hoe laat naar bed rond 1 jaar ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie slaapt op normale dagen (dat hij niet naar de creche moet) van 20u tot 8u. als hij naar de creche moet dan moeten wij om 7u al weg en dan leg ik hem om half 7 op bed. zodat hij nog steeds de kans heeft om 12u te slapen. sochtends om half 7 wekken wij hem dan.

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier liggen ze tussen 19:00-19:30 uur in bed en slapen door tot De volgende ochtend 8:00-9:00 uur...
    Tijn wordt soms om 6 uur wakker geven wij een fles pap en dan leggen wij hem terug dan wordt hij pas om 10 uur wakker als ik niet hoef te werken

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt om half 7 een fles en daarna gaat hij naar bed. Dan slaapt ie tegen 7 uur. Hij wordt de laatste tijd om half 6 's ochtends weer wakker, maar pas om half 7 halen we hem uit bed. Half 6 is overigens ook voor zijn doen erg vroeg, ik hoop dat het weer als voorheen wat later wordt.

Badderen doen wij trouwens ook om de dag ivm een droge huid. Mijn zoontje is eigenlijk nauwelijks vies. Hooguit zijn gezicht maar dat kan ik met een washandje ook wel schoonmaken. Dat zal vast anders worden als ie straks kan lopen en echt buiten gaat spelen ;)

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn dochtertje gaat tussen 7 en half 8 naar bed. Om 7 uur gaan we naar boven toe en volgen we ons ritueeltje. Pyama aan, pufje, fles, tandjes poetsen en na bed.

Ze gaat om de dag in bad, de andere dag was ik haar gezichtje en billetjes.

5. Senne2008

Senne2008 Lid

5 jan 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, moeilijk.
    Ligt ook een beetje aan de dag eigenlijk.
    Ik werk tot 1800uur, dan is Senne bij zijn opa en oma en daar eten we, dus zijn we soms na 1900uur thuis. Dan is het zomaar 2000uur.
    Als ik vrij ben, meestal tegen half 8.

Oh ja , Senne is nu bijna 15mnd

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn gaat eigenlijk altijd wel om 19uur naar bed. Als ze echt heel moe is wil het nog wel eens iets eerder zijn. Soms is ze wel nog hyper om 19uur maar dan gaat ze evengoed naar bed. Wij vinden het allemaal een mooie tijd en ze gaat altijd meteen slapen.
    Wakker worden is altijd een verrassing. Het ligt meestal tussen 8 en 10:30.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie het probleem helemaal niet zo als kindjes laat naar bed gaan en dan uitslapen. Dat is ook een ritme en als ze maar aan hun slaap komen toch? En voor de ouders lekker dat ze kunnen uitslapen ja, maar als een kindje het er goed op doet is dat toch ook prima? Iedereen blij lijkt me!

Eva is al 2, maar gaat al heel lang rond 19:30 naar bed, maar het komt ook regelmatig voor dat het later wordt. Als ze bv. 's middags laat naar bed is gegaan en het daardoor allemaal uitloopt, of als we laat eten en ze zich daarna nog prima vermaakt. Dan ligt ze rond 22 uur in bed en slaapt dan ook uit. Ik zie het probleem niet zo, niemand heeft er problemen mee, Eva ook totaal niet.
    Met kerst was het helemaal 'erg', 00:15 lag ze in bed en sliep uit tot de volgende dag 12:30, 's avonds rond 20:00 weer naar bed en weer uitslapen tot 12:30. Dus netjes haar slaap ingehaald (en wij ook :D). Ik weet niet wat daar mis mee is, soms loopt het nou eenmaal zo.

En wat betreft naar school gaan, dat duurt in ons geval nog 2 jaar. Komt echt wel goed hoor dan, dan moeten we wat strikter zijn.

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Normal gaat ze rond 20.00u slapen tot de volgende dag 8.00u.
    Maar mijn vriend heeft 2 weken vakantie gehad en met kerst en nieuwjaar lag ze er laat in en sliep uit tot een uur of half 11.

Ik heb de tijden losgelaten en heb nu net als Snoopy de gedachten, dat als ze aan haar slaap komt, het goed is.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre gaat trouwens maar 1 keer in de week in bad, vanwege haar huid, haar gezicht, handen en billen wassen we wel gewoon even bij de wastafel :)

10. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ze gaan bij mij Sophie bijna 3 en Roos bijna 1 allebei om 18.30 in bad,eerst gaat Roos eruit aankleden en fles zij ligt meestal rond 19.00.
    Sophie mag dan nog even verven ofzo in bad en daarna eruit,boekje lezen en zingen en zij ligt meestal rond 19.30.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Meisje van 16 maanden gaat hier op niet-werkdagen van mama om 19.00 naar bed, op werkdagen om 19.30 (ivm later eten)
    Ze slaapt dan meestal tot 8 uur. Ik zou er niet aan moeten denken dat ze pas om 21.00 of later zou gaan. Vind het heerlijk even mijn handjes vrij. Maar met feestjes oid gaat ze best weleens later, meestal rond 22.00/23.00 uur. Ze slaapt dan 's morgens niet uit maar doet een lange middagslaap om het in te halen.
    Toen ze kleiner was ging ze om de dag 's avonds in bad. De andere dagen waste ik haar met een washand. Maar sinds ze zelf goed kan staan gaat ze iedere dag me mij of mijn man mee onder de douche. Ze eet trouwens heel netjes dus is (bijna) nooit echt vies na het eten

12. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Tussen 19.00 en 19.30 gaat Nick naar bed en valt dan eigenlijk altijd erg snel in slaap. Ben blij met dit ritme, maar op verjaardagen ofzo ook wel eens jammer, want om 19.00 uur is hij meestal echt op. Langer wakker houden is dan echt niet te doen. En hij zal er ook niet langer door slapen de volgende ochtend.
    Af en toe later naar bed, zal vast wel komen als hij ouder wordt.

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Rond 1 jaar ging ze om 18 uur op bed en tegenwoordig 18.45

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Tussen 19:00 - 20:00 gaat ze naar bed. Hangt van haar slaapjes in de middag af. Nu ligt ze bijv. ook al een uur op bed, dus dan wordt het hoogst waarschijnlijk 8 uur.

Hoe later ik haar op bed leg, hoe eerder ze wakker is.
    Ligt ze rond half 8 op bed slaapt ze tot 9/9:30 s'ochtends. Ligt ze later op bed dan 8 uur (bijv. net als bij de feestdagen dat het allemaal even wat anders gaat) dan wordt ze doodleuk om 8 uur s'ochtends wakker (en dan nog heb ik niet te klagen! ;) )

Deel Deze Pagina