Hoevaak speel-date?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Tja..? Wat is "normaal"?

Hoevaak spelen jullie kinderen met kindjes na schooltijd?

Wat is "te veel"?

Graag Jullie mening

2. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Wat normaal is bepaald iedereen voor zichzelf. Hier kan ze op woensdag en vrijdag afspreken als ik geen andere plannen heb. Dit komt omdat ik op maandag en dinsdag heel de dag werk en op donderdag heeft ze dansles.

3. Koon

Koon Niet meer actief

1x per week spelen na school. Daar wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt.
    Daarnaast 1x zwemles, 1x oma en 2x bso.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Hier zeker 3x per week spelen na school (van 14 tot 16.30 uur), 1× fysio en 1 middag thuis. Maar soms is het 4x spelen na school.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier passen de oma's op maandag en donderdag op. Ze beslissen zelf of ze die dag met kindjes van school mogen spelen. Ene keer gebeurd het wel, andere keer niet.
    Op dinsdag gaat ze naar de BSO.
    Woensdagmiddag en vrijdagmiddag kan als ik geen andere plannen heb.
    Soms heb ik al een speel-date geregeld met het zoontje van een vriendin van mij. Maar dat gebeurd ook vaak in het weekend.

Gemiddeld speelt ze 2x per week met iemand uit haar klas

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Gemiddeld 1 a 2 keer per week, heel soms 3 keer. Ze gaan ook een dag naar de BSO en oma past een dag op en een middag sport de oudste (de jongste spreekt dan wel regelmatig af).

7. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier vrijwel elke woensdag. Maandag, dinsdag, donderdag gaat hij naar de bso en speelt dan daar met zijn beste vriendje.
    Vrijdag zou kunnen, maar dat ligt eraan wat voor weekend we hebben. Als hij het weekend naar zijn vader gaat, dan de vrijdag niet spelen.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier 1 keer in de week. Vind dat druk genoeg. Maandag hele dag school. Dinsdag halve en speelafspraak. Woensdag halve en judo. Donderdag hele dag school. Vrijdag halve en dan naar oma en opa.

9. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb niet echt vaste regels. Gisteren heeft ze gespeeld en vanmiddag gaat ze weer met iemand spelen, maar dan wordt er morgen niet gespeeld. 3 keer achter elkaar vind ik te veel.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    1 x per week of 1 x per 2 weken is maar net hoe het loopt
    hij is 4
    de rest van de week is hij te moe en voor die leeftijd vind ik dat genoeg

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Beiden mogen op woensdag en vrijdag afspreken. We wonen niet zo dicht bij school, dus als ik ze ergens op moet halen, is dat meestal zo 10 kilometer heen, 10 terug. Jongste moet altijd mee, dus als dat elke dag moet worden we beiden niet blij ;)
    De oudste heeft op vrijdag wel een lange dag, tot 14.45 dus dan is het vaak maar kort. In de praktijk gebeurt dat bijna niet. Of hij moet iemand meenemen, dat vind ik altijd best, maar zelf nog gaan rijden eind van de vrijdagmiddag heb ik niet zo vaak zin in.
    Daarnaast gaan ze 2 middagen naar de BSO.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Gemiddeld 1-2 keer per week.
    Op maandag heeft ze zwemles en op woensdag gym. Op donderdag zijn mijn schoonouders er en is het niet echt handig (tenzij van tevoren afgesproken bij iemand anders thuis).
    Op dinsdag is mijn moeder er maar dan kan er wel iemand komen spelen en op vrijdag kan het ook. Van die twee dagen speelt ze meestal 1x, heel soms beide dagen. En soms op zaterdag met het buurmeisje (en vriendinnetje). Ze is nu 5 en halverwege groep 2. In groep 1 was het vaak 1x per week.

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ma en dinsdag na school naar de gastouder waar haar beste vriendin ook is (is de dochter van de go).
    Woe/don/vrij kan ze spelen en doet ze meestal 1 a 2x per week. Vrijdag wil ze eigenlijk altijd uitrusten. Het zou van mij wel mogen op vrijdag.

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Hier mag het elke dag en 9 van de 10 keer gebeurd dat ook. Ik werk zelf de ochtenden/avonden en dan kan dat mooi. Ik moet wel zeggen dat ze hier altijd heel lekker kunnen spelen en er nooit gezeur is dat scheelt heel veel.
    Om de week op maandag middag gaat ze naar de BSO maar dat is bijna afgelopen omdat ik bijna klaar ben met mijn opleiding.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De ene week vier keer en een andere week nul keer, heb daar geen vaste regels voor.

Vorige week heeft ie bijvoorbeeld alleen een keertje tussen de middag bij een vriendje gegeten en deze week is ie al twee keer uit lunchen geweest, is hij nu uit spelen en morgen komt er hier een vriendje spelen...en vrijdagmiddag gaan we naar oma.

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    3 dagen per week kan hij afspreken
    1x zwemles

17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ligt er helemaal aan hoe ze zelf zijn en hoe de week is/geweest is.
    Deze week heeft de jongste 2 kinderfeestjes en de oudste een kinderfeestje en een toets. Dan wordt er verder dus niet afgesproken. Een andere week kan het 2 of 3 keer zijn.

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gemiddeld twee/drie keer per week denk ik.
    Hier in de buurt wonen weinig kinderen van school, dus dan spreken ze sneller af.

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    1 a 2 keer per week. Ligt aan haar eigen energie. Ma-di kan en mag, wo bij oma, do zwemles en vrij is ze moe of speelt ze buiten met de buurkindjes.
    Ik merk dat het na de kerstvakantie wat rustiger is met alle dates.

20. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Wat veel speeldates! Onze oudste is vijf maar speelt denk ik maar 1x in de twee of drie weken met een klasgenoot. Hij vraagt er ook niet om. Kids gaan daarnaast 1x per week naar oma. En ze spelen uiteraard wel met kindjes in de straat maar dat is vaak geen heel dagdeel. Ik vind rust heel belangrijk na die lange schooldagen, maar misschien overdrijf ik als ik het zo lees...

Deel Deze Pagina