Hallo allemaal! Ik zal het probleem even uitleggen. Mijn man heeft vaak last van eczeem en heeft daar van de dokter wat zalf voor enzo gekregen. Een maand geleden heeft hij ook een Verbandshirt meegekregen om "te proberen" zoals de dokter zei. Verder niks geen prijzen bij vermeld en mijn man heeft daar verder ook niet naar gevraagd. (daar zit natuurlijk het probleem al) Maar nu kregen wij afgelopen weekend de rekening van CZ van dat shirt. 210 . En hij heeft het niet eens nodig gehad. Nog nieuw in verpakking enzo. Vroeg me af of er een manier is dat dat shirt terug kan en dat geld niet afgeschreven wordt? CZ kan er dus niks aan doen. Het ziekenhuis stuurt ons door naar de fabrikant (alsof die er wat mee kan... ) Maargoed kan hier nog iets aan gedaan worden? Of is het een verloren zaak (en geld) ?
Ik vind t een fout van de Ha.... Bij ons geven ze t altijd aan als t geld kost. Vind dit een beetje een rotstreek...
Wat raar dat het niet vergoed wordt als het voorgeschreven is door de huisarts. Of is het soms je eigen risico dat ze in rekening brengen? Normaal worden deze dingen gewoon vergoed, mijn zoontje heeft ook weleens ''krabpakjes'' gehad n.l.
Ja beide kanten een beetje fout eigenlijk.. Want als het niks had gekost en de zorgverzekering had betaald dan was er niks aan de hand... Het is nu eenmaal zo dat alles wat je bij de apotheek ophaalt dat de eerste 350 voor jezelf is ongeacht wat dit is. Normaal gesproken als je medicijnen voorgeschreven krijgt dan gaat de HA je ook niet vertellen welke kosten daaraan verbonden zijn.
Mijn huisarts of apotheker (/assistente) geeft wel altijd aan wanneer het niet wordt vergoed in het basispakket maar ze gaan zich niet bemoeien met of ik al mijn eigen risico heb opgemaakt.
Daar kun je dan idd helemaal niks mee. Ben bang dat je überhaupt niks mee kunt, de fabrikant zal t al helemaal niet vergoeden. Je kunt het hooguit verkopen via mp ofzo denk ik, dan krijg je er nog iets voor terug
Misschien dat je het weer terug kan brengen naar de apotheek of de assistente? Wellicht dat zij dan het geld kunnen terugstorten? Geen idee of dat kan, maar ongebruikt in de verpakking lijkt me geen enkel probleem. Net als wanneer je iets uit een normale winkel terugbrengt?
Nee dat kan niet medische hulpmiddelen, daar valt dit ook onder en ook medicijnen en dergelijk, mogen niet opnieuw verstrekt worden dus als jij het inlevert wordt het vernietigd dus niks niet geld terug . Tja het is waarshcijnlijk gewoon eigen risico niks aan te doen denk ik zo.
Bedankt voor het meedenken dames. Het zal inderdaad niet echt opgelost kunnen worden. Marktplaats dan maar proberen en hier maar een wijze les uit trekken.