wij hebben op de eerste verdieping de badkamer en 2 grote slaapkamers. op de tweede verdieping hebben wij 2 kleine slaapkamertjes met daarnaast nog een grote ruimte. daarboven hebben wij nog een echte zolder.. dus ruimte missen we niet op de tweede verdieping.. nu slapen de kinderen op de eerste verdieping (zoals de plattegrond) en wij slapen zelf in de grote ruimte op de tweede verdieping. de computer staat op 1 van de kleine slaapkamertjes, de andere is rommelhok.... nu had ik het idee om de kinderen naar de tweede verdieping te verhuizen.. ieder een kleine slaapkamer voor hun bed en evt tv.. en echt speelgoed van hunzelf.. en dan van de grote ruimte een soort speelkamer te maken.. schommels.. tafeltjes, stoeltjes, lego etc dan slapen wij weer op de eerste verdieping op de grote kamer.. en van de kleinere kamer maken we dan computer/kleding/logeer kamer. ik heb geprobeerd om platte gronden te maken.. (de ruimte achter de bedden op de tweede verdieping zijn schuine daken.. eerst gaan ze 1,50 gewoon omhoog, dan komt het schuine dak. dus er kan gewoon een bed of kastje tegenaan) nu vind ik dit een leuk idee voor nu (ze zijn bijna 5 en bijna 3) maar is dit idee ook nog te doen als ze straks ouder worden?.. vriendjes mee naar de slaapkamer spelen.. huiswerk maken.. nou.. wat zouden jullie kiezen? ik neig erna om ze naar de tweede verdieping te verhuizen (deze plattegrond is van hoe ze nu slapen)
Super idee is mijn mening. Zeker ook als ze ouder worden, dan hebben ze juist minder ruimte nodig op hun eigen kamer heb ik het idee. Computeren en huiswerk maken aan een bureau heeft weinig ruimte nodig. Juist dat ze een relax ruimte hebben is super gaaf, als ze wat ouder worden wordt dat echt een honk, zullen veel vriendjes jaloers op zijn. Vond het echt heel stoer en mooi.
Zeker doen! Heerlijk juist die ruimte. Zo zijn de slaapkamers lekker rustig en plek genoeg om te spelen. Wanneer ze ouder worden zou je er een bank en tv neer kunnen zetten. Mijn kids zouden dit geweldig vinden.
Ik zou twijfelen omwille van het toilet. Als een kind van 3 of 5 's nachts uit zijn bed de trap af naar het toilet moet, dat vind ik niet zo heel erg veilig. Weet natuurlijk niet of jouw kinderen 's nachts al wel eens gaan plassen... Maar dat zou mij eigenlijk tegenhouden. Tenzij je met potjes gaat werken.
Ik denk dat het niet zo fijn is als ze ouder worden. Al tieners willen ze toch een tweepersoonsbed etc. En je weet niet hoe ze dan met elkaar omgaan. Aan de andere kant, als ze tegen die tijd juist goed met elkaar kunnen vinden hebben ze wel een 'eigen' plek samen waar ze met vrienden kunnen zitten.. Dat is ook wel leuk op de basisschool als vriendjes komen spelen. Moeilijke keuze..... succes.
Dat van dat tweepersoonsbed lijkt er ruimte genoeg te zijn om dat op te lossen met een twijfelaar of een onderschuifbed.
Ik vind t een superleuk idee, maar zou zelf wel met t volgende zitten: 1. Kinderen moeten in hun speelkamer spelen?? Dan zijn ze dus wel 2 verdiepingen hoger en kan je het niet in de gaten houden. Of ga je zelf ook de hele tijd biven zitten? 2. Na het douchen moet je een trap op naar de slaapkamer. Lijkt me onhandig. 3. Het snachts plassen moet een verdieping lager.
Ik reageer hier even op met mijn eigen ervaring 1. Ik zou dit geen probleem vinden met kinderen van deze leeftijd, als er iets is ben je gauw genoeg boven en ze zullen beneden wel gewoon knutselen en ook spelen. 2. Wij hebben de badkamer beneden dus ook naar boven als je klaar bent met douchen/badderen. Is geen probleem. 3. Er zijn ook genoeg mensen die geen wc boven hebben. Mijn kinderen hebben beide een potje op hun kamer, wil prima.
Lijkt mij een prima plan. De nadelen die sommigen noemen hebben wij geen last van. Alyssa slaapt op zolder en heeft een potje op haar kamer staan voor als ze snachts moet plassen (ze is 6). De kids douchen bij ons savonds en we pakken alyssa dr pyjama voordat ze gaat douchen en kleden haar dan in de badkamer of op onze slaapkamer weer aan en anders hangt haar badjas altijd in de badkamer zodat ze die kan pakken als ze toch op haar kamer moet aankleden. Als ze op haar kamer speelt zetten we de babyfoon aan en kan ik het goed in de gaten houden. Het lijkt me voor de kids helemaal geweldig.
Ziet er echt super uit zeg, ben helemaal jaloers! En als ze tieners zijn willen ze een tweepersoonsbed... Dat wilde ik ook wel, maar kreeg ik echt niet van mijn ouders. Jammer dan. Superleuk dat ze een eigen speelkamer hebben, die is dan twee verdiepingen hoger, maar met een babyfoon en regelmatig even kijken krijg je ook heel wat mee natuurlijk.
nee.. ze hoeven zeker niet altijd boven te spelen hoor. ze hebben nu ook genoeg speelgoed op hun kamer maar spelen nooit boven. maar mijn dochtertje krijgt steeds vaker kinderen te spelen en willen dan wel naar boven.. de jongste speelt nooit alleen boven, dat mag niet van mij.. maar ook hij wordt ouder.. dus wanneer hij alleen mag spelen boven is dit wel leuk dacht ik. ...... in ons vorige huis hadden we de badkamer beneden, en ik heb dit nooit lastig gevonden.. ........ en voor het plassen.. daar heb je potjes voor toch
en.. als ze als tiener een twee persoon bed willen is dat natuurlijk ook geen probleem.. dan sloop ik alle muren eruit op zolder.. en wordt hij gewoon weer van mij en mijn vriend.. en krijgen ze weer ieder een gewone slaapkamer.. bedankt voor de reacties.. ik denk dat ik het idd zo ga doen!
ik zou het doen. de enige kosten die je hieraan hebt in een paar rolletjes behang. wil het over een paar jaar niet meer op deze manier, dan verander je het heel simpel terug