Hier mag ze naar buiten wanneer ze wil, de buurkids maken 10 keer meer herrie dan mijn dochter alleen. Scheelt dat die van mij bijna 10 is dus die speelt gewoon kalm hahaha
Zijn meestal 7 uur max wakker. Heb vanmorgen al in de tuin gespeeld net de kindjes. Zijn vaak toch wel vroeg wakker ( en buurjongen rechts is snachts wakker en in de tuin met vrienden dus staan we kiet) links hebben ze zelf kinderen in het weekend en vroeg wakker en hun boven buren ( huis verdeeld in 2) staan om 10 uur al te bouwen en te boren. Al met al zorg ik dat ze niet hysterisch gillen en dergelijke maar plezier maken vind ik niet erg.
Hier gaan ze naar buiten wanneer ze willen, heb er eerlijk gezegd nog nooit over gedacht om het op een bepaalde tijd te doen.
Hier na 10e.. Want heb rondom buren die geen kids hebben en die hard werken en dus op zondag uitslapen. En mijn zoon doet nooit zo zachtjes. En voor buiten gaat hij meestal na 11e pas, dan komen de andere kids pas buiten.
Ik denk dat mensen zonder kinderen, spelende kinderen wel sneller lawaaierig vinden. Kinderen praten toch vaak net iets harder en hebben hoge stemmetjes. Als ik kijk naar mijn kinderen als die buiten spelen.. ze gaan dan op zo'n nepmotor door de tuin waarbij de wielen best veel lawaai maken op de stenen, in de zandbak met schepjes en emmertjes tegen elkaar aan, af en toe een gilletje/lach, soms even om mama 'roepen', uit enthousiasme 'mama kijk eens!' etc. Allemaal normale kindergeluiden naar mijn idee. Maar toch kan ik me voorstellen dat de buren dat horen en er wakker van kunnen worden. Maar goed, het zal voor iedereen anders zijn en de beleving van kindergeluiden ook. Ligt er denk ik ook aan wat voor buren je hebt. Onze buren zijn heel rustig, zijn oudere mensen en houden van rust. Ze vinden onze kinderen hartstikke leuk en ze zeggen dat ze geen last van ze hebben, want af en toe (overdag) maken ze natuurlijk wel eens lawaai (helemaal als er andere kinderen bij ons spelen) maar toch vind ik het niet fijn als ze op hun rustige zondag 'last' zouden hebben van onze kinderen, of ze nou nog liggen te slapen of al rustig aan hun kopje koffie zitten.. Daarbij wonen we niet echt in een kinderrijk buurtje dus de enige kindergeluiden die uit de buurt komen, komen van die van ons
eens maar dat geldt hier voor elke dag van de week eigenlijk, onnodig en vroeg schreeuwen is weer terug naar binnen... (lachen mag natuurlijk wel maar niet overdreven gaan gillen, schreeuwen naar elkaar e.d.)
Hier in het stuk waar wij wonen hobbelen de kinderen rustig om 9.00 buiten. Mijn zoon dus ook en onze Diva (dochter) heeft nog even pech want die mag nog niet alleen naar buiten toe
Mijn meisje is nog niet oud genoeg maar nooit geweten dat mensen kinderen tot een bepaalde tijd binnen houden... was ik zelf ook niet van plan... waarom zou ik? Iedereen is toch vrij om te gaan en staan waar die wil ongeacht welk tijdstip... zolang je maar geen overlast veroorzaakt! Hier hoor ik ook (veel) honden blaffen, en mn eigen vogels zingen vroeg op de ochtend hun mooiste liedje... heb er geen problemen mee