Hoe laat staan jullie kinderen op?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miracle79, 4 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Vanaf 6.00 mogen ze naar beneden. Ouste van 8.5 is vaak al voor die tijd wakker, leest in een boek of blijft gewoon wat snoozen in bed. Nooit roepen.
    Jongste van bijna 7 en is tussen 6.00 en 6.30 wakker.
    Beneden mag de tv aan, gaan ze spelen en kunnen zelf vast brood smeren, fruit en/of drinken pakken. Er zijn duidelijke afspraken over wat wel/niet mag en doorgaans houden ze zich (en elkaar) daar altijd wel aan.

    Ze mogen ons door de weer voor 7.00u niet storen behalve in geval van 'nood'. In het weekend tot 9.00u. Maar ze laten ons in het weekend ook wel eens liggen tot na 9.00u.

    Ze gaan trouwens tussen 19.30 en 20.00 naar bed. Ook in het weekend.
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  2. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    Dit lijkt mij dus echt heerlijk! Hier gaat ze ook tussen 19.30 en 20.00 naar bed.
     
  3. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    ja, voor ons werkt het prima!

    Aangezien ze allebei al vanaf de geboorte erg vroeg wakker zijn (en later naar bed gaan er niet voor zorgt dat ze ook later wakker worden), hebben we ervoor gekozen om ze in de ochtend zo zelfstandig mogelijk te maken (veel geoefend ook door de jaren heen met zelf brood smeren, klok uren herkennen, zelf aankleden, wat kun je 'doen' beneden, etc.).

    Daar hebben we dan nu profijt van. Ondanks dat zij vroeg wakker zijn, hebben wij inmiddels wel onze rustige ochtend. Maar dat heeft echt wel flink wat tijd en energie gekost om ze zover te krijgen, maar nu is het inderdaad heerlijk zo!
     
  4. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Als de online lessen zijn afgelopen :roflmao:
    Die kun je namelijk prima vanuit bed volgen;)

    Jongste van 5 wisselt erg, meestal ergens tussen 7 en 8
     
    Gymgirl vindt dit leuk.
  5. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Hier staan mijn pubers tussen 7 en half 8 op.
     
  6. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ow jeetje, ik heb echte uitslapers....
    mijn oudste (13jaar) slaapt in het weekend tot een uurtje of 12.00....
    de jongste verschilt enorm.. soms om 08.00, maar vaak ook pas rond 10.00uur..
    als ze wakker zijn gaan ze naar beneden, eten ze wat, kijken tv etc..
    wij slapen ook altijd heel erg uit.. dus ze hebben het van vreemden..
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.996
    11.672
    113
    Vrouw
    Hier is de regel dat ze om 7 uur uit bed mogen. Voor 7 uur moeten ze stil zijn. dat is altijd zo. Dus op schooldagen, vakantiedagen etc. Altijd gewoon 7.00 uur. De jongste twee liggen samen op een kamer. Zij zijn 5 en 9. Ze staan om 7 uur op en op schooldagen komt er 1 mij halen. Dan kleden ze meteen aan.
    Op vrije dagen gaan ze meteen naar beneden en pakken de tablet of doen de tv aan.

    Op schooldagen ben ik er zelf ook al om 6.30 uur uit. Op zaterdag blijven we zelf wel wat langer liggen.

    Wij hebben gewoon een digitale wekker op de kamer staan. Als er 7.00 staat mogen ze uit bed. Dat weten ze al heel lang. Als peuter snapten ze dat al bij ons.

    Ik zou als ik TS was dus een gewone wekker kopen. En denk ik de tijd iets korter maken. Dus niet tot 7.30 in bed maar bijv 7.00.
     
  8. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    Toch nog even een update. We hadden de tijd in eerste instantie aangepast naar 7.00 maar inmiddels staat deze op 7.15
    We hebben een slaaptunnel gekocht, een rekbare hoes die je om je matras heen doet en waar je vervolgens in ligt. Het geeft lichte druk en schijnt goed te werken voor kinderen die snel overprikkeld zijn. Kwam dit echt heel toevallig tegen en het geeft enorm veel rust. Ze staat heel anders op, veel rustiger dan we van haar kennen en ook het inslapen is zoveel makkelijker. Ben dus voorzichtig positief dat we hiermee een goede stap hebben gemaakt. Ze roept nu gek genoeg ook niet meer.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    De meiden zijn hier tussen 6 en 6:30 wakker.
    C gaat vaak wat rommelen in der kamer.
    of komt 100x vragen of ze de tablet mag pakken.

    N moet doordeweeks vaak wakker gemaakt worden.
    In het weekend slaapt ie tot 8:30/9:00 uur
    Soms uitschieters naar 10 uur.
    Waren ze allemaal maar zo :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina