hai dames, Niet dat ik me zorgen maak of zo... maar ben benieuwd hoe het bij andere moeders gaat met een baby van 3.5 maanden. Ik vind dat ze namelijk best veel slaapt en kort wakker is tussendoor. Ze maakt zowieso lange nachten van 19.00 tot 09.00 ( met 2 voedingen.. om 21.00 en om 6.00 ) Ze doet dan overdag gemiddeld ook nog 3 slaapjes van een uur en is dus gemiddeld een uur tot 1.5 uur wakker tussendoor. Is dit nu veel..weinig...gemiddeld? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen
Hier een ventje van een maandje ouder, die ook veel slaapt. 's Nachts van 19:30 uur tot 08:00, zonder nachtvoeding, en dan moeten we hem vaak echt 's ochtends wakker maken. Vervolgens is hij dan zo'n 1,5 uur wakker om vervolgens weer van 09:30 uur tot 11:30 uur te slapen. 's Middags is hij vaak wel iets langer wakker, maar hij slaapt nog veel hoor. het verschilt heel erg, de zoon van mijn nicht is nu 1 maand en die is 's ochtends van 05:00 uur tot 10:30 uur wakker.
Volgens mij doet ze het gewoon prima zo. En er is geen kind hetzelfde natuurlijk, dus jouw dochter doet het op haar manier en heeft dus gewoon behoefte aan zoveel slaapjes. Noelle was op die leeftijd ook vaak na een uur al weer moe, maar het probleem met haar was dat het slapen juist niet zo gemakkelijk ging. Ze had wel behoefte aan veel slaap maar kon zich er niet zomaar aan overgeven. Dus wees maar blij dat jouw dochter zo'n lekker slaapkopje is, want ik had er op die leeftijd een moord voor gedaan dat het met Noelle zo was gegaan.
Volgens mij wel vrij normaal hoor, al vond ik dat ook toen met mijn zoontje, dat hij erg veel sliep. Zeker tot ca 4 maanden sliep hij ca 3 uur achter elkaar en hiel hij het 1/1,5 uur vol om wakker te zijn. Vanaf ca 18 uur ging hij in zn |"nachtmodus" en sliep hij tot de dag erna ca 6 uur (wel een voeding om 23 uur) dan om 6 uur een voeding en dan weer slapen tot 10 uur!!!
lekker joh!!wees blij dat ze zo lekker slaapt ons dochtertje doet echt haze slaapjes alleen savonds slaat ze de hele avond dan nog een voeding om 11u dan slaat ze tot 6u maar daarna is het weer tot aan half 6 savonds....afwachten!!ze doet het dus gewoon heel erg goed geniet ervan liefs sjaantje
ik vind het niet extreem hoor die van mij sliep meer (die ging om 19-20 uur naar bed en kwam om 9-10 uur (ZONDER voedingen dus tussendoor) en overdag kon ze makkelijk ook nog lekker een paar uur slapen, op den duur vond ik het qua planning teveel worden (om alles erin te krijgen wat moet) dus ben toen meer structuur en schema aan gaan bieden en dat gaat ook prima....
Volgens mij idd wel redelijk normaal hoor! Mijn dochter is nu ook 3 maand, en slaapt van 24:00 tot 12:00 gemiddeld, soms tussendoor 1 voeding rond 8/9 uur. Verder doet ze meestal smiddags nog een slaap van 3 uurtjes, en verder is ze wakker. Dit is natuurlijk niet altijd zo, maar dit ritme neemt ze sinds een paar weken aan ongeveer!
Mijn zoontje is nu ook 3,5 maand en slaapt ongeveer net zo veel. Zijn nacht is meestal van 19.30 tot 10/11, met om 7 uur een voeding. Ik schrijf meestal, omdat ie soms niet meteen verder wil slapen, dan is ie een uur of anderhalf wakker en slaapt daarna alsnog tot 11 uur. Dan is het 2x ongeveer 1,5 uur wakker zijn en 1,5 uur slapen, begin van de avond is ie 2,5 uur wakker. Lijkt dus wel op jullie ritme! Ik ben wel blij met zo'n slaapkont, kan ik tenminste nog eens rustig in bad en wat aan het huishouden doen.
ik maak me ook geen zorgen zoals ik al zei.. wel leuk om te zien dat meer kinderen van deze leeftijd zoveel slapen nog. Ze is eigenlijk al vanaf een week of 6 een uur wakker tussen de slaapjes en nu nog steeds.. had verwacht dat ze wat langer wakker zou zijn. Geloof me .. ik geniet echt wel van de avond en de vroege ochtend als ze nog even ligt te slapen. Ze doet het ook allemaal prima
@ fenneke dan is mijn dochter 9 minuten ouder.. ze is van 30-8-09 23.51 grin 31-8-09 was wel mijn uitgerekende datum
Hier ook een meisje van 30-08 Puck slaapt echt ontzettend veel. Met de voeding erbij ongeveer een uurtje wakker en daarna weer slapen tot de volgende voeding. Ik geef BV en zit nu op vijf voedingen. Puck is dus per dag niet meer dan 5/6 uurtjes wakker. In het begin reuze fijn zo'n slaapkopje, maar wil nu ook wel eens op visite ergens en mevrouw slaapt liefst in haar eigen bed (lees: anders drama ) en dan kan ik dus maar een half uurtje weg. Vanmiddag even op en neer naar de Appie en ze ligt alweer in haar ogen te te wrijven als we terugkomen... Groetjes
Mijn dochtertje is een weekje ouder maar slaapt ook nog zo (lekker) veel! Meestal is ze een uur, anderhalf uur wakker rond de voeding en dan is het wel weer uit met de pret . Gaat ze jengelen enzo, dan leg ik haar in bed en dan slaapt ze meestal meteen goed. Ook 's avonds en 's nachts slaapt ze goed: rond 20 uur (op dit moment dan he, je weet maar nooit hoe lang dat duurt ) een fles en dan maken we haar wakker voor een fles rond 23 uur en dan slaapt ze tot 8 uur in de ochtend. Zalig! Ik ben gewoon heel blij dat ze in het algemeen geen problemen met slaap heeft, is ook nog eens goed voor haar groei!
leuk al die baby,s van eind augustus. @ elke ik zit inderdaad nu ook op 5 voedingen per dag ( fv ) Gelukkig kan ik haar overal mee naar toe nemen.. heb ik ook altijd gedaan. Ze slaapt overal. In de reiswagen, maar ook op het grote bed ( tussen kussens) van oma of tante. Ben dus gelukkig niet zo aan huis gekluisterd. Tot voor kort was het ook slapen hoor als we terug kwamen van de appie.. maar nu red ze het wakker.. wat ik aan de ene kant wel weer zielig vind..grin.. ben je wakker..word je rondgereden en moet je kijken naar boodschappen. ( Hoewel dat rondgereden worden en etalage,s kijken mij nu wel weer leuk aan doen ) @ Mieppie Groeien gaat idd goed hier grin ze was met 3 maanden op het cb al 63 cm en 6.6 kilo ( overal de +2 lijn ) denk dat ik een reuzin krijg.. ( ben zelf maar 165 cm)
Euh.... Mini was vrij klein bij geboorte en zit nog steeds onderin de curves, hahaha! Dus in die zin is groei voor haar ook belangrijk Ik denk dat ze nu nog niet eens 6 kilo weegt, hihi. Donderdag zullen we het weten (weer CB-bezoek). Ik had dit dus net geschreven en zojuist rond 18 uur begon Mini te huilen en toen dacht ik: o ja, ze heeft wel een wakker uurtje. Tussen 18 en 20 uur meestal, dan wil ze niet meer slapen en is ze wat langer wakker. Ik kan haar wel overal mee naartoe nemen. Soms slaapt ze dan een periode niet (de wereld om ons heen is toch ook HEEL interessant, zelfs boodschappen bij de AH) maar zodra ze een fles heeft gehad en we haar ergens neerleggen of in de maxi-cosi (auto) of reiswieg, dan slaapt ze zo weer meestal.