Ons mannetje slaapt na zijn voeding (en na het spelen in de box) steeds maar 3 kwartier; dan gaat hij huilen. We wachten het dan even 10 minuutjes af, maar hij valt meestal (bijna altijd) niet meer in slaap. Dan halen we hem er maar uit. Hij is nog wel heel moe en slaapt soms dan in de wipstoel. Ik dacht eigenlijk dat dit maar een paar weekjes zou zijn, maar hij slaapt nog steeds maar 3 kwartier. Dit is nu al weken zo. Wie herkent dit of wie heeft tips? 's Nachts (of als het donker wordt) slaapt hij wel goed.
Hier hetzelfde..maar dan zelfs maar een half uur!Heb al vanalles geprobeerd..als ik voordat hij wakker wordt na dat half uurtje al bij hem sta en een aai over zijn oogjes geef helpt het hem soms weer in slaap te vallen...als hij eenmaal wakker is en om zich heen kijkt gaat hij niet meer slapen.Ik hoopte dat het een fase was maar duurt nu ook al weken.Als ik de uren dat hij slaapt optel komt hij wel aan een mooi aantal omdat hij in de nacht en ochtend wel doorslaapt.Zal hij waarschijnlijk niet langer nodig hebben,alhoewel hij er niet altijd even vrolijk van wordt,die hazeslaapjes. Succes ermee, encals jij DE tip krijgt laat je het mij dan ook weten??
mss helpt het om 'smiddags zn kamertje ook maar te verduisteren...en mss bedje met een kruikje voorverwarmen... Anders leggen, mss even op het buikje in slaap komen, later weer omdraaien, of op zn zij? als ie wakker wordt...toch even op de arm weer in slaap krijgen/?
een klokje op de kamer waarvan de secondewijzer hard 'tikt" ...doek/truitje wat je gedragen hebt bij em in bed leggen
Ik heb heel veel lange wandelingen met mijn dochtertje gemaakt omdat ik dat gewoon leuk, heerlijk vond. Ik zag daardoor bij toeval haar slaapritme. En ik heb ooit ergens gelezen dat baby's niet continue slapen maar tussendoor ook wakker zijn. Nu zag ik tijdens het wandelen dat zij ook na 3 kwartier ongeveer weer wakker werd maar daarna altijd weer in slaap viel. Dus ik denk als je hem uit bed haalt dan onderbreek je zijn hele slaapje. Hij krijgt dan niet meer de gelegenheid om zelf in slaap te vallen. Heeft je zoontje een speentje? Dat helpt bij ons heel goed.
wat sunshine zget is waar... ik dnek dat je kindje na zn eerste slaapcyclus niet meer zelf in slaap kan komen..eigenlijk moet je em rond die tijd in de gaten houden dat je hem dus gelijk kan helpen weer in slaap te komen.. want waarschijnlijk doordat hij huilt, wordt ie wakker
ja, hij maakt idd precies 1 slaapcyclus. Maar hij moet toch leren ook zelf in slaap te vallen? kan ik hem toch niet steeds mee helpen? Of denken jullie dat als ik hem nu help, hij het later zelf kan? Het is wel waar dat als hij gaat huilen, hij niet meer in slaap kan vallen. Als we weg zijn of ergens op visite zijn, gaat het wonderlijk genoeg wel goed
Ja die cyclus is waar,na 30 min. bij mijn zoontje dan gaan de kindjes over in een 'diepere' slaap. Vandaar dat ik ook probeer rond die rijd bij hem te zijn en idd speentje geven en over de oogjes wrijven,dan gaat ie vaak nog 45 min. door.Ik hoop inderdaad dat hij het op een gegeven moment zelf kan.Soms helpt het niet hoor dan is hij gewoon wakker. Verder al alles geprobeerd..bed voorverwarmen,kamer donker,erbij gaan liggen in het grote bed(trouwens wel interessant om zijn slaapje te observeren),extra bvoeding voor het slaapje,doekje over de ogen etc.Vandaag sliep hij trouwens wel een keer een uur en een keer anderhalf uur...echt uitzonderlijk!Maar wat ik nu anders heb gedaan....geen idee, misschien is het wel gewoon een fase..
Slaapproblemen bij kinderen: slaapcycli | Mens en gezondheid: Kinderen Is misschien interessant om te lezen..kreeg deze tip toen ik eerder een topic opende over mijn zoontje.Staan nog meer artikelen op..vond het wel een nuttige site.
hebben ze niet gewoon genoeg aan 3 kwartier overdag per keer tsen de voedingen door? zou dat het niet gewoon kunnen zijn?
Ja, ik ken het probleem. Ons mannetje slaapt 's avonds en 's nachts vrij goed, maar overdag slaapt hij ook maar kort. Ik probeerde me te houden aan de regelmaat van voeden, knuffelen, slapen, voeden, knuffelen, slapen ect. maar dat is niet te doen! Ik zou op wel 10 flesvoedingen per dag uitkomen, denk ik Heb hem net maar uit zijn bedje gehaald, nadat ik hem 3 x 10 minuutjes heb laten huilen. Hij ligt nu in de box rond te kijken. Ik geloof dat hij nog slaap heeft, maar slapen in zijn bedje wil hij niet meer! Lastig he?
Valt ie wel zelf in slaap als je hem in bed legt? Of help je hem altijd in slaap? Dat was hier het probleem: toen ie geleerd had zelf in slaap te vallen ging ie ook langer slapen.
dit heeft onze dochter precies hetzelfde gehad, een hazeslaper ook wel genoemd. Je kon er de klok op gelijk zetten nar 45 min huilend wakker (niet uitgerust, niet in slaap meer kunnen komen) heb van alles geprobeerd (savonds trouwens geen probleem, wel na 45min wakker 1x, maar met speentje weer verder slapen) heb geprobeerd net voor de 45 min speentje in de mond doen, hielp soms, verduisteren, laten huilen, bedje omhoog enz enz, op een gegeven moment heb ik het opgegeven en ben niet meer op de klok gaan kijken. Werd ze wakker, ging ze er uit en als ze aangaf moe te zijn ging ze weer naar bed, dan had ze meerdere slaapjes per dag van 45 min soms wel 5 en een beetje gerommel met de voedingen ect, maar ze kwam wel aan haar rust. Op het moment dat ze het makkelijker had om wakker te blijven ben heb ik een tijdje geprobeerd om haar op een vast tijdstip naar bed te doen, ze begon langzaam aan wat langer te slapen en rond de 6 maanden waren de hazeslaapjes helemaal verdwenen in 2 lekkere slaapjes per dag. Nu is de bijna 1 jaar en slaapt s morgens 1 1/2 uurtje hoeft niet persee, zoals vanmorgen zijn we weg geweest en smiddags 2 en soms 3 uurtjes, s avonds de klok rond tussen 7 en 8 tot de volgende ochtend 7.00 De enigste echte tip is die ik je kan geven, pas je aan aan het ritme van je zoontje, probeer je niet te veel te focussen op het slapen moeten, is hij wakker haal hem er uit, geeft hij aan weer moe te zijn (kan best al na een half uurtje zijn) leg hem er weer in, uiteindelijk zul je succes boeken. misschien is het wel meer werk in het begin, maar bij ons heeft het echt geloont, en is een erg gemakkelijke slaper nu. Onze meid sliep trouwens als baby ongelooflijk goed ook op de klok telkens 3 uur, de slaapcyclus schijnt 45 min te zijn als ze wat ouder worden gaan ze ook iets dieper slapen. succes er mee!!
hier raakt mijn zoontje juist oververmoeid van...door de extra prikkels... soms als ie heel erg huilt...haal ik em er wel even uit om te troosten...maar blijf in de kamer...tot ie weer slaperig wordt ...dan weer in bedje leggen... 'snachts slaapt ie in zn wagenbak...en overdag in ledikant...maar als ie ontzettend moe is...en niet kan slapen, doe ik hem in de wagenbak...en hup gelijk in slaap
lisa werd ook altijd niet uitgerust wakker, en was heel snel weer moe, soms na een half uurtje maar soms ook wel eerder, ik haalde ze er uit en ging dan naar beneden, maar op het kamertje blijven kan natuurlijk ook altijd, in de wagen sliep ze ook goed als ik ging wandelen of zo, maar eerlijk gezegd zag ik het niet zo zitten om zo vaak te wandelen op een dag. Dit is alleen de ervaring die ik mee kan geven wat in een heel goed resultaat uit is gekomen, maar uiteraard is ieder kindje anders.
hihi nee ik woon 3 hoog en ga ehct niet telkens naar beneden...ik wieg/rijdt een btjm met de wagen als dat nodig is...
ohhh hihi heb ik ook wel eens gedaan in huis, alleen toen ze iets ouder ging worden werd dit wel wat lastiger, nu slaapt ze enkel alleen nog in de wagen als we echt wandelen maar dit zal gewoon de leeftijd zijn. Dacht nog wel, over jou prikkels, is ook logisch als je kindje na 45 min huilend wakker wordt (lisa toen ook dus) zijn ze niet uitgerust en is elke vorm van prikkel vermoeiend, dan is het beste naar het kindje zelf te kijken wat jij als moeder denkt het beste kan helpen, hie dus even omlaag gaan en daarna weer terug. Eigenlijk als ik naar lisa kijk slaapt ze nu ook nog best veel voor haar leeftijd (ze is wel heel leuk druk en bezig als ze wakker is) ben in ieder geval blij dat we de korte slaapjes periode niet meer hebben heb echt veel geprobeerd en gehannest, gelukkig is alles goed gekomen.
klopt wa je zegt, ligt gewoon aan het kindje...hier heb ik ook wel es geprobeerd naar binnen meenemen..maar dan is niks goed...en wilt ie gewoon naar bed dus...dat halve uurtje is dan ook maar 5 a 10 min...dus daarom blijf ik dan altijd op het kamertje...wnat binen ziet ie weer van alles en hoort ie ook weer van alles... maar sommige kindjes worden daar mss weer lekker moe van en willen daarna pas weer slapen
Heb idd ook geprobeerd hem weer in bed te leggen als hij weer vermoeidheidssignalen vertoont, maar daar trapt hij niet in Dan gaat hij echt niet meer slapen..... Hij kan zelf wel in slaap vallen; we leggen hem altijd wakker in bed.