Gaatjes blijven ontsteken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rizzoli, 2 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Dochter (8) heeft nu drie maanden gaatjes met schietoorbellen, maar ze blijven om en om zweren.
    Het is niet steeds dezelfde en ook niet steeds alle twee tegelijk.
    Soms wel alle twee.
    Maar nu is het weer zo ver en zit er een fikse ontsteking in haar oorlel. Compleet met pus en al.
    Het doet natuurlijk hartstikke zeer. We sprayen het in met de spray die we bij de juwelier erbij gekocht hebben.

Ik denk persoonlijk dat ze met vieze handjes er dan aan heeft gezeten en dat ze daarom dan gaan zweren, maar misschien heeft een van jullie een tip wat er aan te doen?

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ander materiaal proberen? Hier heeft dochter bv titanium, dat werkt voor haar beter dan chirurgisch staal. Goud werkt ook goed.
    Verder sprayen we bij ontsteking meteen met piercingspray, soort zoutoplossing, geen heftige ontsmettingsmiddeltjes. Volgens mij is wondspray van Hansaplast ook heel mild.
    Bij pus zou ik ook wel dagelijks even het achterkantje eraf halen en goed aan voor- en achterkant sprayen, zo min mogelijk draaien. Eventuele korstjes van pus bv voorzichtig weghalen met een wattenstaafje. En inderdaad echt proberen er niet aan te zitten verder.

3. Tafellamp

Tafellamp Actief lid

17 sep 2019
    252
    103
    43
    Vrouw
    Onze oudste dochter heeft dat ook gehad, uiteindelijk zelfs de gaatjes dicht
    Laten groeien na een jaar omdat het bleef ontsteken. 2 jaar later weer nieuwe gaatjes geschoten maar gelijk weer ontstekingen. Ze gebruikt nu cloorhexidine van de Kruidvat. In het begin elke dag, en absoluut niet draaien. Nu gebruikt ze het 1x in de week. Nu na 2 jaar voor het eerst oorbellen kunnen verwisselen zonder dat er een ontsteking bij kwam kijken

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou het schoonmaken met zo’n blok unicura zeep, 2x pd

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier bleek dochter er gewoon constant aan te zitten. Heb het toen even met van die druppels behandeld en ze mocht er echt niet meer aankomen. Sindsdien is het na 2 jaar gesukkel eindelijk over!!!

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Waarom met zeep? Lijkt me nou niet echt ideaal?

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Heb je ze er uit gehaald? Toen dochter het had heb ik ze beide uitgedaan en alles extra schoongemaakt, en daarna gelijk weer terug gedaan. Toen is het weggegaan en wat rustiger geworden.

8. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Bij mijn dochter ging het ook steeds irriteren, soms zaten de metalen achterkanten na twee dagen opeens bijna helemaal in dr oor. Toen we overgingen op deze achterkanten was het heel snel over en nu heeft ze er geen last meer van.

IMG_3564.jpeg

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Met al m’n piercings gedaan…. Werkt heel goed

gewoon even wassen en goed afspoelen

Bij mij heeft een zoutoplossing nog nooit iets nuttigs gedaan

10. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    349
    317
    63
    Vrouw
    Hier net zo gehad met de “tweede gaatjes”. Dus bij de eerste geen enkel probleem gehad toen ze klein was. Met 11 jaar de 2e gaatjes laten schieten en maandenlang ellende. 1 echt met pusbult die leeg liep als ik de oorbel verwijderde.

Uiteindelijk de dure oorbellen uitgedaan en ander materiaal. Niets meer sindsdien. Ik vermoed dat de dure oorbellen ook te strak strak zaten, het slotje zat echt heel dicht op haar oor dus daar zou ik ook eens naar kijken.

11. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik heb ze nu vervangen door zilveren oorbellen. Zullen eens zien of dat beter gaat. Bedankt voor de tips in ieder geval!

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    2 dochters hebben juni vorig jaar gaatjes laten schieten. Bij de oudste geen probleem. Nergens last van gehad. De middelste ontsteking op ontsteking. Allerlei soorten oorbellen geprobeerd en in december goud ingedaan. Sindsdien nergens meer last van.

Vorige week voor het eerst oorbellen gewisseld (chirurgisch staal of zoiets) en na 2 dagen beide oren weer ontstoken. Goud weer ingedaan en toen was het weer goed.

Dus zij houdt het bij goud.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Mijn dochter had dat ook, van alles geprobeerd.steeds een kant was het. Uiteindelijk gestopt met oorbellen

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Zou ze vervangen door titanium. Niet voor niets dat de meeste piercings met titanium worden gezet.

Deel Deze Pagina