hoe laat opstaan voor basisschool?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jessmin, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe laat staan jullie op een schooldag van je kind op om op tijd te komen op school?

1. Tussen 06.15-06.30

2. Tussen 06.30-06.45

3. Tussen 06.45-07.00

4. Tussen 07.00-07.15

5. Tussen 07.15-07.30

6. Tussen 07.30-07.45

7. Tussen 07.45-08.00

8. Tussen 08.00-08.15

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Leuk, alle reacties! Wat me opvalt is dat het kleinste kindje vaak nog even kan doorslapen, en dat kennelijk ook doet. Ik heb ook twee kindjes, maar als er één wakker is, wordt de ander sowieso ook wakker als ik naar beneden kom. En ik kan ook echt niet even gaan douchen terwijl de rest nog slaapt. Binnen 5 minuten is iedereen dan wakker. Heb ik dan zo'n gehorig huis of jullie van die vast-slapende kindjes :p Ik moet zeggen; het kraakt hier wel een beetje op de gang, maar ja, kan me ook niet voorstellen dat andere huizen geruisloos zijn... Een combi van beiden misschien?

Ik moet zelf een kwartier fietsen naar haar school. Die begint om 08.30. Ik dacht dan om 08.10 weg te kunnen gaan, maar als ik jullie zo hoor, moet ik beter iets eerder weg...
    Verder twijfel ik of ik mijn dochter laat eten nadat ik haar heb aangekleed en m'n zoontje ga aankleden. Dan eet ze dus alleen. Dat doe ik nu wel eens op psz-dagen maar ja, dat is immers niet elke dag dus dan kan het wel. Het bespaart wel tijd. Maar m'n zoontje met haar me laten eten is wel gezelliger, maar dan moet zij dus 10 minuten wachten voor jan joker, omdat ik hem nog aan moet kleden...

Ik vind wel dat jullie super-efficiente meiden zijn zeg! Als ik ervan uitgaan dat wij 07.10 opstaan, kan ik 07.35 beneden zijn (dan heb ik beide aangekleed, maar verder niets gedaan). Dan hebben ze tot 08.00 uur om te eten. Dan jassen aan en hopelijk heb ik ze om 08.10 op de fiets. De meesten van jullie hadden toch half uurtje nodig voor brood eten? Denk dat wij hier ook wel aan komen...

Vind het wel onpraktisch dat ik mijn zoontje (13 mnd) mee moet nemen op de fiets. Hij slaap altijd langer dan mijn dochter (tot 08.15 ofzo), en dan wordt hij wakker van ons, en moet ik hem meesleuren. Heel soms kan m'n man ze voor z'n werk brengen maar dan moet hij niet bij een klant zitten, maar op kantoor, want anders werkt het niet. Bij een klant kan je niet om 09.00 uur aankomen, op kantoor wel...

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    mijn zoontje zit nog niet op school maar gaat wel 1x per week om 8.30 naar de psz. Ik sta dan meestal om 6.45 op maak mezelf in orde en dek de tafel.Daarna maak ik hem wakker kleed hem aan en eten we.Hij heeft dan meestal nog even tijd om te spelen (wat hij heel erg graag doet) zodat we ons niet al te veel hoeven te haastten want als ik een keer wat later ben en alles vlug vlug moet gooit hij meestal de kont tegen de krib!Zorg dus dat je ruim voldoende tijd hebt .

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier 7 uur wekker en dan er ook ui dus opstaan tussen 7/7.15
    zelf douchen dan stapt meestal de oudste onder de ouche en ik kleed mee aan dan leg ik de kleren klaar en droog ik de oudste af en hij kleed zich aan en ik doe dan de jongste en daarna kijk ik of de oudste alles recht/netjes aan heeft dan naar beden broodje eten en drinken en tasjes klaarmaken (drinken/fruit) en dan tussen 8.10/8.15 de deur uit te wandelen naar achool

ik zal volgend schooljaar wel iets eerder moeten

4. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik sta 7 uur op, kleed mezelf aan en drink snel kopje thee.
    Dan maak ik kwart over 7 de kids wakker, darren kleed zich aan en in tussentijd kleed ik dean aan.
    Dan maak ik ontbijt.
    Daarna maak ik lunch etc voor op school, darren poetst dan zijn tanden.
    Als er nog tijd is kijken ze nog tv.
    8:10 gaan we van huis, 8:20 mag je de school in en 8:30 gaan de deuren dicht.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

De wekker staat op 6.50. Meestal sta ik rond 7.00 er uit. Dan ga ik naar het toilet, wassen, aankleden, opmaken & harenkammen.

Bed luchten en de ramen open, even een doek door de badkamer als de wasmand vol zit de was aan zetten & tegen 7.25-7.30 maak ik Esmee wakker.

Wassen, aankleden, haar kamer luchten. 7.40 zijn we beneden & smeer ik de boterhammen voor ons.

Broodjes eten, beker melk of thee. Ondetussen snijd ik fruit of maak ontbijtkoek met wat boter en vul haar beker met drinken. In de tussentijd eet ik ook een broodje en drink een kopje koffie.

Om uiterlijk 8.00 is het nog een keer plassen, haren kammen ( invlechten) tandenpoetsen, nogmaals gezicht wassen, jas aan en richting school.

8.15 gaan we richting school. Voordat we op de fiets zitten en de poort uit zijn & meestal wil Esmee zelf fietsen dus duurt allemaal laaaaaang.

Meestal zijn we vlak voor de eerste bel 8.25 op school. Terwijl we maar 2 minuten fietsen wonen van school. Moeten meestal lang wachten bij de stoplichten.

Vind het elke ochtend weer een heel gedoe..

6. Hester

Hester Niet meer actief

#26 Hester, 3 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2012
    Wekker gaat om 5:45 uur :(

Dan begint het hele gebeuren van douchen, aankleden, ontbijten, kinderen aankleden (evt kinderen ook douchen - doe ik vaak s avonds maar soms in de ochtend) en voeden. Tasjes met lunch en dingen voor op het kinderdagverblijf klaarmaken.

De baby en mijn man vertrekken rond 7:10 uur en ik ga met mijn kleuter rond 8:00 uur van huis.

De ochtend vind ik trouwens nog het minste stress opleveren, de avondspits is veel drukker (in mijn eentje binnen een uur beide vermoeide kinderen te eten geven, in bad doen, pyjama's aan, voorlezen en rond 19:30 uur in bed leggen voor de volgende dag....)

Tip: de truc is om zelf rustig te blijven want stress nemen je kindjes over. Dus vooral blijven lachen! :D

En dan s avonds als ze in bed liggen het huishouden doen en zoveel mogelijk de dingen voor de volgende ochtend al klaarzetten (ik werk 40 uur per week, dus ben overdag niet thuis).

Succes en je vindt vanzelf je ritme!

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Pfff 05.45, dat is supervroeg!! Knap hoor, dat je dat elke dag voor elkaar krijgt, respect!

Wat ik zo lastig vind is dat die van mij meteen wakker worden zo gauw ze de zoldertrap horen (daar slaap ik met manlief). Alles kraakt hier een beetje, wonen in jaren '35 huis, daar ligt het misschien aan... En gewoon geen diepe slapers? Hier zit even douchen en de was doen er 's ochtends niet in, want sowieso, zo gauw het hier licht wordt is mijn dochter van 3,5 jaar meteen wakker, en m'n zoon begint te roepen als ik over de gang loop, totdat ik z'n kamer in kom. Zij trouwens ook, maar die gaan niet staan jammeren aan de badrand als ik zou gaan douchen :D Hij wel :) Gelukkig trouwens speelt dochter nu nog een uur op haar kamer zodat ik pas zo rond 08.00 uur op hoef. Maar ja, dat gaat dus veranderen ;)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gaat de wekker om kwart over 7. Dan kleed ik mezelf aan, leg het brood eruit, smeer het brood.
    Half 8 kinders wakker maken en uit bed halen. Even ontbijten ( kinderen doen er wat langer over ), maak ik mezelf op. Om 8 uur tanden poetsen, gezichten wassen, haartjes doen. Jassen aan en om 8.15 naar school.

Douchen doen we trouwens 's avonds. Ik vind het verschrikkelijk om 's ochtends te douchen.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    7.00: ik sta op en ga douchen en aankleden.
    7.30: ik maak de kinderen wakker, wassen, aankleden etc.
    7.55: ontbijten
    8.20: de deur uit richting school

Deel Deze Pagina