vlooien wat werkt echt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

vandaag zag ik toevallig een vlo bij mijn (allergische) jack dus de stronghold werk ook al voor geen ene meter meer.

ik heb volgens mij alles wel geprobeerd maar het blijft ruk!

wat werk wel? niet dat ik over 3 weken het zelfde probleem weer heb

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Wij gebruiken frontline voor de katten. Nou komen die van mij alleen in de tuin, maar de kat van mijn moeder komt wel buiten en die heeft ook geen vlooien.

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Geeeeeeeen idee weet het ook niet meer! Action vlooienbandjes hebben hier wel even geholpen maar nu ook niet meer. Ik ga nu dus morgen en overmorgen mijn hele huis maar ontsmetten en sprayen met spul en dan de honden en katten maar wassen en goed nalopen en aftrekken. Hopen dat, dat dan helpt.

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier ook steeds problemen.. hebben nu practic maar dat helpt ook voor geen meter, tenminste.. bij de ene hond wel.. de andere die allergisch is voor vlooien daar werkt het niet..
    maar dan ook echt niets, frontline,stronghold nu dan practic.. word er niet goed van!

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier hetzelfde probleem.. Hebben spul van de dierenarts en dat werkt het beste.. Volgens mij kan je dat ook wel in de dierenwinkel krijgen.. Zal straks even kijken hoe het heet.. Het werkt hier hooguit 4 weken (meestal korter) en dan begint het gesodemieter weer..

6. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Frontline werkt hier heeel goed ;)

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een lijstje van wat we nu hebben geprobeerd over de jaren heen.

frontline pipetjes en spray
    advance (oid)
    kruitvat
    strong hold
    practic
    bolfo
    en die groen roze verpakking.

niets helpt echt. ik wil gewoon geen plaag hahaha

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier toch echt altijd goede ervaringen met stronghold, ontvlooi je iedere maand? en alle dieren tegelijk? want dat is heel belangrijk!
    Alle kleedjes, mandjes etc heet wassen en het huis insprayen met omgevingsspray helpt ook.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik geef onze hond één teentje knoflook per week, nog nooit een vlooi gezien.

Oja en de hond stinkt niet naar knoflook hoor :D

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

iedere 4 weken krijgen ze het allemaal. (dure hobby hahaha 2 katten en 2 honden)

de banken gordijnen worden iedere maand gewassen op 60 graden en de rest gaat de stoom reiniger over heen ik wil geen gif producten bij fynn

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    pff wat vervelend zeg :( en dan nog steeds vlooien.....
    stronghold een mail sturen waarom hun product niet degelijk werkt? ;)

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik zweer al jaren bij Exil, vooral omdat 1 van mijn honden allergisch is voor advantage en stronghold...
    De vlooienband werkt het beste en voor langere tijd, maar ook de pipetjes / shampoos zijn prima!
    We wonen midden in het bos en op af en toe een heel klein verdwaald teekje na hebben ze nooit last van vlooien of andere ellende...
    En ik hoef ook niet iedere maand te ontvlooien, het werkt (hier iig) langere tijd...

Exil is te koop bij de dierenspeciaalzaak en ook bij de dierenarts geloof ik!

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Zelfs knoflook werkt hier niet:p (bij de ene hond dan, hij heeft schijnbaar heerlijk bloed)

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Gaan die bandjes ook op gewicht?
    Wij hebben voor die van ons namelijk niet heel veel keus omdat hij heel licht is (2,5 kilo) en die in de supermakt bijv gaan pas vanaf 5 kilo..
    En we betalen ons nu scheel bij de dierenarts aan producten die dus niet werken.. en dat is natuurlijk zonde..
    Dus zo'n bandje is wellicht het proberen waard!

15. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik gebruik het bandje ook gewoon voor mijn york hoor, en die weegt nu een kilo of 3,5...
    Er staat idd een gewichtsklasse op, maar aangezien je voor een hond met een klein nekje een heel stuk van de band af moet knippen kan dat prima!

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    het merk beophar heeft pilletjes
    na een half uur dat je het pilletje gegeven hebt vallen de vlooien dood van het dier af
    is voor katten en honden
    na maanden van ellende bij onze katten, door allergishe reacties enz is het bij ons eindelijk over
    2x 1 pilletje
    ik ben hier heel blij mee
    en van het zelfde merk gebruiken wij ook de tapijt spray

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

exil is die groen roze verpakking toch?

baephar kan dus voor beide gebruikt worden en wat kost dat haha (niet dat ik 10 euro per pil kwijt ben en dat het dan nog niet zou werken)

hier hebben we trouwens 1 kat die dus echt nooit vlooien heeft de rest wel maar die niet mischien een vieze kat ofzo?

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    beaphar pilletjes zijn er 6 voor 12,50 en die kunnen tot 11kilo
    ze zijn er ook voor zwaardere honden maar daar weet ik de prijs niet van

rose/groen is inderdaad exil, daar heb ik de anti worm van

19. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Heb even gekeken, had er nog 1 liggen... ;)
    Maar t is een blauw / witte verpakking, ze hebben idd ook een blauw / roze serie, kan je dus niet vertellen of er verschil in zit want heb altijd deze...

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

wow das goedkoop hahaha.

moet je daarnaast dan nog druppel halen ofzo?

Deel Deze Pagina