Hoe laat moet jullie (jonge) puber thuis zijn 's avonds?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door yj81, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik vroeg mij af hoe jullie (jonge)pubers thuis moeten zijn 's avonds.
    Mijn dochter is nog maar 12 (wordt in november 13),zit in de brugklas en moet 's avonds 20.00 binnen zijn.
    Dit ook met name omdat het nog eens anderhalf uur duurt voordat ze uiteindelijk
    op bed ligt. (ter info:ze heeft een vorm van autisme met normaal iq)
    Een aantal weken geleden was er hier een soort festival in het stadspark.
    Toen moest ze 22.15 thuis zijn,voor het donker.
    Haar vrienden mochten echter veel langer blijven,tot na middernacht.
    Ben ik echt zo'n strenge moeder of vinden jullie dit ook niet normaal?
    Ik hoor graag hoe laat jullie pubers thuis moeten zijn :)
     
  2. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Hier ligt het aan verschillende dingen, moet ze de volgende dag naar school of niet? Met wie zijn ze en wat doen ze? Met de hittegolf de afgelopen week en niet echt lessen meer op school vond ik het prima dat ze savonds wat langer met wat mensen buiten blijven, als er een evenement is dan eigenlijk het zelfde verhaal. Wij zijn wel heel los in die dingen maar dan is er wel het voordeel dat dat met onze dochter ook wel kan. Ze kan prima zelf aangeven wat ze wel en niet aankan en is best verantwoordelijk daarin. Ook heeft ze leuke vrienden/vriendinnen waarvan wij weten dat ze geen gekke dingen doen als ze buiten ' hangen'
    Voor het ' maar Marietje en Pietje mogen wel langer' zijn wij niet zo gevoelig, Marietje en Pietje hebben andere regels en mogen misschien dingen niet die C. wel mag.
    Kinderen (want dat zijn ze gewoon nog) in een park tot (ver) na middernacht vind ik dan weer echt niet nodig
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Mijn oudste is 12, zit nog in groep 8, en moet om half 9 thuis zijn. Op vrijdag of zaterdag mag het wel eens 9 uur worden, maar dat is echt wel de grens. Hij vraagt ook nog niet om langer gelukkig, hoewel zijn vriend en vaak wel langer buiten mogen blijven.
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn zoon van 15 jaar in het weekend om 12 uur en doordeweeks om 22 uur.
    Mijn dochter van 13 jaar uiterlijk half 10 doordeweeks en in de weekenden gaat ze nog niet uit en zit ze vaak bij haar vriendin ( buurmeisje) en dan wel tot 23 uur maar dat is direct naast ons.
     

Deel Deze Pagina