niet in slaap te krijgen (reflux baby)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door horselover, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin is de laatste weken niet in slaap te krijgen,
    En als ze eindelijk slaapt na 20 x speen erin eruit dan is ze binnen 5 a 10 minuten weer klaar wakker.

Het begint sochtends ong. 11 uur tot savonds een uur of 11.
    Ik savonds ongeveer 21.30 mer haar douchen om haar zo moe te krijgen dat ze wel in slaap valt.
    Dus eerst douchen dan laatste fles en dan naar bed.
    Dan kost het ook nog enige moeite om haar in slaap te krijgen.

Maar overdag komt ze maar niet in die lekkere slaap, en haar ogen zijn er op een gegeven moment gewoon rood over zooo moe.
    Maar het is steeds maar heel eventjes. En ze houd doordat ze zoo wakker is en weinig slaapt ook vaak niet lang vol tot de volgende fles.

Zijn er meer moeders die dit herkennen?
    Ze is nou 7 weken, En donderdag zijn we er dus achtergekomen dat ze reflux heeft.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heb je al boeken onder de poten van het ledikantje gedaan aan de hoofdkant? dan loopt de melk niet zo snel terug.

en anders wat hier ook werkt is een draagdoek, dan zit ze rechtop tegen je aan geknoopt en komt de melk niet zo boven, en zit ze gelijk veilig bij mama, die van mij was ook 12 uur achter elkaar wakker steeds (geen reflux) en uiteindelijk oververmoeid, zo'n draagdoek deed hier wonderen, zij slaapt en jij je handen even vrij ;)

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Hier was inbakeren echt een uitkomst ineens sliep hij zo een uur of 2 achter elkaar, dit zou je even kunnen overleggen met het cb want ze doen dan voor hoe het moet. En Tygo had ook wat last van reflux en ik gaf standaard voeding en hypo-allergene voeding heeft hier wonderen gedaan weet niet of je fv of bv geeft....

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Inbakeren kan ik idd even gaan overleggen met het cb!

Marin krijgt nou speciale voeding enfamil..
    Het gaat alwel iets beter moet ik zeggen, ze drinkt nou tenminste zonder dat het zweet haar dik op het voorhoofd staat.

Ik heb alles al omhoog van kinderwagen tot aankleedkussen.
    Ze is helemaal overstuur zodra ik haar in de wieg leg of kinderwagen (voordeel van kinderwagen is dat ik heen en weer kan schommelen en dan is ze dus op een gegeven moment wel stil).
    Ik dacht gister ook misschien moet ze even van dr af huilen in de wieg, nou na 5 min huilen ging het wel zo raar de ze er zowat in stikte (kokhalzen , overgeven).
    Ik dacht zonet maar weer proberen in de wieg en dan bij haar blijven over dr buikje aaien en sussen.
    Nou kreisen! Op een gegeven moment toch maar weer de speen erin gekregen dan valt ze direct in slaap. Maar binnen 5 min is ze er weer..
    En dan krijg ik meestal de speen er eerst ook niet in.
    Heb ik die er eindelijk weer in valt ze weer in slaap en dan is ze er in no time weer.

Maar dat inbakeren ga ik vragen.
    Want het valt mij op dat ze dus boven in het ledikant savonds wel ineens kan slapen ( daar pak ik haar altijd super strak in onder de dekens, lukt in de wieg niet daar hebben de dekens geen hou vast)

En een draagdoek is een super goede optie!!
    Want ik vind het ook zoooo belangrijk voor het kleine meisje dat ze haar rust wel wat krijgt!

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    als ze savonds in het ledikant wel slaapt is het dan niet een idee haar overdag ook eens in haar ledikant te leggen en kijken of ze wil slapen? Vaak is een ledikant wat opener dan een wieg dus kan ze van zich af kijken, succes en zou gewoon even langs het cb gaan.....

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier heeft inbakeren ook effect gehad,, nou slaapt hij zonder omdat de reflux onder controle is,,
    Ik zou het even navragen bij het cb :)

Liefs

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hier hebben we hetzelfde gehad. OVerdag niet willen slapen, echt volledig overstuur! inbakeren heeft goed geholpen!

8. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Inbakeren heeft hier ook wel wat geholpen, maar het ging beter toen ze Losec ging gebruiken. Toch blijft het slapen hier nog steeds kort en lastig hoor. Ik ben er wel achter gekomen dat het ene kind makkelijker is met slapen dan het andere kind en het ene kind heeft ook veel meer slaap nodig.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hadden we hetzelfdee probleem, maar dat bleek het kiss-syndroom te zijn en ging pas over toen we bij een osteopaat geweest zijn. Sindsdien een heel ander, veel vrolijker, kindje in huis :D

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova had ook reflux.
    Meid ik weet zo goed hoe jij je voelt. Helaas heb ik de draagdoek later pas ontdekt.
    Wij hadden hier het bedje schuin. En dan bedoel ik ook echt schuin, zo'n 45 graden!!
    Ik gaf Friso Comfort, deze melk is wat dikker.
    Ook bakerde ik haar in met de Swaddle-me. Dit is een simpele maar doeltreffende manier van inbakeren waar je geen instructie voor nodig hebt.
    Het ging pas echt goed toen we uiteindelijk Losec kregen van de dokter.
    Als jij echt aan reflux denkt zou ik sowieso blijven zeuren bij je ha. Het is een onschuldig medicijn en je krijgt er zoveel rust voor terug!
    Sterkte!

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @lot23: dat heb ik ook al geprobeerd, alleen slaapt ze dan ook niet? Misschien moet ik langer doorzetten,Maar eergister heb ik het ook geprobeerd en heb er 30 min naast gezeten , speen erin eruit en nog was ze klaar wakker.
    Vreemd he?Want ook deze keer pak ik haar stevig in.

@Humbly: dat is goed te horen dat het bij jullie heeft geholpen! En fijn dat het onder controle is!! Waarmee precies?

@Nannie:super te horen dat het bij jullie goed heeft geholpen!!

@Anna: dus het ging pas beter net medicatie?
    Nou Marin was een hele goede slaper! Maar doordat ze steeds meer en meer pijn kreeg door de reflux veranderde dat snel en had de refkux echt de overhand! Zooo zielig.
    Ik merk dat ze het nou ook nodig heeft! Want haar ogen zijn aan het einde van de middag en rood en klein.
    Sochtends na de nacht en lekker slaapje is ze een heel ander meisje ,

@Rozemarijke: hoe kwam je erachter dat het kiss syndroom was?
    Marin heeft verder niet echt een bepaalde voorkeurshouding. De ene dag is het links (dan wil ze niet naar rechts) en de volgende dag of paar dagen later is het andersom.
    Maar ik zorg er wel voor dat ze wisselt desnoods even met de zijslaper.

@Mirthe: kan mij voorstellen dat jij weet hoe het is een kindje met reflux! Het bedje heb ik ook al aardig schuin maar geen 45 graden, het probleem is dat als ik het hoger doe ik Marin met het hoofd tegen de spijlen en onder de dekens weer terug vind sochtends.. Brrr schrok me het hoedje!!
    Bij Marin is de diagnose al gesteld door een kinderarts.
    Ze krijgt nou voeding wat op recept verkrijgbaar is Enfamil.
    De KA belt mij over 1,5 week om te vragen hoe het gaat.
    Mocht het nog niet gaan dan krijgt ze medicatie maar niet de losec maar een andere.
    Ik heb ook gevraagd om de maagbeschermer(losec) maar hij zei dat het niet nodig was en een heel gedoe omdat het korreltjes zijn????
    Maar met deze voeding is ons meisje gelukkig al iets vrolijker! En drinkt ze nou zondr dat ze helemaal nat is van het zweet!
    Na het boertje doet het nog wel zeer en ze drinkt vaak nog niet meer dan 110 maar we moeten het natuurlijk wel even de tijd geven.

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    @horselover; door 5 schep nutriton door de fles heen te doen,, losec had hier geen nutm het werd alleen maar erger,, en het bed staat hier met de bovenkant omhoog :)

Liefs

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier hebben we het boekje van ria blom de 3 rrr gebruikt omdat ons dochtertje en ons zoontje ook overdag niet sliepen (wel inmijn armen)...en dit hielp meteen de volgende dag al zag je veel verbetering, en na 3 dagen gingt het super het slapen in hun eigen bedje...misschien dat je dat boekje ook ff kan lenen op het CB?
    en misschien geen speen geven? ons dochtertje heeft dus ook heel erge zuigbehoefte heb ook een speen geprobeerd en dit vond ze wel lekker, dan bleef ik er dus naastzitten tot ze in slaap viel met die speen maar als ze dan bijna in slaap viel dan spuugde ze die speen er bijna uit en was ze weer klaarwakker en konden we weer opnieuw met de speen...dus ben gestopt met de speen en mevrouw sabbelt nu lekker op dr handjes:)

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @tinkerbell: dat is nou precies wat Marin ook doet! Ik probeer al te stoppen met de speen. Ik ben gisteravond voor de deur gaan zitten met de speen voor de zekerheid bij me maar ik dacht probeer eerst zonder.
    Het heeft even geduurd maar uiteindelijk viel ze weer in slaap voor de nacht (gelukkig).
    Maar een goede tip zo'n boekje! Want ik ben erg voor de 3 rrr. Ik ben vanaf vanochtend begonnen met een vast ritme te krijgen.
    *6 uur voeden dan weer verder slapen.
    *09.00 voeden (of eerder want meestal is ze eerder wakker)
    *09.30 in bad (of wanneer ze 0800 eten heeft gehad dan 08.30 hangt er helemaal vanaf wanneer ze wakker word)
    *10.00 voeden daarna half uur rechtop
    *10.30 op bed (boven), 2 liedjes zingen boven bij dr bed in mijn armen
    13.00 voeden daarna spelen
    14.00 voeden daarna half uur recht op
    14.30 naar bed (boven eerst 2 liedjes zingen in mijn armen)
    17.00 voeden daarna spelen
    18.00 voeden half uur rechtop
    18.30 op bed (boven eerst 2 liedjes zingen in mijn armen)
    21.00 voeden (daarna nog even bij ons zitten of als ze slaapt even in de kinderwagen leggen (niet meer te druk voor de nacht)
    22.00 voeden en daarna even rechtop en dan naar boven 2 liedjes zingen in mijn armen

(als ze over de dag niet genoeg cc heeft gehad geef ik haar om ong. 00.00 nog even een voeding.)

Wat vind je ervan? De reden dat ik met een uur later begin te voeden is omdat ze het niet in 1 x op kan drinken want dan begint het weer zeer te doen. Dus soms drinkt ze 70 dan weer 100 dan weer eens 110. En vaak heeft ze dan na een uur alweer vreselijk honger dat ze haar handjes bijna opvreed. Dus ik was op een gegeven moment de hele dag door maar wat bezig.Maar dat is ook niet goed.
    Mijn moeder gaf me gister het idee van waarom ga je niet gewoon een uurtje later weer proberen.,
    Ben vanochtend begonnen en jawel eerste voeding 55 cc 2e voeding 110!!!!! Dus dat is eindelijk voor het eerst een fles leeg! Hoop dat het zo mag blijven gaan!
    Ik heb haar net in bed gelegd zoals boven omschreven en ze slaapt (voor hoelaing weet ik niet ! Maar dit hebben we maar weer!)
    Vanochtend kwam ik anders uit met de tijd ze was 05.00 en toen half 8 dus vandaar dat ik nou een andere tijd heb maar ik wil naar die 0600 uur toe werken>maar dat moet ik de tijd geven.

@Hymbly: heb ik ook geprobeerd, hielp niet want ze kon er niet tegen , verging daarbijook nog eens van de kramp!En in de diarre.

15. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hoe zijn jullie er definitief achter gekomen dat jullie kindjes reflux hadden, wie stelt dit vast en hoe? Ik vermoed dat Julius het ook heeft.

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @vanesje: Marin kokhalzde al vanaf dag 1 heel erg, maar goed ik wist niet beter dat dan het normaal was.
    Kreunen deed ze ook al enorm vanaf een paar dagen! Zo erg dat ik er raar van werd! En het ging ook door in haar slaap!

Ik begon me pas af te vragen wat er met haar aan de hadn was toen ze steeds slechter en slechter begon te drinken! Op een gegeven moment zat ik een uur met 70 cc. Drama huilen en niet meer willen slikken, ik heb alle flessenen spenen geprobeerd. Maar niets hielp de enige waar ze nog wat meer kon drinken was en is die van difrax!
    Ik vond haar tongetje erg wit en ik las ergens over spruw. Ik blij ik dacht dit is het! Ik naar de HA, noudie zag het zo op het eerste oog niet maar hij vermoede dan dat het dat ene plekje achterin moest zijn. Dus medicatie gekregen een kuur voor 6 dagen, na die 6 dagen waren de problemen nog niet weg! Werd als maar erger en erger! Toen nog een kuur gekregen en ook dat hielp niets! Toen een gelvorm gekregen enm die ging er met boooogen uit! Bij het Cb zeiden ze tegen mij dat Marin helemal geen spruw had! Vond ik toen zooo vreemd!
    Ik dacht maar het moet toch iets zijn??? Omdat het alleen maar erger en erger werd!
    Toen benik zelf op internet gaan zoeken! En toen kwam ik wat tegen over reflux!
    Alle symptomen had Marin!!
    *niet willen drinken
    *Huilen tijdens/ na de fles en al helemaal na het boertje!
    *vreselijk kreunen op bed!
    *Erg veel kokhalzen, erin blijven hangen! Stoppen met ademen.
    *zure ontlasting
    *voeding kwam haar 3 uur na die tijd nog op
    *veel kauwen /pijnlijke gezichtjes.

Alleen Marin spuugde niet de halve/ hele voedingen eruit.
    Dus ik dacht nee dat is het dus ook niet!
    Maar toen kwam ik het tegen : Verborgen Reflux!!! Het komt tot de mond en dan weer terug!
    Precies wat Marin had, vaak dacht ik snachts di eheeft minstens alles eronders gespuugd zo hoorde het en dan had ze het alleen maar in dr mondje.

Ik naar de huisarts, nou ik moest eerst maar andere voeding proberen! Ik bellen met CB , Nutriton en alles omhoog zetten!
    Gedaan ging niet over! En nutriton kan ze niet tegen , ze jreeg er ook nog eens vreselijke kramp bij door de nutriton, en diarree!
    Dus ik weer bellen met cb , zei wisten het ook niet.
    Ik weer naar de huisarts, nou zegt ze wilje naar de kinderarts dan? Maar ze groeit wel gewoon! !Tja ik zei ik zorg wel dat ike r wat in krijg ik zet gewoon door ! Ik ben hele dagen aan het voeden!
    Dus ik naar de KA, en toen hij mijn verhaal hoorde zei hij direct '' Reflux'' hij begreep mij helemaal!! Wat een heerlijk gevoel!
    Hij zag ook hoe ze deed.
    Ik probeer het nou met speciale voeding wat op recept verkrijgbaar is.
    En hij belt mij over 2 weken mocht het dan nog niet ok zijn dan krijgt ze er medicatie bij.

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook een beebje wat reflux heeft gehad.
    Voordat we wisten wat het was hebben we haar ingebakerd. Dit heeft even geholpen, maar daarna ook niet meer. Ik ben er meteen mee gestopt toen we te horen kregen dat het reflux was.
    Het arme schaap schreeuwde van de pijn en kon zich niet bewegen door die bakerdoek :(
    Hier een paar tips:
    * hoofdeind omhoog zetten (idd echt hoog anders werkt het niet)
    * voeding indikken met nutriton johannesbroopitmeel...oh ik zie dat ze daar niet tegen kan..dan mss Nutrilon AR?
    * als ze echt niet wil slapen in bedje dan laat haar een keer in de MC slapen als dat wel lukt (ligt ze niet plat).
    * draagdoek heeft hier wel wonderen gedaan.

Als niks helpt en je kindje er echt veel last van heeft dan kun je mss beter naar de huisarts voor een verwijzing naar de kinderarts.
    Huisartsen zelf doen niet veel aan reflux en een kinderarts kan je wel verder helpen.

18. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @chantalk: zie andere berichten. Nutriton kan ze niet tegen.
    Ben al bij de kinderarts geweest. De diagnose is al gesteld.
    Gebruiken nou speciale voeding , mocht dat alleen niet helpen dan krijgt ze er medicatie bij.

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

;) moet ook verder lezen natuurlijk ;)
    Goed dat je naar de ha bent gegaan.
    Mila groeide ook heel goed dus daar was niks aan te merken, maar het kind schreeuwde wel van de pijn.
    Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, want het is zo zielig voor die kleintjes :(

20. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hier is het slapen pas goed gegaan na drie bezoeken aan de osteopaat. Slaapjes zijn niet super lang, maar hij slaapt zonder allerlei rituelen binnen vijf minuten in en sinds kort slaapt hij weer opnieuw in zelf als hij even wakker is geworden.....

Deel Deze Pagina