Hoe laat naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merijn, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    @rozemarijke: We wachten niet tot na de laatste fles met hem naar bed doen hoor, dan slaapt hij allang! We hopen nu dus dat hij wat langer wakker is na zijn avondeten, dan kan hij op een gegeven moment dus eerder de laatste fles. Nu is het nog zo dat hij rond 19u op bed gaat, en dan maak ik hem wakker om 21u voor de fles.

Heb net om half8 (hij heeft wat later gegeten)nog proberen te geven trouwens (wakker gehouden), maar hij heeft maar de helft op, en dat is niet echt genoeg om de nacht door te komen denk ik. Hij was gewoon te moe en wilde naar bed. Dus ik maak hem wel ff wakker om 21 om de rest te voeren.

Morgen nog een poging.

2. San L

San L Lid

22 jun 2009
    14
    0
    0
    Enschede
    Roos is nu 4,5 maand oud. Ze gaat tegen 19.45 in bad en aansluitend een papfles. Ze ligt er tegen 20.15 uur in en meestal slaapt ze dan meteen (of ze ligt gewoon rustig in haar bedje). Ze ligt vaak al voor die tijd te slapen (vanaf 18.30 uur) maar we maken haar dan wakker om in bad te gaan. Dat zit helemaal in het ritme.

Ze wordt 's ochtends tegen 8.00 uur weer wakker en dat kunnen we nog rekken tot 9.00 uur.

3. Mauziej86

Mauziej86 Lid

25 jan 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    hoi hoi. mijn zoontje gaat na de fles van 7 uur naar bed. Maak hem om 11 uur nog wakker voor een fles. slaapt tot 6.30-7.00. Hij is bijna 5 maanden.

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

onze dochter gaat vanaf 2en halve maand al om half 7 a7 uur naar bed
    puur omdat ze nooit sliep overdag
    ook sliep noa door met 2 en halve maand en melde ze zich pas de volgende dag om half 8

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben benieuwd vanaf wanneer die van ons eerder wil gaan slapen s'avonds. Hij is nu 12 weken en voor zijn laatste fles van 21.00 uur gaat hij echt niet slapen. Soms wel maar dan wordt hij alweer wakker na 15 á 30 minuten, dus ook de moeite niet. Hij slaapt daarin tegen wel goed door van 21.30 tot 6.30

6. Zinaatje

Zinaatje Lid

8 feb 2008
    84
    0
    0
    Hier gaat ze tussen 19.00 en 19.30 naar bed.
    Als ze overdag niet goed heeft geslapen is ze rond 18.00/18.30 al zo moe dat ze dan haar flesje krijgt en gaat slapen. Tot de volgende ochtend 07.00/07.30 uur.

7. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Sabine (5 maanden) krijgt om 18:30-19:00u nog een (borst)voeding. Daarna gaat ze meestal rond 19:30u slapen, dat kan een half uurtje varieren.
    Om 23:00u maak ik haar nog wakker voor een voeding en daarna slaapt ze bijna meteen weer verder tot de volgende ochtend 07:00-07:30u. Op werkdagen maak ik haar om 07:00u wakker, anders ben ik niet op tijd op m'n werk. :)

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi!

Ons zoontje is morgen 9 maanden en hij gaat nu tussen 19 en 20 uur naar bed. Hij heeft nog 2 slaapjes (einde van de ochtend en einde middag) Maar toen hij rond de 5 / 6 maanden was kwam het best wel eens voor dat hij om 18 uur echt doodop was. Dan deden we hem na zijn warme hap naar bed en maakten hem rond 20.30 wakker voor zijn laatste flesje. Voor hem is dat nooit een probleem geweest.
    En nu komt het soms nog wel eens voor als hij zijn middagslaapje overslaat dan is hij om 18 uur echt niet meer gezellig :D en gaat hij gewoon lekker naar bed. Ook bij mij is moe -> slapen. Omdat hij dan in de middag slechter of niet heeft geslapen heeft hij die lange nacht ook echt nodig. Hij wordt standaard tussen 6.15 en 6.30 wakker.

Vruchtje dat had Kyano in die tijd ook nog! Groeit vanzelf.

Deel Deze Pagina