Kind futloos na zesde ziekte

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bioluun, 4 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Vorige week donderdag was onze oudste zoon (5,5 jaar) wat warm. Vrijdag toch naar school gegaan maar s middags had hij 39,6 graden koorts. Zaterdag steeg dit naar 41 graden en dit bleef tot de koorts op zondag plots zakte en hij wat rode vlekken op gezicht en rug kreeg. Niet heel veel, maar mijn vermoeden is toch de zesde ziekte. Maar sinds die tijd heeft hij nog tot gisteren af en aan verhoging en is hij compleet futloos. Hij slaapt goed en eet een beetje.

Hij wil alleen niets doen. ik denk dan: weinig eten en beweging, dan krijg je nooit je energie terug. Ik geen hem nog wel tijd om weer bij te trekken hoor, maar ben bang voor een neerwaartse spiraal. Hij is al zo dun...

Ik hoop dat hij morgen weer naar school kan... lijkt me een goede afleiding.

Mijn vraag (na dit lange verhaal): is dat lange herstel typisch iets van de zesde ziekte? Ken het van eerdere Ziektes niet.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier is zoontje bij de 5e of 6e ziekte ongeveer 5 weken ziek geweest.
    Huisarts wist niet zeker wat het was. Maar 5e of 6e ziekte zei hij.

Eerst koorts, daarna bijwerkingen van de koorts zoals niet op benen kunnen staan. Heeft een dikke week niet kunnen lopen. En daarna herstellen wat lang had geduurd.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    5e en 6e ziekte sluimert lang door idd.
    De handen en voeten kunnen er, ook na een paar weken nog, van vervelen.
    Eerst koorts, dan vlekjes en zo blijven ze een paar weken sukkelen. Niet altijd t geval hoor maar uit ervaring blijven kindjes er langer suf van.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kregen ze na de 5de ziekte allebei ook nog griep, ik denk doordat de weerstand sowieso al laag was. Misschien jouw zoon ook?

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Nee denk niet dat er nog griep achteraan is gekomen. Omdat de temperatuur omlaag was. Wel flink snotterig en ook zijn klieren in de hals verdikt. Maar dat kan ook bij de zesde ziekte horen.

Wat ik wel lastig vind is bepalen in hoeverre hij het ‘overdrijft’. Klinkt lullig om van je eigen kind te zeggen maar hij kan best een drama queen zijn. Aan de andere kant vindt hij school normaal erg leuk, dus als hij nu zegt dat hij niet wil gaan, tot hoeverre moet ik hem dan pushen.
    Voor mij is het dus al heel fijn om van jullie te horen dat het vaker langer blijft hangen. Misschien overdrijft hij het dan toch niet.

Deel Deze Pagina