Ik ga via het fietsplan van mijn werkgever een nieuwe fiets aanschaffen en ben nu op zoek naar tips Dus wat vind jij nou echt een aanrader? Dit wil ik: - geen moederfiets - wel stevig en goed voor veel boodschappen (doe de weekboodschappen vaak op de fiets namelijk ) - geen stuur waarbij je helemaal voorover zit - liefst 7 versnellingen, 5 kan evt ook - moet lekker zitten
Ik lees even mee. Mijn man moet ook zo'n nieuwe fiets. Ik heb zelf een gazelle Orange extra gekocht en daar later een moederstuur op laten zetten. Voor mij speelde mee dat ik graag een fiets op juiste framehoogte wilde, ik meen 61 of 65(?). Toen kwam ik al automatisch uit bij Gazelle. En tezamen met mijn budget en verdere wensen (idd 7 versnellingen) en hoe het fietste kwam ik bij deze uit. Ik vind het een hele fijne fiets. Met geveerde zadelpen en geveerde voorvork. Mocht je zo'n bierrekje voorop je fiets willen, moet je er een uitzoeken zonder geveerde voorvork.
Ik heb een Gazelle Orange (zonder de extra ), en vind het echt een heerlijke fiets. Rijdt soepel, stuurt prettig en kan er gerust een tocht van een uur opmaken zonder last te krijgen van het zadel. Alleen of je er veel boodschappen aan kan hangen durf ik niet te zeggen. Wel kan de bagagedrager tot max 25 kilo houden (maar ik weet niet of dat standaard is bij Gazelle), en kan ik met een kind achterop nog makkelijk een zware tas aan mijn stuur hangen, zonder te gaan wankelen tijdens het fietsen.