Hallo, Mijn zoontje van 8,5 mnd dronk prima tot twee weken geleden. Eten doet hij overigens als de beste, maar vocht is natuurlijk ook super belangrijk. Mijn vraag is dan ook hoeveel cc opvolgmelk/vocht hij minimaal nodig heeft. Ik probeer tussendoor al wat meer slokjes te geven, vaak tevergeefs. Gr
kHeb geen verstand van cc's, opvolgmelk etc. Maar los daarvan: onze uk is ook niet een grote drinker, hoewel het steeds beter gaat. Een favoriet drankje is waar ik haar soms mee bedrieg is volle yoghurt met een beetje melk erdoor (evt met een smaakje). Met de melk is de yoghurt wat dunner, maar het heeft wel de smaak van yoghurt, drinkt ze prima. Evt melk met een smaakje.
hoi, wat balen zeg. kan me voorstellen dat je wil dat hij voldoende vocht binnen krijgt. Volgens mij is 600 ml per dag opvolgmelk goed met als advies nog 2 bekertjes sap ernaast. Mijn dochter is morgen 9 maanden en drinkt wel goed, maar eet niet meer!!!! help.. hopelijk is het net als bij jou kindje gewoon een fase.. het is erg frusterend. groetjes gem.
Mijn zoontje dronk/ drinkt ook steeds minder. Hier komt t wrs echt door de hoeveelheid vaste voeding. Die is namelijk zeer ruim. drinken vindt hij minder lekker lijkt t? Ik heb deze vraag dus ook al vaak gesteld (hier en bij CB). De richtlijnen zijn tot 1 jaar"500cc opvolgmelk per dag. Ik zit daar sinds 7 maanden al niet meer aan. Dit was niet erg vlgs het CB als hij maar brood/ groenten fruit etc eet (ivm ijzer en andere voedingsstoffen die hij anders uit de melk zou halen) en genoeg ander drinken drinkt (aanvullen tot minstens 500cc per dag)/ Ook moet je dan vitamine d bij gaan geven. Ik zit nu zelfs op maar ca 300cc opvolgmelk per dag en dit vul ik aan met ca 100-130cc yoghurt en verder thee, diksap etc. En dit vond het Cb prima!
Mijn meisje drinkt ook heel weinig. Ze zit nu op 300 cc opvolgmelk per dag. Maar tussendoor drinkt ze weinig. Diksap drinkt ze dan beter dan thee met wat halfvolle melk. Toch adviseerde het cb mij thee te blijven proberen, omdat ze anders alleen maar diksap wil drinken en iets warms is toch ook wel fijn met dit koude weer. Toch maak ik me weleens zorgen want in totaal komt ze volgens mij nooit aan 500 cc vocht. Ik denk dat ze aan diksap en thee misschien 50/80 cc drinkt. Wel krijgt ze yoghurt na haar avondeten, hier eet ze meestal wel een stuk of 10/15 lepeltjes van, dus dat is wel goed. Ik had dezelfde vraag als jij, dus ben benieuwd naar de antwoorden.
Yoghurt mag je ook mee rekenen als vocht! Misschien drinkt ze thee beter als je er een schepje melkpoeder doorheen doet? Heb je weleens fruitthee/ welness thee of kruidenthee (bv sterrenmix) geprobeerd? Deze zijn lekker zoet, misschien vindt ze die lekkerder? Fruit telt ook grotendeels mee als vocht dus zo krijgt ze nog meer binnen dan je denkt! Houdt gewoon de plasluiers in de gaten. Als ze die genoeg heeft is het goed.
Bedankt meiden!! Hartstikke fijn alle info. Ik ga yoghurt invoeren en vitamine D toevoegen. Hoeveel plasluiers is voldoende?