Slijmovergeven...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Roos is sinds een aantal dagen echt ontzettend verkouden,heel veel slijm uit het neusje 9 deze haal ik weg met een neuspompje ) en ook veel hoesten en je hoort dat het slijm is en daar geef ik bisolvon druppels voor...maar het snot loopt er zoveel uit echt niet normaal.
    Ze heeft geen koorts en ook niet super ziek,eten en drinken heeft ze weinig trek in maar wel halve porties.
    Maar de afgelopen dagen meestal 1 x per dag spuugt ze ( na a het eten of drinken ) en dan komt er eerst eten en daarna allemaal slijm,ze blijft er zeg maar in hangen omdat ze het slijm er niet uit krijgt...

Moet ik me nu zorgen maken?

Ik heb zo fijne huisarts ( niet dus ) en die zegt altijd zolang ze nog levendig is en geen koorts,geen zorgen maken......

Liefs

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Niemand???

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou kunnen kijken naar wat je dochtertje heeft gedronken of gegeten.
    Mijn dochter spuugde telkens heel veel slijm nadat ze melk had gedronken paar weken terug dus die heeft een paar dagen geen melk gehad toen.
    Beterschap voor je kleintje.

4. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Mijn zoontje had dat ook. Hij kreeg op een gegeven moment wel koorts en ben ik naar de huisarts gegaan. Antibiotica en een puffer. Is je dochtertje ook benauwd? Mijn zoontje had dit wel en later bleek het toch een soort astma te zijn (hier groeien ze meestal overheen). Ik heb nu een puffer voor de benauwdheid (ventolin) en een ontstekingsremmer (flixotide) en die helpt super. Hierdoor hoest hij soms nog wel slijm op, maar veel minder. Klinkt misschien allemaal wat ernstig en akelig, maar valt echt mee. Wij kunnen onze keel goed schrapen als we slijm hebben ofzo, maar kindjes nog niet. Hierdoor helpt het wel. Succes!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Kylian heeft dit ook als hij verkouden is, ze slikken dan toch nog zoveel slijm in dat dit hun gewoon dwars gaat zitten.

Je kunt er weinig aan doen en het is niet ernstig zolang je kindje zich 'normaal' gedraagd en er geen koorts is.

Hou in de gaten dat melk producten 'slijmerig' zijn en ze dan dus wat meer last kunnen hebben.

Vaak knappen ze meteen na het spugen alweer wat op.

Groetje sAnita

6. ik denk dat het geen kwaad kan hoor.
    het komt vast doordat ze zo verkouden is, dan heb je gewoon heel veel last van slijm en die kleintjes kunnen het nog niet goed weghoesten of snuiten.

zolang ze niet suffig is en geen koorts heeft is er weinig aan de hand.....haha lijk je huisarts wel ;)

7. remes25

remes25 Actief lid

13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Mijn dochtertje is nu 13 weken. Zij begon vorige week ook erg ziek te worden heel benauwd en heel veel slijm vast zitten en hoesten. Maar ook geen koorts en weinig trek in eten en eten over geven door de slijm die vast zat.

Ik ben wel naar de dokter geweest vorige week woensdag kreeg een antibiotica mee want hij hoorde geroggel in de longen. Enmoest met 2 dagen minder zijn maar was het niet dus zijn zondag weer naar de dokter geweest en die had ons meteen door gestuurd naar de kinderarts. Want er heerst nu weer rs virus en die heeft ze ook dus licht bleek daar. ze heeft nu een puffer en gaan nu een stuk beter weer. Het duurt zeker wel 10 dagen soms

groetjes Beterschap

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Koorts is over het algemeen een goede graadmeter, maar bijv. in het geval van een RS virus dus niet.
    vind ik wel even belangrijk om te melden.

Noor is al vanaf 1e kerstdag ziek. Flink hoesten, benauwd, piepen, hijgen en ook slijm opgeven.

Huisarts constateerde een zware luchtweginfectie, maar aangezien ze niet reageerde op de ventolin zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis.

Maandag is ze een nacht opgenomen ter observatie en is ze om de 2 uur verneveld/gesprayd om het slijm op te lossen en dinsdag is er een rs test gedaan. (maar aan RS kunnen ze niets doen, wel aan complicaties)

Tssen eerste kerstdag en de opname is Noor echt heel erg benauwd geweest en flink verkouden, maar heeft nooit koorts gehad.

En ik dacht nog wel dat ze een simpele verkoudheid had.

Wat was ik blij dat ik de huisarts had ingeschakeld.

Dus al je denkt dat je de huisarts moet bellen zou ik zeggen: Doen!! en niet wachten.

Deel Deze Pagina