Hoe laat laatste voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jille, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Beste dames,

Mijn baby is vandaag 15 weken oud. Vanaf 9 weken slaapt hij redelijk door (daarvoor kwam hij wel 3x per nacht). Ik geef BV. Vanaf week 8 ben ik alles gaan kolven omdat het drinken niet goed ging (reflux en voorkeursligging waardoor pijn in nek etc). Het was een heel gevecht en ik werd er heel onrustig van. Baby huilde aan een stuk. Sinds ik ben gaan kolven (ook advies aan lactatiekundige gevraagd) drinkt hij veel beter (heeft daarnaast ook therapie gehad en medicatie voor reflux). De laatste voeding was toen om 11 uur a half 12 en ik geef dan een fles KV. Sindsdien slaapt hij door. Eerst tot half 6 en dat werd steeds later tot uiterlijk 9 uur 'sochtends. Overdag laat hij 2,5 tot 3,5 uur tussen de voedingen zitten, zodat ik ongeveer op 6 voedingen per dag uitkom.

Sinds een paar weken krijgt hij nu ook weer de borst ipv kolven, want na de therapie en medicatie is hij rustiger zodat hij aan de borst goed drinkt. Als laatste voeding krijgt hij nog steeds nutrilon. Alleen mijn laatste voeding is nu rond 9 uur al half tien s avonds en daarna slaapt hij tot ongeveer 7.30. Hij weegt 6800 gram nu.

Het kan toch geen kwaad dat hij om 23.30 geen fles meer krijgt? Volgens zijn gewicht moet hij best zo'n lange toer kunnen maken. Hij ziet er 's ochtends ook niet super suf uit of zo, dus lage suikerspiegel lijkt me niet.

Wat denken jullie?

Jille

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Alleen de hele kleintjes moet je mee uitkijken met zo'n lange nacht. Jouw zoontje is al 15 weken, dus dat kan echt geen kwaad. Belangrijk is wel voor je productie en natuurlijk voor je zoon om op verzoek te blijven voeden. Dus als hij wakker wordt, wel die borst aan te bieden (mocht bijv je productie wat teruglopen, dan kan hij op die manier regelen)

Ennuh hij meldt zich wel als hij het er niet mee eens is ;)
    Geniet van de lekkere nachten

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wow, wat een heerlijke nachten al zo snel!!

4. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ja, heerlijk zijn die nachten inderdaad. Das wel ff wat anders dan de eerste 8-9 weken met zo'n 14 voedingen per dag en een huilend kind zo'n 10 uur per dag. Vele dokters bezoeken, kinderarts, lactatiekundige, osteopaat, manueel therapie en kinderfysio. Maar nu met medicatie en de therapie gaat het heel erg goed.

Maar nu gaat het goed, alleen overdag wil meneer niet zo slapen. Elke keer maar 45 minuten terwijl hij super moe is, maar na 45 minuten is hij dan weer wakker en wil hij niet slapen. Iemand de gouden tip om hem overdag ook wat langere toeren te laten maken, zodat hij wat uitgeruster is en dus dan ook minder huilt???

Groeten
    Jille

5. appeltje

Ik heb veel gehad aan het boek 'de tevreden baby' van Gina Ford. Daar staan vrij strakke schema's in (bijna op de minuut) voor verschillende leeftijden. Ik heb het toen 3 dagen geprobeerd en had binnen 3 dagen mijn zoons' eigen ritme ontdekt, daarvoor ging de dag alle kanten op. Hij had wel iets langer slaap en meer voedmomenten nodig dan in het boek stond, maar het was een mooie leidraad om zijn eigen ritme te ontdekken. Ik ben er rond de 10 weken mee begonnen en hij zat al snel op 3 vaste slaapjes of redelijk vaste tijden, waardoor ik ook mijn rust en activiteiten kon inplannen.

Echt een aanrader in mijn geval!

6. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik heb gehoord over het boek van Gina dat dat vooral gaat over het 's nachts door laten slapen van de baby, maar dat doet onze zoon dus prima. Verder hoor ik van mensen dat het een zeer dogmatische manier van schrijven is. Ik heb het boekje van Ria Blom wel gelezen (ook wat dogmatisch), maar het rust en regelmaat principe geloof ik wel in.

Overdag volg ik zeer consequent het rust, reinheid, regelmaat principe. Uit bed verschonen, eten geven, spelen met papa/mama en even in de box. Bij de eerst vermoeidheidssignalen naar bed. Hij slaapt dan ook wel snel in met maar een paar minuutjes jengelen, maar is gewoon na 45 minuten wakker en valt dan niet meer in slaap (geloof me heb hem al eens 20 minuten laten brullen), maar dan is hij zo over de zeik dat ik hem er uit haal en dan is het goed. Vanaf 9 uur 's avonds snapt meneer dat het nacht wordt en dat hij lekker moet gaan slapen. We hebben ook ingebakerd, maar ook ingebakerd werd hij na 45 minuten wakker. het zal wel bij ons kindje horen.

Groeten
    Jille

7. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    misschien sprongetjestijd?!

Ik kan dat hier tenminste wel erg duidelijk merken! Ze maakt dan ook zulke korte slaapjes allemaal... En denk zelf dan maar: als ze moe is, slaapt ze wel langer (doet ze normaal tenminste wel...)

Maar hier ook zo'n slaapkop die van 21.00 (ong. soms wat eerder) tot 8.00 slaapt (soms wat langer, soms wat korter). Ik kolf nu zelf wel als ik naar bed ga, omdat ik anders niet genoeg voeding heb om mee te geven naar het KDV. Maar anders gaat t hier ook super! Heerlijk toch!!
    Je mannetje geeft wel aan wanneer die honger heeft, vertrouw erop dat ie zich wel meldt!! (gek he, als ze ineens minder vaak voor een voeding komen?!? hihi.. moest er echt aan wennen..)

Succes!!

8. appeltje

Dat boek gaat inderdaad voornamelijk om doorslapen te bevorderen, maar ook om voorspelbaarheid van de dag. Zoals ik al zei gebruikte ik het als leidraad en niet als wet. Wat je beschrijft klinkt dat je je kind goed volgt. Ik geloof dat een slaapcyclus van een baby zo'n 45 min is en dan kan het gewoon zo zijn dat jouw kindje uitgerust is en vaker kleine slaapjes wil doen. Maar goed, je schrijft ook dat hij erg moe oogt overdag..... misschien is het het proberen waard. Ik heb al veel vriendinnen blij gemaakt met de tip van dit boek. :)

Deel Deze Pagina