Minstens 1x in de week krijgen we daar wel een opmerking over. Wij zijn flauwe ouders, beschermen onze kinderen teveel en laten ons eigen leven leiden door onze kinderen Niet dat we ons daar wat van aantrekken trouwens Ontopic Onze kinderen gaan elke dag om 19:00 naar bed
Onze meid is een makkelijke slaper. Meestal ligt ze rond 20.00-20.30 uur in bed (ligt eraan hoe laat papa thuis is). In het weekend of als het gewoon erg gezellig is (en ze kan uitslapen) ligt ze er wel eens later in. Ze is een avondmensje en kan dan lang opblijven.
Bij ons gaat de jongste (25 maanden) om 19:00 / 19:15, dit is gelijk met de midelste (net 7 jaar) en de oudste (10 jaar) gaat om 20:30 / 21:00 uur, dit vaak ook omdat we dan voor haar nog wat extra tijd hebben als de jongens plat liggen, want die pakken heel wat aandacht, en dan kunnen we ook bv nog wat huiswerk doornemen .... in het weekend gaat de oudste wel wat later, en de twee jongen liggen niet later dan half 8, gewoon omdat ze echt hun slaap nodig hebben. als mijn man laat is dan wil het voor allemaal wel eens een half uur later zijn, maar dat komt omdat ik nu met 38 weken zwanger niet zo vlot meer ben haha,
Tussen 19.00 en 20.00 over het algemeen, zitten ook wel es uitschieters naar boven of beneden bij. Maar als ze de volgende dag naar de psz moet dan zorg ik dat ze er tijdig in ligt. Dan moet ze op tijd op en het is nogal een uitslaper, ze slaapt ook al heel lang niet meer overdag. Als ze te moe is valt ze toch overdag wel eens in slaap, is 's avonds niet in bed te krijgen (of wel in bed maar slaapt dan gewoon pas tegen tienen) en de volgende ochtend echt niet uitgeslapen en dus jengelig en niet te genieten. Met een verjaardag ofzo dan geeft het niet dat het voor een keertje laat wordt, zeker niet als ze de volgende dag gewoon lekker uit kan slapen. En soms geeft ze zelf aan dat ze heel erg moe is en ligt ze er voor 19.00 uur in, ook niet erg, dan heeft ze het blijkbaar ff nodig.
niet de enigste dus trek me der ook weinig van aan. mamamadelon: nou idd oersage kind krijg je der van plus dat het ritme volledig is verstoort en hij de volgende dag niet te genieten is
Hier precies hetzelfde! Alhoewel mijn jongste op dit moment weigert om zelf in slaap te vallen en we moeten er nu vaak bij blijven. Dus nu draaien we het om. Eerst de oudste en dan de jongste.
Hier gaan de kids ook nooit mee 's avonds en dus blijft er altijd 1 van ons thuis (ik vaak). Maar eigenlijk nooit opmerkingen over gehad, alleen van mijn zusje, maar ja, die denkt daar altijd zo makkelijk over. De rest vindt het alleen maar begrijpelijk.
hier tussen 19 en 20 uur, maar meest tussen 19 en 19.30. ik ben ook van de 3ren en na half 9 wil ik zeker geen kindje meer zien! er wordt ook niet gesleept met half slapende kindjes, moe=moe en slapen=in eigen bed! en ja ook hier commentaar, maar daar trek ik me niks van aan, ik mag dit kleintje 'verpesten' hun hebben of hun kans al gehad met eigen kinderen of zijn daar nu mee bezig, prima.
hier liggen ze er doordeweeks en als ze naar school en peuteropvang gaan voor 19.00 in... als ze vrij zijn is dat vaak na 20.00 ergens....
Beide kinderen gaan rond 19:00 naar boven en dan uitkleden, poetsen, wassen en verhaaltje en dan bepalen ze daarna zelf wanneer ze gaan slapen. Wij laten namelijk een lichtje branden. De oudste (aug 4 jaar) slaapt voor 20:00. De kleine dame erg afhankelijk van wat de dag gebracht heeft... soms na 5 minuten al en soms pas na een uurtje... ze keutelt dan gewoon wat in bed en leest een boekje. Zoon speelt nog even rustig op zijn kamer.
Same hier, voor oudste en jongste. De jongste geniet echt van dat half uurtje/3 kwartier samen en dat mag ook van mij, want zij heeft dan ook even alleen de aandacht
Ons zoontje van drie jaar gaat om 1900 naar boven, dan gaan we douchen, boekje lezen en naar bed, hij ligt er dan ong kwart voor 8 in. In het weekend wil het wel eens kwart over 8 worden. Maar echt niet later. Hij heeft zijn slaap hard nodig en slaapt niet meer overdag. Meestal slaapt hij het klokje rond.