hier ook rond 19.00uur meestal of als uitzondering als hij b.v in bad gaat 19.30,maar echt niet later
Om 18.30 gaat het lampje bij onze dochter dus echt uit .. Ze is dan helemaal kapot en slaapt dan door tot de volgende ochtend 8.00/8.30
Mijn zoontje ging toen hij net een jaar was rond 8 uur naar bed. Nu is hij bijna 2 en gaat hij nog steeds rond 8 uur naar bed. Ik vind het een prima tijd, zo hoeven we niet zo heel vroeg te eten. Dat red ik vaak ook helemaal niet en 's ochtends tot 8 uur half 9 slapen vind ik ook prima.
alyssa gaat meestal rond 19.00 naar bed en ze kan dan makkelijk tot 8.00 slapen. op woensdag gaat ze altijd laat naar bed (rond 21.00) want dan moet ik werken en eten we bij mn schoonouders. (ben pas rond 18.45 daar) gelukkig ben ik op donderdag altijd vrij en kan alyssa uitslapen. mn schoonmoeder houd er gelukkig wel rekening mee dat het laat wordt en legt haar op woensdagmiddag wat later in bed. maar normaal gesproken vind ik 21.00 ook echt veel te laat voor een kind van 1. alyssa is nu bijna 21maanden. liefs doris
@Veghelsemeid: misschien rare vraag maar gaat jouw kleintje dan niet iedere dag in bad? Mijne is zo vies van het eten dat het eigenlijk wel elke dag moet En ik las hier over iemand die om 18.00 uur haar kleintje al naar bed bracht, maar eten jullie dan heel vroeg met z'n allen? Of kindje eerst en jullie pas later? Mij dochter kan niet om 18.00 uur naar bed, want manlief is pas om kwart voor zes thuis dus we kunnen dan pas eten.
mijn dochters van 1,5 en 5 maand oud gaan allebei tussen 19.00 en 19.30 naar bed.. en zijn rond 9 uur wakker smorgens.. ik badder ze altijd elke ochtend en soms savonds ook nog als ze echt heel erg gesmeerd heeft met het eten haha maar vaak wassen we dan gewoon even en dan tandjes poetsen pyama aan het lekker slapen...
Hier gaat zoontje lief in de regel om 1930 uur naar bed en slaapt tot de volgende ochtend tot 0700 uur Met uitzonderingen wordt het wat later zoals vandaag hij had om 1600 uur nog een slaapje van 1 uur gedaan en nu speelt hij nog. Maar met een half uur ligt hij er zeker in.
Iedereen vind ritme en regelmaat hier belangrijk, maar als een moeder haar kindje om 21 u naar bed brengt en die wordt om 9 u weer wakker is dat toch ook een ritme? Dat is toch prima, het is alleen later dan wat jullie doen maar het kind slaapt even lang. Ik vind het nogal kort door de bocht om dan er gelijk van uit te gaan dat die moeder lekker lang lui in haar nest wil liggen! Bizar! Misschien komt het beter uit met het avondeten en de tijden van het thuiskomen van werk? Het een is echt niet beter dan het andere hoor! In zuidelijke landen gaan kindjes vaak pas om 23 u naar bed! Verschilt ook per cultuur.
onze kleine man gaat om 20.30u naar bed. Ofja, voor de tweede keer. Meestal ligt ie rond half 8/8uur in bed maar wordt standaard wakker voor laatste fles. En ja, die heeft ie nog steeds nodig.
@Jessmin, onze dochter gaat ook niet elke dag in bad, maar om de dag. De andere dag was ik haar. Is een stuk beter voor haar huidje. In het begin had ze nogal een droge huid en toen adviseerde de kraamverzorgster om het zo te doen. En zo doen we het nog steeds. Nu moet ik ook zeggen dat mijn dochter echt super netjes is met eten. Ze heeft zeker al 2 maanden geen slab meer om en haar kleertjes worden ook niet vies.
Ik deed haar idd toen ze nog echt een baby was maar één keer in de week in bad. Beter voor haar huidje. Maar wassen, hoe eh.. doe je dat? *bloost* Met een washand en bakje water op de commode ofzo? Die zou ze er meteen afschoppen denk ik....
Hier een dame van 20 maanden die al heeeel lang om 19u gaat slapen; mijn avond alleen is heilig hoor en ik vind t ook gewoon een goede tijd. Badderen savonds doen we al een tijd niet meer, ze staat meestal bij ons smorgens onder de douche.
Wassen idd op de commode. Bakje water zet ik op de vensterbank oid. Meen je dat serieus hoe dat moet? Als baby heb je je kindje toch ook zo gewassen?
het is hier altijd 19.00 uur geweest, tot een paar weken geleden mijn zoontje ineens wat later in de middag ging slapen (tot 17.00 uur). daarom is het nu verschoven naar 20.00 uur. ik vind dat eigenlijk niet prettig want nu moet ik hem wel eens om 06.30 uur wakker maken als wij gaan werken, terwijl hij voorheen zelf om 06.30 wakker werd.
Nou ik heb mijn kindje nooit zo gewassen hoor. Ook niet in de kraamtijd Sterre gaat altijd om 19 uur naar bed trouwens, heerlijk!
Ik doe het water in een emmertje, en zet het emmertje in haar badje. Haar badje staat naast de commode.
Hier gaat mijn dochter om de dag in bad. Overige dagen en s'ochtend was ik haar bij de wastafel. Ze staat dan op een plastic krukje, poets haar tanden, was haar gezicht en handjes en met een washandje haar billen etc.
@Femke: Nee, in de kraamtijd kreeg ik alleen instructies voor in bad gaan, en dat wou ik niet elke dag doen, dus ik deed dat één keer per week en verder ook niet wassen ofzo. Als ze eens ergens wat melk had dan pakte ik een luierdoekje, maar meestal was ze een week lang fris en fruitig zonder gewassen te worden. Dat is nu wel anders haha