hoe laat staan jullie op ?

Discussie in 'De lounge' gestart door vertelikniet, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Tussen 6.30 en 7.00. De vorige keer toen ik verlof had kon ik zo lang blijven liggen als ik wilde. Dat gaat niet meer met een peuter erbij helaas 😢

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als ik moet werken dan sta ik zelf om 6.15 uur op. maak mezelf klaar, brood uit de vriezer en hond eruit. daarna kids aankleden en om 7 uur de deur uit naar oma.

Als ik ze zelf naar school breng dan sta ik 7,30 uur op. hetzelfde ritueel en 8.15 uur zitten we in de auto naar school.

als ik vrij ben/geen school dan word het rond 9 uur.

3. tuc

tuc Niet meer actief

we staan om 7 uur op, man kleedt zichzelf aan en helpt waar nodig de oudste. Ik kleed mijzelf en de jongste aan. Man vertrekt om 7.30 uur. Ik maak de tassen klaar, doe de haartjes en we vertrekken om 8.10 uur.

4. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op vrije dagen afhankelijk van de wekker (zoonlief dus) en dat is meestal tussen 7:30 en 8:30, soms 09:00. Op opvangdagen staan we sowieso om 07:00 op, dat proberen we althans. Het gebeurt regelmatig dat 1 van ons de snooze uitdrukt. Sinds ik weer zwanger ben lig ik vaak echt diep te slapen dat ik dus niet merk dat de snooze wordt uitgedrukt en ik vervolgens rond kwart voor 8 wakker schiet en 'up and running' alle kanten in het huis op schiet om om 08:30 fris en fruitig te deur uit te haasten met een broodje in onze mond.
    Vriend staat verschillende tijden op. Als hij naar de zaak gaat staat hij rond 8 uur op en gaat 9 uur weg, als hij niet gaat trap ik hem er meestal om 9:30 wel uit. Mooi geweest zo met dat geslaap, wordt je lui van!!😄

5. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Zodra zoontje wakker wordt, dat varieert tussen 07.30 en 08.15 momenteel. Soms roep ik 'nog heel even' en dan heb ik nog een kwartiertje winst. In het weekend proberen we dat een paar keer. :p Daarna komt hij nog een tijdje bij ons in bed liggen.

Op mijn ene werkdag sta ik op om 7 uur, ik moet dan om 9 uur werken (10 minuten lopen). Mijzelf aankleden, voor iedereen ontbijt maken, zoontje uit bed halen, eten en klaarmaken zodat man hem naar opa en oma kan brengen. Dan maak ik mijzelf rustig klaar en ga naar het werk.

6. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik sta meestal rond half 8 op en ga dan kwart voor 9 de deur uit, echt, de tijd gaat 2x zo snel 's ochtends. Gelukkig houdt mijn vriend (die niet werkt) onze dochter bezig en als ze naar de psz moet, dan zorgt hij er ook voor dat ze daar op tijd komt. Ik zorg wel dat haar tas in orde is en dat ze een fatsoenlijke kledingcombinatie aan heeft.
    Ik sta op, ga douchen, kleed me aan, ga ontbijten en nog even met onze dochter knuffelen, dan tandenpoetsen, make up en haar en dan de deur uit.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als ik moet werken gaat de wekker tien voor zes. Half uur later zit ik dan in de trein en dan ben ik voor half negen op werk. Als ik ze weg breng kan het iets later maar het is een kwartiertje lopen naar de creche met die twee. Inclusief wegbrengen kost dat me een half uur. Inclusief eten en aankleden zeker een uur. Helaas.

8. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha! Die probeer ik ook regelmatig als het echt te vroeg is (7:30) 'Nog héél even? Nee mama, Jay nu wakker! En bij papa en mama in bed dan even liggen? Hmmm.. oke!' En dan natuurlijk zodanig lopen kloten dat je wel op wílt staan:p

Ook zo typisch.. Als we vroeg op moeten staan, slaapt hij juist lang en moet ik hem wakker maken.

9. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Whaha ja herkenbaar hoor. Ik schrijf bij ons op bed liggen, maar inderdaad is dat: stuiteren, schoppen, over je heen rollen, speelgoed in je gezicht drukken etc. Dan begint opstaan al snel minder erg te worden. ;)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op mijn niet werkdagen ook om 7.45 en de kinderen om 8 uur.
    Ze gaan overigens zelf naar school om half 9.
    Als straks de jongste naar school gaat zal ik er een kwartier eerder uitkomen.
    Nu douche ik wanneer de kinderen naar school zijn en dan zal ik douchen voordat ik kleine meid naar school ga brengen.
    Op mijn werkdagen kom ik om 6.15 eruit en om half 8 de deur uit om de jongste naar de creche te brengn.
    De oudste kinderen komen dan iets voor achten zelf uit bed en heb de afspraak dat ze even een appje sturen als ze beneden zijn😉

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161

Dat ben ik... Ik stond vroeger al zo laat op en ging nog douchen ook voor ik naar school ging...

Hier heb ik ook al last van...

Dit ook heel herkenbaar..

En om de vraag nog te beantwoorden.. Op het moment als het mijn beurt is rond 10 over 7 half 8... Veelste vroeg maarja wat wil wil je met een peuter.. En als ik er niet uithoef doordeweeks wanneer mijn vriend tussen half 9 en half 10 wil gaan werken ofzo.. In het weekend werkt hij ook maar laat hij me tot 10/half 11 liggen.. En visa versa voor hem..

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Man met dagdienst om 4:30 ik sta om 6 uur op

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Doordeweeks om 7:45.

In het weekend meestal rond 8:30, man gaat eerder eruit voor de kinderen. Ik mag blijven liggen, heel lekker.

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Door de weeks om 06.40u .. dochterlief 06.50u
    Rond 07.30u zitten we aan het ontbijt wat ondanks onze ochtendhumeuren ( vooral van mij kuch ) toch vaak best gezellig is.
    Om 08u vertrekken we. Vriendlief naar zijn werk dochterlief en ik eerst naar school en daarna ik naar mijn werk .. ( of terug naar huis hangt van de dag af.. )
    Op zaterdag om 08u ( dochter en ik ) om om 09u in de sportschool te staan. Vriendlief meestal uurtje later.
    Zondag slapen we uit.. dochter meestal tot een uur of 9u en wij tot een uur of 10u Heerlijk !!

15. McDsee

McDsee Niet meer actief

Als de kleine wakker is. Dat is meestal rond 8:45 :)

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hier op schooldagen tussen 7 en 7.15 en dan lopen we om 8.15 aan naar school. Ik werk momenteel niet. In het weekend kids rond 8 uur hun bed uit en laten ons tot 9.00-9.30 liggen en dan vinden ze t wel welletjes en moeten we eruit van ze 😉

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    5 uur! 😎

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.187
    10.772
    113
    De wekker gaat rond 6.15 voor het eerst, dan bedenk ik wanneer zoon voor het laatst bij me gedronken heeft, afhankelijk daarvan wek ik hem voor een voeding of dommel ik nog zo'n 20 minuten. Ik heb voor mezelf zo'n 15 minuten nodig. Dan de kinderen, meestal wordt tenminste een van beiden wel wakker. Vaak ook niet heel meewerkend, vooral de oudste kan ontzettend peuteren over de verkeerde jurk of met haren kammen. Manlief maakt brood en ontbijt klaar en vertrekt rond 7.15. Ik moet de kinderen tussen 7.15 en 7.20 aan het ontbijt hebben, want ze treuzelen daarbij enorm. Uiterlijk 7.45 moeten we gaan snoeten wassen, tanden poetsen en jassen en schoenen aantrekken om rond 8 uur op de fiets te zitten. Rond 8.10 lever ik ze dan af bij de gastouder en nog 10 minuten later ben ik op mn werk.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    7.30 of eerder als de jongste eerder wakker is.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Nog vijf maandjes zonder schoolgaande kinderen dus als ik niet werk staan we rond 9:00 op. En alledrie slapen ze ook tot die tijd. Nu wij gestopt zijn met een van onze bedrijven staat man rond 8:30 op en is dan 9:00 aan het werk. Hij ontbijt namelijk niet. Daarentegen werkt hij wel zes dagen per week en nagenoeg alle avonden. Ik doe het administratieve deel in de avonduren dus ben ook rond 22:00 klaar met werken. Ons ritme ligt nu nog heel anders dan anderen.
    Hoe dat over vijf maanden moet weet ik echt niet. De tweeling slaapt namelijk van 19:00 tot 9:00 en van 12:00 tot 15:30 of soms nog langer. School zit wel letterlijk om de hoek dus ik kan eventueel dochter halen met de babyfoon op zak.
    Ik werk nog drie dagen buitenshuis. Dat is 5:15 opstaan en 19:00 weer thuis. Eten en kids op bed. Daarna vaak administratie.

Deel Deze Pagina