Vandaag wat ergs meegemaakt. Mijn zoontje, 7 weken huilt de laatste dagen best veel. Dan wil hij alleen opgetild worden en soms is dat zelfs niet goed. Maar vandaag heb ik hem vastgehouden, gepraat en daarna in zijn bedje gelegd. Hij begon te huilen en ik ben weg gegaan. Maar binnen een paar seconde werd het huilen echt hard krijsen en hij werd helemaal rood door het keihard huilen/schreeuwen. Ik heb hem opgetild, kus gegeven en daarna weer in bed gelegd. Weggegaan.. en binnen een paar seconde begon hij weer waar hij was gebleven. Keihard krijsen, schreeuwen, huilen... ik weet even niet hoe ik het moet noemen. Ik dacht even dat hij geen adem meer zou halen. En dit terwijl ik niet eens een minuut weg ben geweest. Ik weet het echt niet meer, ik was zo bang geworden door zijn gekrijs. Even dacht ik dat het niet goed zou aflopen. Dus weer opgetild en getroost, even goed vastgehouden en daarna in bed gelegd en is zonder ook maar zijn ogen open te doen in slaap gevallen. Mijn zoontje is te vroeg geboren, weegt nu 2900gr, klein en hierdoor maak ik mij nog meer zorgen. Wie o wie kan mij verder helpen... waar kan dit aanliggen.
Stopt hij met huilen als je hem rechtop tilt? Spuugt hij veel ( hoeft niet ) Ruikt hij zuur uit zijn mondje? Slaapt hij slecht, vooral overdag? Is hij hongerig? Hier begonnen de refluxklachten ook ong rond de leeftijd van joiw zoontje en werden steeds erger. Herken het dus wel....
Wat vervelend, maar vergeet niet dat je kleintje nog maar 7 weken is en waarschijnlijk graag bij mama/papa wil zijn. Onze zoontjes zijn ook te vroeg geboren,12 weken te vroeg. En 1 van mijn jongens was ook heel onrustig in zijn bedje. Veel overtrekken en huilen, we zijn toen gaan inbakeren in de puckababy, en dat heeft goed geholpen. Hij werd rustiger en sliep veel beter. Als je al het medische heb uitgesloten zou dat ook een optie kunnen zijn
De laatste twee weken zijn mij wel een aantal dingen opgevallen. * hij stopt inderdaad direct met huilen als hij opgetild is. * hij lijkt af en toe ergens op te kauwen (heel schattig om te zien, maar wat valt er te kauwen als je Nutrilon krijgt * hij heeft wederom vandaag weer slecht geslapen van 12 tot 18.00 uur. Wilde ook weer niet slapen, alleen maar hangen bij mij * normaliter krijgt hij om de 4 uur zijn flesje, dit is vandaag om de 3 uur geweest. * en vaak zie ik zijn tongetje eruit komen.. (net een kleine hagedisje) * soms is hij ook erg onrustig tijdens het drinken, beweegt van links naar recht, ook met zijn armpjes. En soms ook tijdens het drinken, moet ik ook meteen poepen.
Ik denk dat je je antwoord hebt . Ik zou een afspraak maken met de huisarts, want het wordt alleen maar erger. Wij zijn een tijd lang weggestuurd inder het mon van ' hij groeit goed'. Hij veranderde van een vrolijk en ( snachts) goedslapend babietje in een huilbaby die hooguit 4 uurtjes zittend kon slapen... Nu med meds gaat het super! Voor nu zou ik zijn bedje schuin zetten, evt comfort voeding aanschaffen alvast, hem na de voedingen minimaal een halfuur rechtop houden en niet plat leggen, dus ook verschoningskussen e.d wat onder, dat hielp hier al super!