Naar gyn? Korte cyclus & late eisprong...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stoffeltje, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Hallo dames,

Vandaag ben ik heel chagrijnig en verdrietig. Mijn cyclus was al vrij kort (23-26 dgn), maar vandaag ben ik al op dag 22 ongesteld geworden. D.w.z. dat ik maar een cyclus had van 21 dagen.

Vanaf mei 2012 ben ik met de pil gestopt en ik temperatuur vanaf augustus. Het lijkt erop dat ik iedere maand een eisprong heb varierend van dag 14 tot dag 18 en nu begin ik me er toch wel zorgen over te maken of mijn luteale fase wel lang genoeg is.

Denken jullie dat ik met mijn verhaal via de huisarts al bij de gyn terecht kan? Heb ik een verwijzing nodig als ik normaal gesproken tijdens de zwangerschappen onder behandeling ben bij de gyn? Ik heb drie keizersnedes gehad. Ik ben vier keer binnen 3 maanden zwanger geworden. Ik ben zelfs 20 kilo lichter dan bij de vorige zwangerschappen.

Kan ik zelf nog iets doen om mijn cyclus beinvloeden? Of moet ik me nog geen zorgen maken. Dit jaar word ik 35 en als het ons gegeven is zouden we nog heel graag een vierde kindje willen.

2. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Hey zoals je kan zien heb ik ook een kortw cycl. Meestal. Ik heb pcos dus misschien ligt t daar aan. Maar met dir verhaal zou ik wel naar je dok gaan. Want als jij een te korte lf heb moet dat na gekeken worden lijkt mij. Dus ik zeg gewoon gaan. Wel heel vervelend voor je. Ben sinda een lange tijd o Ik k weer aan t tempen en merk ook weer apparte dingen.
    Ik hoop dat je dok je die verwijzing geeft

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik zie dat jij voor je eerste kindje bezig bent dus eigenlijk mag ik niet klagen. Maar ik kan de wens voor een vierde ook niet uit mijn hoofd zetten.

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Bieden ovulatietesten een meerwaarde naast het temperaturen in mijn geval?

5. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Ook al is t je vierde kind. De wil is er en dat blijft toch knagen. Ik wil ook veel kindjes en zou t net zo vervelend vinden als t niet lukt voor een vierde. Dus klaag maar hoor geen probleem. ;)

6. Mum82

Mum82 Actief lid

26 nov 2012
    110
    0
    16
    Brabant
    Meid het is geen klagen het is je wens...
    Hier ook korte cyclus van 21 dagen en op voor kindje nmr 4.
    Hou moed...

7. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Had jij al eerder zo'n korte cyclus? Doe jij wat speciaals nu of wacht je gewoon af?

Lief jullie reacties trouwens! Voel me alleen zo ondankbaar af en toe met 3 kids terwijl sommige meiden nog op hun 1e wondertje moeten wachten.

8. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Het is niet ondankbaar hoor.
    Voor iedereen komt zijn tijdbom moeder te worden. Alleen moet de ene helaas een zwaardere weg bewandelen dan de ander. Zo is t nou een maal in t leven

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik denk dat ik morgen maar eens naar de huisarts bel. Ben me nu vanalles in mijn hoofd aan het halen o.a. vervroegde overgang, omdat ik 's nachts veel zweet.

Wil mijn man eindelijk ook een vierde uk en dan werkt het dadelijk bij mij niet meer... :(

10. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    tuurlijk wel gewoon hoop houden!! de dok weet wel raad!!

11. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoi meiden,

ik ben zaterdag ongesteld geworden, ook cyclus van 21 dagen... al vrees ik dat ik geen eisprong heb gehad... hebben jullie met jullie korte cyclussen altijd een eisprong? of kan je soms een eisprong 'overslaan'?

groetjes

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik hou mijn temperatuur bij met FF en ik heb wel iedere keer een eisprong maar volgens mij is mijn luteale fase te kort. Ik heb mijn eisprong varierend van dag 14 tot dag 18 in mijn cyclus.

Morgen moet ik met mijn zoontje naar de oogarts en dan loop ik even bij de afd. gyn binnen om te vragen of zij mijn klachten een verwijzing waard vinden. Mijn eigen huisarts is namelijk met zwangerschapsverlof en de huisarts die nu in de praktijk zit neemt mij meestal niet serieus.

13. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Volgende week donderdag kan ik terecht bij de gyn. Deze week wel nog eerst naar de huisarts voor de verwijzing maar de assistente zei dat mijn klachten genoeg reden zijn voor die verwijzing.

Vandaag had ik ook last van heel veel stolsels, dat heb ik nog nooit gehad. Ik ben benieuwd.

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    De verwijzing is binnen. De huisarts vond dat er redenen genoeg waren voor een bezoek aan de gyn.

Deel Deze Pagina