Hallo, Sinds een week is het hele ritme aan het veranderen (voor zover er al een echt ritme was). Het lijkt erop dat ze veel langer wakker kan zijn (vandaag en gister 3 u achter elkaar) en 2 slaapjes nodig heeft. Ik let op vermoeidheidssignalen en leg haar dan pas in bed. Sinds een paar dagen slaapt ze in de ochtend 1,5 u en eind middag ook. In de nacht haalt ze wel 12 uur dus het lijkt me dat de totale hoeveelheid slaap prima is. Maar wel een grote overgang ineens. Ze is wel wat meer jengelig maar wil ook vooral bezig gehouden worden. Nieuwe dingen zijn vooral leuk. Wie herkent dit?
Sprongetje.... Die van mij ging met 6 mnd over naar 2 slaapjes. Vond ik al vroeg want mijn dochter deed dit met 9 mnd pas.
Zou maar zo kunnen zijn dat het een sprongetje is en de 2 slaapjes blijvend zijn. Onze dochter ging rond die tijd ook naar 2 slaapjes, waarvan het ochtendslaapje meestal maar zo'n 45 min. Ze is niet zo'n slaapkop, ging met 6 maand ook al naar 1 slaapje.
Hier was het een paar dagen 2 slaapjes, maar daar functioneerde ze niet zo best bij. Dus ik ben weer terug gegaan naar 3 slaapjes, wel zijn het nu 3 korte slaapjes van 3 kwartier, soms een uur. Maar daar is ze veel vrolijker onder Als ze met 2 slaapjes van anderhalf uur het prima en leuk vind is dat toch oke lijkt me?! Je kan haar niet in slaap dwingen, dus gewoon de signalen in de gaten blijven houden.