Hoe laat naar bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daphne21, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tussen 19.00 en 19.30 uur. Tot een maand of twee geleden deed ze 2 a 3 keer per week ook 's middags nog een slaapje.
    Ik vind slaap heel belangrijk, een hoop kinderen komen slaap tekort. 1 op de 3 kinderen komt slaap tekort - JMouders

2. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook tussen 7 en half 8 hoor. Ik vind het een prima tijd, die je lang kunt aanhouden.

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Jij kent je kindje het beste en ziet hoeveel slaap hij nodig heeft.
    Mijn dochter van bijna 7 moet om half 8 naar bed anders houdt ze de week niet vol.

4. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Mijn zoon slaapt zo wie zo heel slecht hij word snachts nog veel wakker en vaak is meneer zomers vaak al wakker vanaf een uurtje of 5 en gaat dan niet meer slapen en swinters is het vaak al om 6 uur half 7 en gaat dan 9 van de 10 keer ook niet meer slapen

5. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoon wil ook nog wel is smiddags een half uurtje gaan slapen vaak als hij een hele beroerde nacht heeft gehad. want meneer word snacht erg vaak wakker ze vermoeden ook dat hij een zwaardere vorm van adhd heeft ( word er op het moment op getest) maar of dat daar door komt dat hij zo slecht slaap weet ik niet

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hier een dochter van bijna 5.5 jaar! Ze ligt meestal tussen 18.30 en 19.00 uur in bed. Jaaa erg vroeg maar meestal ligt ze dan al een half uur rustig op de bank. Ze trekt het anders echt niet. Ze slaapt zelfs s'middags nog. (heeft ook wel een reden hoor) Slaapt ze s'middags niet is ze s'nachts heel vaak wakker. Teveel prikkels krijgt ze dan te verwerken. Ik vind dat je moet doen wat jou goed lijkt. Wat andere er ook van zeggen, daar ben ik al zolang klaar mee.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#27 Cygnet2, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2011
    Hoe goed kan je verduisteren? Vroeg wakker worden heeft vaak als oorzaak dat er lichtinval is in de kamer. Heel goed verduisteren kan hierbij helpen. Tussen 5-6 wakker worden is heel normaal voor kleine kinderen. Ze moeten leren om dan verder te slapen. Het makkelijkst is wanneer ze nog heel klein zijn maar ook later valt het wel te leren. Heel consequent zijn maar vooral.. heel donker en niet teveel prikkels in de kamer (speelgoed etc)

Als Vin inderdaad wat mankeert dan is het juist goed om hem lekker op tijd naar bed te doen. Hou lekker je eigen lijn vast! Jij weet wat goed is voor je kindje!

8. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Zijn kamer is al helemaal verduisterd dat is het hem maar zodra bij vin de ogen open gaan is het al meteen stuiteren en doen en je krijgt hem dan 9 van de 10 keer echt niet meer aan het slapen

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat vervelend zeg, ook voor jullie. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijk krijgen of Vin geholpen kan worden.

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Mooie tijd!!! Ons meisje van 3 ligt nu tussen 19 uur en 20 uur op bed. Meestal na het kdv om 19 uur en vrije dag 20 uur. Zal dus als ze naar school gaat ook rond 19 uur zijn!

11. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Ja dat hopen wij zelf ook want we zijn toch wel helemaal op op het moment

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier meestal ergens tussen 7 en 8, afhankelijk van hoe ze overdag geslapen hebben en of het een drukke dag is geweest. meestal meer richting 7 dan 8 uur.
    maar ze liggen er ook regelmatig om half 7 al in als mijn middelste tussen de middag niet geslapen heeft of als het een hele drukke dag is geweest.
    8 uur is hier écht laat!

13. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Dit hebben wij ook gehad, ze was echt 6 tot 8x wakker per nacht en dan iedere ochtend tussen 5 en 6 en dat al bijna 3 jaar iedere nacht pffff gek genoeg was ik er helemaal aangewend. Maar de kinderarts vond dit toch wel zorgelijk. Ze krijgt nu melatonie en dat helpt echt het kan ook geen kwaad het is een lichaams eigen stof. Ze was wel heel moe, maar toch veel wakker. Waarschijnlijk door de prkkels overdag enz.

Ik hoop voor jullie dat er gauw verbetering komt.

Ik weet hoe slopend dit kan zijn!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

19 uur, allebei.
    Die 12 uur slaap hebben ze nog heel lang nodig.

15. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Mag ik je vragen hoe jullie uiteindelijk bij de kinderarts zijn gekomen want wij zijn al meerder malen bij de huisarts geweest voor het slapen maar we krijgen elke keer weer te horen maak je niet druk het komt wel weer goed.
    En de Melatonine hebben jullie dat voorgeschreven gekregen van de kinderarst of halen jullie dat gewoon bij een drogist

16. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    We zijn eerst begonnen met wat je bij de drogist kan kopen. Maar dat is een erg lage dosering 0.01 mg. Ze krijgt nu 3mg via de kinderarts. Sam is al vanaf haar geboorte bij de kinderarts ze heeft een chromsomenafwijking en autisme.

Maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten hoor.
    Je kan altijd eerst alvast beginnen met wat je bij de drogist kan kopen. Ik ben heel voorzichtig begonnen met 2 en dat was geen verschil dus langzaam aan wat meer gaan geven zat ze bijna op 10. En toen moesten we toch voor controle naar de ka. En die stelde dus dit voor. Echt vind het zo fijn, helaas zit het nog zo in mijn systeem dat ik nu zelf ook melatonie slik 5mg!

succes

17. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Bij mijn zoon vermoeden ze een zwaardere vorm van adhd met een lichte vorm van autisme.

Maar ik ga het morgen is bij de drogist halen kijken of het wil helpen en dan ook maar weer naar de huisarts en dan ga ik eisen dat ze me doorsturen naar een kinderarts.
    wel vervelend dat je zelf ook melatoinie moet nemen

18. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ach ja als dat het ergste zou zijn. Sam heeft ook een vorm van adhd niet zo zeer druk in gedrag maar wel in haar hoofd en heel vluchtig spelgedrag. Ze kan totaal niet alleen iets doen, ze eist continu de aandacht. Woensdag mogen we weer naar kinderarts om mogelijk over medicijnen te praten die haar beter kunnen laten concentreren in hopelijk wat minder frustratie en boze buien op leverd. Ze heeft ook erg veel woede aanvallen.

Het kan echt geen kwaad staat zelfd op de verpakking voor kindjes vanaf 2 geloof ik.

Hoe oud is Vin? Is hij al getest op het eea?

19. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland

Vin is september 4 geworden hij is wel getest op adhd en autisme maar omdat hij toen nog te jong was willen ze dat maart volgend jaar nog een keer gaan doen om dan meer zekerheid te gaan krijgen. Hij zit nu ook op een medisch kinderdagverblijf omdat hij kwa ontwikkeling ook iets achter liep en daar word hij beter in de gaten gehouden zeg maar. Op zicg gaat dat heel erg goed al heeft hij wel heel goed in de gaten dat hij op een andere school zit dan zijn vriendjes.
    Wat je schrijft komt me allemaal wel heel bekent voor maar vin is dan ook nog heel druk kwa gedrag kan bijna tot helemaal niet stilzitten is altijd aan het rennen en doen. Dus ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen bij Vin.

Jullie heel veel sucses woensdag en hopen als ze medicijnen krijgt dat het dan beter gaat

20. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam is in jan. van dit jaar getest ze was toen 4.5 jaar!
    (ze heeft er net een jaar mkd op zitten)

Ze hebben sam geobserveerd, wij hebben een elle lange vragen lijst in moeten vullen(jullie ook vast wel) en een 4 uur durend gesprek met de psychiater en psycholoog gehad!

Ik vroeg me toen af of ze wel genoeg hadden gezien van Sam.

Er was totaal geen twijfel, diagnose Klassiek Autisme en adhd!

Veel mensen vonden het onzin om ze al zo vroeg te laten testen. En dat is vooral waar ik zo moe van word grrrr wat weten die er nu van.

Succes.

Deel Deze Pagina