Hier duurde het slechte slapen tot 2 jaar (heel veel huilen, slecht inslapen, slecht doorslapen en vroeg wakker). Met 2 jaar ging het middagslaapje eraf. En ging ze eindelijk door- en uitslapen tot 8u. Met 3 jaar heb ik de wekker geintroduceerd (laatste cijfers afplakken), omdat ze toen weer wat vaker eerder wakker werd. Maar een slaaptrainer (of een lampje) kun je al aanleren vanaf 2-2,5 jaar hoor.
Ja, we hebben zo'n gro-clock maar volgens de beschrijving duurt het soms even eer ze het door hebben. Slapen is eigenlijk nooit een probleem geweest, zeker naar bed gaan niet, het is gewoon een vroege vogel, net als opa haha
Tussen 6:30 en 7:30 is zoon (bijna 5) wakker. Hij mag om 7:00 aangekleed naar beneden gaan. Vaak meldt hij dat ff....jammer genoeg. Ik sta 7:15-7:30 op en dochter is meestal tussen 7:30 en 8:30 wakker. Man staat om 7:10 op ( wekker om 7:00) Deze week is manlief er niet en sta ik uiterlijk om 7:15 op. Ik ben op dit moment thuisblijfmoeder en dat scheelt een boel.
Ligt er ook aan hoe je het ze leert.. Ik heb het met belonen gedaan (afstreepkalender) en gewoon duidelijk zijn. Het is nog geen '8' (8 op dr wekker is half 8), dus je mag nog niet van je kamer af. Eerste 2 dagen was het een spelletje en maakte ze groot drama toen ik dr (10x) terugbracht, maar vanaf dag 3 begreep ze t prima. Maar het moet natuurlijk wel een (voor jouw kind) redelijke tijd zijn.
7 uur start hier vaak de dag en vaak sta ik dan ook op, zijn ze eerder wakker dan ligt het een beetje aan de tijd of ze terug in bed moeten of nog even bij ons mogen liggen. 6.00 vind ik de grens, vanaf die tijd mogen ze nog even een uurtje naast ons liggen en anders is het terug je bed in tot mama je komt halen.
Jeetje wat vroeg allemaal! Hier wordt ze tussen 7.30-9.00 uur wakker... Eergister was het zelfs 9.30! Maar dat was wel na een dag van drukte en lol Zelf sta ik rond 7.30 uur op, drink koffie (noodzaak), douchen, poets wat en vaak wordt ze dan wel wakker (of is al wakker en dan douchen we samen)
ik herken je verhaal, rond die leeftijd zaten wij ongeveer in hetzelfde ritme ... Mijn zoon is altijd een vroeg vogel geweest, tussen 5:00-6:00 uur wakker (zelfs als baby al! Als die rond 5:00 uur een flesje had gehad, kon je die nooit weer terug in bed leggen, maar dan was hij minstens 2 uur wakker ). Later naar bed brengen hielp echt niet, behalve als je het echt een paar weken achter elkaar deed (vakantie), dan wilde het nog wel eens 6:30 uur worden. Maar in normale dagelijkse leven ging hier in huis de wekker om 6:00 uur en werd hij ook afgeleid door al onze geluiden, dus tja, dat hij dan in weekend net zo vroeg waker wordt, kan ik hem niet kwalijk nemen... Wij verdeelden dus ook het weekend, een van ons mocht uitslapen en de andere had 'dienst'. En zoonlief wilde ook altijd meteen eten, want Hongerrrrr! Afspraken met hem maken, dat hij in zijn kamer moest blijven, of stil moest zijn, moest wachten (of wat dan ook) werkte geheel NIET, daar begreep hij de ballen van . Achteraf gezien was dat ook te verklaren door zijn autisme. Door hem meteen naar beneden te nemen, kon in ieder geval een van ons nog slapen. Mijn oudste dochter kon vaak wat langer blijven liggen, 7:30 uur of zo en als je tegen haar zei dat het nog te vroeg was, dan draaide ze om en ging weer liggen. Tegenwoordig gaat het een heel stuk beter , m.n. sinds oudste naar school gaat. Slaapt meestal wel tot 7:00 uur, gaat dan zelf naar beneden spelen en/of filmpje kijken, mijn dochter slaapt vaak wat langer, maar gaat dan ook zelf naar beneden. Ze kunnen nu zonder toezicht beneden blijven (heerlijk!) en wij blijven dus liggen. Mijn jongste slaapt rustig tot na 8:00 uur , dus wij ook. In weekend staan wij op rond 9:00 uur (doordeweeks gaat wekker nog steeds om 6:00 uur helaas, maar anders halen we het allemaal niet).
Tussen 6.30 en 7.00. Vorig jaar een lange fase (4 maanden) gehad dat ze om 5.00 wakker werd *gaap*. Slopend vond ik dat. We legden haar tussen ons in. Ze sliep dan niet meer, maar met een filmpje konden wij nog even doezelen.
Dit is hier ook zo. Later naar bed hielp niet. Hier hebben we een nieuwe fase . ze slaapt sinds drie maanden laat in, behalve de dagen dat ze niet slaapt tussen de middag (2 a 3 x per week), dan is ze om 19.00 vertrokken . Helemaal afschaffen houdt ze nog niet vol.
Nou, inderdaad, hij trekt het eigenlijk nog niet zonder middag slaapje. Maar hij loopt al sinds hij kan lopen zelf naar bed om 18.45 haha En dan op een dag als vandaag, middagje ziekenhuis, das best lang. We gingen om 14u weg en hebben precies voor 19u bed gehaald, maar hij is gesloopt!
De dag start hier tussen 7:30 en 8:30 met af en toe een uitschieter van 7:00 (als ik vrij ben en eruit moet) of zelfs 10:00 (als man vrij is, zucht ). De dag eindigt meestal tussen 19:00 en 19:30. Ze slaapt tussen de middag nog wel gemiddeld twee uurtjes. De keren dat ze om 7:00 wakker is spring ik er echt niet gelijk uit hoor. Meestal vermaakt ze zich prima, zingt liedjes, kletst met de knuffels, soms valt ze zelfs weer in slaap! Als dat niet zo is ga ik er na een half uur ongeveer uit. Deur open, kletsen terwijl ik me klaar maak, soms mag ze even een filmpje kijken op m'n telefoon en dan is het ook zo 8:00 voor we beneden zijn. Nu heeft ze dat ze 's avonds vrij lang wakker is, maar zolang ze niet huilt of het vervelend vindt, laat ik het gewoon gaan. Slaap je niet dan rust je toch
Wij worden rond half zes/zes uur gewekt door nee zingende dochter, ze blijft wel op haar kamer tot half zeven (ze kan er niet uit, zit traphekje in. Deuropening) en dan gaan we aankleden douchen en ontbijten dus wij zitten zeven uur kant en klaar aan het ontbijt, behalve op zondag dan gaan we in pyjama naar beneden..
Rond 6 uur wordt de jongste wakker (eerder komt ook weleens voor:x). De oudste mag om 7 uur bij ons komen, die heeft zijn slaap hard nodig.
Ik ben om 7 uur beneden doordeweeks en in het weekend ik hoop dat ik in de vakantie een paar dagen kan uitslapen en dan kan ik weer uit tussen vijf en zes.
Oef wat zitten er vroege vogels bij hier! Dochterlief meld zich grotendeels tussen 8/8.30. Soms hoort ze papa weg gaan (6.30) en dan komt ze even bij mij liggen, drinkt wat water en dan breng ik haar terug en slaapt ze zo nog 1,5/2 uur verder . Ben benieuwd of de jongste net zo'n slaapkop is als de rest van de familie
Ja, mijn ventje heeft zijn slaap dus ook echt nodig. Hoe vermoeider hij is, hoe meer aanvallen per dag. Maar hij is er gewoon klaar mee, ben allang blij dat hij nu bij ons kruipt en nog een tijdje doezelt. Dan nog even spelen op zijn kamer en dan begint de dag. Zal wel niet pedagogisch verantwoord zijn, maar als we er tijd voor hebben in de late ochtend of vroege middag, kruip ik nog even met hem het grote bed in, echt een heerlijk knuffel/rust moment. Hij geniet er ook echt even van, en ik ook Voor de rest gaat het eigenlijk heel goed, uiteraard omdat ik in dit topic een paar keer zo nodig moest zeggen dat hij zonder moeite in de avond naar bed gaat, kwam hij er vandaag 245 keer uit. Maar dat zal ook wel door het zh en het bloedprikken komen, was best een heftig lang dagje! Om 20.15 gaf hij het op....zal mij benieuwen hoe laat hij me morgen ochtend komt vertellen dat hij wakker is
Mijn dochter slaapt vaak om 8/9 uur nog. Ik weet niet wat het is, zo laat gaat ze ook niet naar bed, denk dat ze gewoon veel slaap nodig heeft ofzo? Ze vindt het ook echt lastig als ik haar eens vroeger wakker maak (wat wel eens is voorgekomen, maar daar had ik dan wel een reden voor). Merk dan dat ze de hele dag gewoon een beetje hangerig en slapjes is. Ik besef wel dat ik veel geluk hiermee heb hoor! Maargoed, ik ben dan zelf ook chronisch vermoeid, dus ben er wel blij mee.