peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door susanne1979, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Vandaag hebben we het intake gesprek gehad voor de psz. Lisa zelf vond het wel leuk om daar te spelen.
    Ook ik vind het een geschikte psz. Het enige minpuntje vind ik dat ze in een groep komt van 15 a 20 kinderen. Met maar 2 begeleidsters.
    15 maart mag ze komen.. ben zo benieuwt hoe het gaat. Ze moet nl meteen alleen, ik mag niet de eerste dag met haar mee.

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Spannend! Lukas gaat nu sinds januari naar de psz en vindt het hartstikke leuk. De groep is geloof ik maximaal 15 kinderen met 1 leidster en 2 groepshulpen. Ik zou het inderdaad wel moeilijk vinden als je er niet bij mag blijven de eerste keer. Bij ons kon dat wel en de tweede keer mocht je na het brengen een half uur blijven en bij het ophalen een half uur eerder komen.

Het leukste vind ik als hij thuis komt, dan probeer ik te vragen wat hij allemaal heeft gedaan. Standaard vertelt hij dan dat ze appel hebben gegeten, koekje hebben gegeten en siroop hebben gedronken. Echt grappig dat dat dan blijkbaar het meeste indruk op hem maakt, en niet het spelen of knutselen enzo. Ook moet ik wel eens liedjes van hem zingen die ik helemaal niet ken, en als ik het dan niet goed doe zegt hij met een diepe zucht: Nee mama! Niet zo. :rolleyes:

Dan lig ik natuurlijk helemaal in een deuk! :)

Nou, ik wens jou en je dochter veel plezier op de psz en ik zou gewoon even aankijken hoe het gaat de eerste keer. Misschien maalt ze er niet om dat je weggaat met alle nieuwe dingen die ze ziet en hoort.

Succes ;)

3. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ruby gaat ook al een tijdje naar de peuterspeelzaal en vind het helemaal leuk! Ze moest ook gelijk de eerste dag alleen, wel heb ik haar de eerste dag wat eerder opgehaald!
    Kun je niet vragen of je dat ook mag doen!?

Denk juist dat ze het de eerste dag heel interessant vind hoor en dat ze het misschien een paar daagjes later lastiger krijgt, tenminste was met Ruby zo, toen ze door kreeg dat het niet eenmalig was hihi! Maar nu gaat ze elke ochtend en is ze heerlijk aan het zingen en spelen, dansen, eten en is ze lekker moe als ze weer thuis is!

Maar ik zal als ik jou was ook vragen of je haar iets eerder op kan halen, want gelijk de hele ochtend is misschien wat veel! Of zie jij dat anders?

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    volgens mij is het een normaal aantal kindjes met 2 leidsters.
    hier hebben ze 20 kindjes op 2 leidsters.

lisa zal het vast naar haar zin gaan hebben!

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik denk het ook wel... ze zal wel huilen als ik wegga, maar gaat vast goedkomen!

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Woooooowwww het ging goed joh!
    Ze ging meteen spelen en nadat ik gezegt had dat ik ging werken (was niet zo, maar dan weet ze dat ik terugkom) kreeg ik een kus en ging ze verder spelen..
    Hopelijk blijft het zo goed gaan..
    ppfffff een hele opluchting!
    Ik voel me zelf wel vreemd nu...zo raar maar 1 kind in huis nu.. en de andere op school.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ow... Karina.. het is hier maar 2,5 uur.. van 9 tot 11.30 uur. (Yesss ik mag haar zo weer ophalen...!)
    Dus zo lang is het gelukkig niet. Als er wat is dan zouden ze me bellen..

Ben zo benieuwt hoe ze het gevonden heeft..

Nog een kwartiertje en dan ga ik haar halen. (is maar 5 min. lopen)

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ohhhhh wat goed van Lisa zeg! Straks maar even goed knuffelen en zeggen dat je trots op haar bent, dan zie je ze glunderen en is ze vast ook trots op zichzelf!

Voelt wel raar he, ik was toen ik Ruby voor het eerst naar schooltje deed helemaal alleen thuis, dat was ook even een hele rare gewaarwoording maar ja zeker ook wel lekker hoor hihi!

Het is toch niet elke ochtend 2.5 uur of is dit alleen nu even zo?!?

Maaruh wat worden ze dan ineens groot he!

Een hele dikke knuf aan Lisa!
    Ben benieuwd of ze ook al verhalen heeft!

9. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Wat fijn dat het zo goed ging. Het kan echter makkelijk zo zijn dat ze nog een 'terugval' krijgt. Ik werk zelf op een peuterspeelzaal en merk dat regelmatig. Dan gaat het de eerste keer perfect en de paar keren daarna is het huilen geblazen. Maar het gaat ook vaak genoeg meteen goed hoor.
    Ik probeer zelf ook altijd de ouders zo snel mogelijk weg te sturen. Ze moeten er toch aan wennen dat mama even weggaat. Meestal zeg ik dat mama even boodschappen aan het doen is en zo weer terugkomt, als ze er naar vragen.
    Wat ik trouwens wel doe is ouders het kindje iets eerder op laten halen inderdaad. Want 2,5 uur is de eerste keer best lang.
    En als het echt niet gaat, bel ik de ouders gewoon. En dan kijken we de keer erna weer hoe het dan gaat. Bij sommige kinderen moet je de tijd gewoon een beetje opbouwen. Eerst 1,5 uur en dan weer wat langer. Maar bij de meesten gaat het gewoon goed gelukkig.
    x Linda

10. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    de eerste keer dat mijn zoontje ging, was er nixx aan de hand. pas na een paar keer gaan werd het steeds moeilijker als ik weg ging.. veel huilen enzoo.. maar ja ook dat is goed gekomen :D

11. Dancer

Dancer Lid

9 apr 2007
    8
    0
    0
    Rianne vond het helemaal geweldig toen ze mocht,ze was net 2.
    Maar moet wel zeggen dat hier maar max 15-18 kinderen in een groep zitten.
    Met 2 leidsters en in ieder geval 1 a 2 vrijwilligsters+ 2 stagiares.
    Dus op een club van 15-18 kids soms wel 6 man.
    En er zijn ook regelmatig moeders die een les meedraaien.Hun willen gewoon 1 volwassene op 3 a 4 kinderen.

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ze is nu inmiddels 5 x geweest en het gaat nog steeds hardstikke goed. Ze zegt zelf al "lisa spelen, mama werken"
    en ik krijg een kus en dan kan ik gaan...
    Denk niet dat ze nu nog een terugval krijgt.

13. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wat fijn dat ze t daar zo leuk vindt.
    maar, ik lees hier en daar dat sommige kindjes elke ochtend gaan, wordt er dan een kinderdagverblijf bedoelt of een peuterspeelzaal?
    Hier is t nl zo dat Valentino vanaf 2jr in mag worden geschreven en dan mag hij 1 ochtend en 1 middag in de week komen.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hier in ons dorp moet je de beebs opgeven als ze 1 jaar zijn.Heb dus vorige week net het inschrijfformulier opgehaald.
    Wel een raar idee, dat het nog 1,5 jaar duurd, voordat hij er daadwerkelijk heengaat.
    Hopelijk vind hij (en ik) het leuk, anders haal ik hem er zo weer af ;)

Deel Deze Pagina