Afgelopen zaterdag zijn we naar het NS try-outfestival geweest omdat daar Sesamstraat langs kwam. Wat schetst mijn verbazing, het concert daarvoor van een jazzorkest heeft een stuk meer indruk gemaakt. Dat speelt hij nu namelijk de hele tijd na. Mijn man komt uit een erg muzikale familie en ook ik ben wel met muziek opgegroeid, dus we willen deze interesse graag op een leuke manier stimuleren. Ik weet van het bestaan van concerten speciaal voor kinderen, maar kan op internet vooral concerten vinden voor 6+. Dat lijkt me nog een beetje een risico, want hij is pas 2. Op zich denk ik dat zaken voor vanaf 4 wel kunnen, want het lijkt me dan wat minder erg als hij het op een gegeven moment zat is om stil te zitten. Ik vroeg me af of jullie ervaringen en tips hebben. Ik zoek dus wel echt zaken waar hij het concert kan zien. Juist de instrumenten maken namelijk veel indruk, dus voorstellingen met veel muziek of een musical lijken me minder geschikt. Het hoeft niet klassieke muziek te zijn, mag ook jazz of wat anders, maar wel geschikt voor kinderoortjes. Ik zag dat het concertgebouw wel een en ander biedt, maar dat is wat ver weg, we wonen in Arnhem en het moet wel leuk blijven.
Heel simpel; de lokale muziekschool heeft regelmatig gratis kijkavonden. oke misschien niet zo professioneel maar wel leuk, dichtbij en gratis.
De doelen in Rotterdam, heb je daar al gekeken? Ik weet dat ze daar ook iets hebben. En misschien is het leuk om gewoon eens bij een muziekvereniging te gaan kijken.
Hier nog zo'n meisje wat gek is op muziek (vooral opera vindt ze geweldig!) In Vredenburg Utrecht zijn ook voorstellingen vanaf 3+, voordeel daarvan is dat ze toch niet hoeven te blijven zitten