7:30. Aankleden, tanden poetsen. Dochter kleed zich zelf aan met de kleding die klaarligt. Gaat vaak ook zelf tanden poetsen als ik beneden al het ontbijt klaarmaak. Savonds maak ik vaak haar eten voor school al klaar. Ontbijten. Zij eet verder en dan doe ik haar haren ondertussen. Hier om 8:15/20 de deur uit om richting school te lopen.
Ik sta op wanneer ons zoontje vindt dat de dag begonnen is. Meestal rond 6 uur. Als ik pech heb dik 5 uur en als ik geluk heb rond half 7, met een heel enkele keer een utischieter naar iets later. Als mijn man thuis is kan ik soms even uitslapen tot een uur of 8. Verder sta ik als ik vroege dienst heb sowieso rond 6 uur op.
Doordeweeks word ik wakker als de kleine meid wakker word. Als ik moet werken in het weekend moet ik vaak om 6 uur beginnen dan sta ik 4.30 op.
Ik werk 5 dagen, wekker gaat om 6.50, ik sta om 7.10 op en ben om 7.30 de deur uit. Ik ontbijt in de auto en douche 's avonds. In de weken dat mijn vriend avonddienst heeft tenminste. Als hij dagdienst heeft moet hij om 5u de deur uit en breng ik onze zoon weg. Dan is het 6.45 opstaan 7.20 de deur uit. In het weekend sta ik op als zoonlief wakker is, tussen 8.30 en 9u. Vriend slaapt dan uit tot 10-10.30. Ik geef niets om uitslapen, vind het altijd gezellig samen met zoon ontbijten op zaterdag.
Op mijn werkdagen (maandag en dinsdag) sta ik om 5.10. Doordeweeks verder om 6.30. In het weekend als de kinderen wakker worden.
Wekker van mijn man gaat doordeweeks om 07:45 en hij staat om 08:00 om te douchen. Ik sta rond half 9 op samen met mijn oudste dochter. Mijn jongste dochter slaapt meestal tot half 10 kwart voor 10. Op woensdag (dan is man altijd vrij) zaterdag en zondag staan wij op als 1 van de kinderen wakker zijn. Heel verschillend qua tijd.
De wekker gaat om 6:15, maar meestal is zoonlief al eerder wakker We hebben een goed werkend ritueel ontwikkeld waardoor we in alle rust alle vier op tijd kunnen zijn waar we moeten zijn. Mijn vriend gaat douchen als de wekker is gegaan en ik haal zoon uit bed. Daarna gaan zij samen naar beneden broodjes smeren en ontbijten. Ik ga dan douchen. Daarna haal ik onze dochter uit bed en help haar aankleden, en dan gaan wij ook naar beneden. Nog even knuffelen/spelen met m'n zoon en dan gaat die met mijn vriend mee. Hij brengt hem naar de opvang en gaat dan werken. Ik ga samen ontbijten met dochter en dan breng ik haar naar school om daarna ook naar mijn werk te gaan.
Wekker gaat hier doordeweeks om 6:15 uur, dan druk ik nog even op snooze en om 6:30 uur sta ik echt op. Kinderen zijn meestal ook wel tussen 6:00-6:30 uur wakker, de wekker is niet altijd nodig . Dan zijn we tegen 8:00-8:15 uur klaar om naar school/werk te gaan. We hebben echt wel 1,5 uur nodig, om alle dwarse buien en discussies in te calculeren , mijn kinderen hebben veel aansturing nodig en kennen de betekenis van het woord 'opschieten' echt niet... We moeten ook 5 tassen (lunch, fruit) klaar maken. In weekend sta ik op als de jongste wakker wordt. Dat varieert nogal van 5:45 tot 7:30 uur. De 2 oudsten zijn meestal rond 6:00-6:30 uur wakker, maar kunnen zelf naar beneden.
Wij werken allebei onregelmatig, ik parttime en vriend fulltime. We plannen onze diensten zo veel mogelijk om elkaar heen en de keren dat het niet lukt. Slaapt ons zoontje bij mijn ouders. Zo'n 2/3 keer per maand. Maakt wel dat we hem eigenlijk nooit bijtijds wakker hoeven te maken. Dus op vrije dagen, of als ik late dienst heb, wordt ik wakker als hij wakker wordt en dat is vaak 7.00/7.30. Hij kijkt dan vaak een half uurtje tv, terwijl ik me klaarmaak, een wasje aandoe en de stofzuiger er boven even doorhaal. Dan kleed ik hem aan en gaan we beneden ontbijten. Wanneer ik dagdienst heb, gaat mijn wekker 5.15, vaak snooze ik 1 of 2 keer, dan ga ik eruit, mezelf klaarmaken en dan kan ik vlot de deur uit, eten en spullen heb ik er avond ervoor dan al klaar gezet. En als ik nachtdiensten heb, loopt het allemaal weer anders. Soms verlang ik toch best een beetje naar een regelmatig werkschema en ritme voor thuis.
Op schooldagen sta ik om 5.30 uur op (m'n dochter & man om 6.00 uur), en om 7.15 uur de deur uit om m'n dochter met de auto naar school (SO) te brengen. In het weekend meestal 7 uur als we plannen hebben, of anders uitslapen tot 8/9 uur.
Op mijn werkdagen staan we om 6.00 uur op. Jongste krijgt dan direct een fles van mijn man en ik doe het licht aan bij de oudste (kan die alvast wakker worden) en kleed mezelf aan. 6.20 kleed ik de oudste aan en om 6.30 kleed ik de jongste aan en gaat manlief de auto's schrappen. Als het niet vriest kleedt manlief de jongste aan en maak ik de tassen klaar voor het kdv. 6.45 vertrekken we. Op vrije dagen blijf ik liggen tot 8.00 uur en mag de oudste ook niet eerder van zijn kamer (mag al wel spelen op zijn kamer als hij wakker is). De jongste slaapt dan meestal nog tot 8.30 omdat hij 's nachts nog een fles krijgt. Ooh ja, ontbijten doe ik op het werk en manlief doet dat nog rustig thuis als z'n computer opstart, haha.
De wekker staat op 7:30 maar meestal zijn we tegen 7:00 wakker. Mijn kinderen zijn geen langslapers dus 7:30 is uitslapen, in het weekend ook helaas. Tegen 8:20 gaan we de deur uit. Na de zomer gaat mijn dochter ook naar school en die staat wat verder weg. Dan moeten we om 8:10 rijden dus tegen 8:00 jassen aan etc. Ik denk dat ik de wekker dan wel op 6:30 zet maar zie daar nu al tegen op.
Ik sta 5.45 uur op zodat ik op mijn gemak kan aankleden, opmaken en koffie kan drinken. Om 6.20 haal ik de kleine eruit om vervolgens haar om half 7 bij dr tante te brengen als ik moet werken..
06.30 of 7.00... ertussen. Zo tijd genoeg om mezelf, kids en hun tasjes klaar te maken. Ik werk zelf niet, alleen mijn man en hij heeft onregelmatige diensten. Dus als hij 's ochtends thuis is, laat ik hem nog even lekker liggen
Om 8 uur en om 8:20 ben ik dan klaar om m'n zoon naar school te brengen Dat is regelmatig even haasten, maar ik schiet liever 10 minuutjes op, dan dat ik een half uur eerder opsta om alles rustig aan te kunnen doen. Mijn man staat om 6:45 op, gaat dan douchen en om 7:15 gaat hij met onze zoon naar beneden om te ontbijten e.d. Hij gaat om 8 uur de deur uit en dan neem ik het ontbijt - schoenen aantrekken - jas aantrekken - jehebteenmelksnormaakjegezichteensschoon - hebjejetassen?nee?gajetaseenspakkendan! - ritueel over Moet er wel bij zeggen dat we tegenover de school wonen, dus we hoeven alleen de straat maar over te steken.
7.30 uur, 2 kinderen die om 8.30 uur op school moeten zijn. Jongste is een uitslaper en slaapt door tot 9.30 uur. S'morgens moet ik mij altijd haasten, maar liever dat dan eerder op staan ☺️
Goed geregeld , je man 1 uur en een kwartier voordat hij weg moet op laten staan en zelf 20 minuten voordat je weg moet Hier staan de kinderen meestal op als mijn man bijna weggaat dus ik moet alles zelf doen