitten.
    Beide zijn heel makkelijk in gebruik.

18. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hier ook puck ababy. Erg tevreden over!

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier eerst de puck. Geen succes te sterk of te veel onrust. Na een operatie was hij er even weer vanaf. Maar toch tijdje daarna wel weer. Zijn nu net sinds het weekend er helemaal vanaf. Met het omdraaien ook inbakeren niet meer nodig. Gelukkig maar.

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hier met 2 maanden begonnen met de Pacco. Wauw, wat een verschil! Mijn ventje ging direct slapen zonder enkel probleem. Op die manier konden we aan een ritme werken. Met 4 maanden direct gestopt na zijn prikjes. Was er heel erg bang voor (wellicht afbouwen, drama, etc) maar eigenlijk ging dit meteen goed! :D En we hebben er zeker wel baat bij gehad, want dit heeft geresulteerd dat hij altijd zelf in slaap kan vallen zonder hulp.

Geen ervaring met de puckababy.

Deel Deze Pagina