insmeren voor schooltijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dds, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo!

Ik vraag me af hoe jullie dat doen……:D

Ik ga om 7.15 uur de deur uit en breng Julia (4 jaar) naar opa. Vandaag heb ik haar niet ingesmeerd omdat ik me afvraag of het insmeren zin heeft?
    Stel…
    Zij gaat om 11.00 uur buiten spelen, dan heeft 3 3/4 uur zonnebrandcreme op zonder het echt nodig te hebben. Dan heeft het insmeren toch geen zin? Daarbij zijn er onderzoeken die wijzen dat zonnebrandcreme slecht is voor de gezondheid..

Natuurlijk kan ik opa vragen haar in te smeren, maar dan is de "wachttijd" met een uur verminderd dus 2 3/4 uur zonnebrandcreme op zonder reden.

Smeren jullie de kinderen van te voren in?
    En denken jullie ook aan de negatieve kanten van zonnebrandcreme?

Groet!

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier vandaag wel gedaan. Zal toch wel iets nut hebben. Volgens mij werkt het evengoed wel.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dit dus.....

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee ik smeer niet in, voor dat kwartiertje buitenspelen....Mijn kindjes zijn ook niet spierwit maar van zichzelf al heel iets getint.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

huid beschermen is altijd goed, getint of niet.
    Er zijn producten op de markt die 8-12 uur werkzaam zijn,

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat ligt er aan welke zonnebrand je gebruikt. Als ik nivea ofzo gebruik dan moet ik mij om de 2-3 uur wel insmeren anders verband ik gigantisch (heb een lichte huid en lichte ogen).
    Maar smeer ik mij in met Vision of P20 dan hoef ik mij alleen smorgens in te smeren en ben ik de hele dag beschermd. Voor de zekerheid smeer ik mij laat in de middag nog een keertje in hoor, maar het is in principe niet nodig.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

Ja smeer smorgens

8. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook als je getint bent, kun je verbranden. Insmeren is voor iedereen belangrijk.

9. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hier gaan de kleuters echt wel langer dan een kwartier naar buiten.

Ik smeer mijn kinderen wel in. Wij gebruiken P20 en ik hoop dat het echt goed beschermt, want dochter gaat hier 's ochtends een half uur, tijdens overblijven 45 minuten en 's middags nog een half uur naar buiten.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Welke onderzoeken wijzen er op dat zonnebrandcrème slecht is voor de gezondheid?

Ik heb mijn dochters vanmorgen ook ingesmeerd. Ik heb dit jaar voor het eerst Vision, wat je maar één keer zou hoeven smeren. Nu vertrouw ik daar zelf niet op, maar zoals vandaag met KDV/BSO, dan weet ik dat ze in ieder geval één keer goed zijn ingesmeerd. En ik hoop dat ze het dan op het KDV en de BSO ook nog een keer doen.

Mijn oudste dochter heeft ook een 'kleurtje van zichzelf' (niet donker, maar gewoon niet wit, zeg maar), maar ik smeer haar ook in. Niet zo zeer ivm het verbranden, want dat doet ze niet snel, maar wel om de kans op huidkanker te verkleinen.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
  12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik smeer beiden s morgens in met vision, die hoef je maar 1 keer te smeren..

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik was t vanmorgen vergeten :)
    Maar anders doe ik t meestal wel. En dan nog een tube in dr tas dat ze t zelf tussendoor nog een keer kan doen.
    Op de bso smeren ze sowieso altijd wel en op school volgens mij soms ook.. Maar dat laatste weet ik niet zeker en volgens mij ook niet consequent(?) Terwijl ze bij mooi weer wel meer buitenspelen, dus dat vind ik dan wel nodig.

Ja, ik let er wel op dat er niet té vaak wordt gesmeerd. Zo wilde ze vanavond bij t avondeten in de tuin zichzelf nog insmeren, maar dat wil ik dan niet. Sowieso plakte ze nog van de bso smeer, maar ff in de avondzon/schaduw moet denk ik ook nog wel kunnen.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik dacht dat ze op het KDV altijd insmeerden, dat was tot voor kort wel zo. Vind ik nu een bericht in mijn mailbox of we dat zelf thuis al willen doen "zodat we lekker snel naar buiten kunnen met de kinderen".
    Voor school vind ik het wat anders, maar op het KDV mogen ze dat wel even doen, vind ik!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze doen het ook echt wel maar voordat je 8-16 kinderen heb in gesmeerd ben je wel even verder en als je als ouder het gewoon even doet dan scheelt dat toch een boel...

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat wel, en het was ook een VERZOEK, maar hoe weten zij nou welk kind is ingesmeerd en welk kind nog niet? (Papa/mama is het even vergeten....) Als je het vraagt ("Heeft papa of mama je al ingesmeerd?"), kun je zomaar het foute antwoord krijgen van een 2-3 jarige. Dus scheelt het nog niets. Of ze smeren dubbel of niet...

Wij zijn 's morgens druk om de deur uit te komen, dus dan kan zoiets er wel bij inschieten (te laat, te laat, te laat!)

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Misschien dat er teveel tijd tussen het insmeren en het buiten spelen zit, maar ik doe het voor de zekerheid toch maar. Altijd beter dan helemaal niet smeren.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hebben ze in ieder geval een basislaagje.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons wordt het gewoon gevraagd. Is X ingesmeerd? Ja, fijn.. dank je wel. Zo niet.. doen zij het.

Niets dubbelwerk

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier Vision smorgens. Die is voor de hele dag ongeveer. Dat moet weer even een routine worden.

Deel Deze Pagina