Hoe laat wassen en aankleden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijn, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

    dolfijn Bekend lid

    25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    He meiden,

    Even een vraagje over aankleden en wassen.
    Vanochtend heb ik Senna om half 8 gevoed. Daarna een schone luier en heb ik haar weer in haar bedje gelegd en ben zelf gaan douchen en aankleden.
    De volgende voeding is rond 11 uur. Ik wil haar dan wakker maken rond half 11 (nu dus bijna) en dan eerst wassen en schone kleertjes, luier aandoen en dan voeden. Maar dan is dus pas rond 11 uur 's ochtends lekker fris en aangekleed. Zo deed de kraamverzorgster het ook (iets eerder, ligt aan de nacht en ochtendvoeding), maar ik vind het best laat om pas rond 11 uur fris gewassen en aangekleedt te worden.
    Is het beter/handiger om haar voor de eerste ochtendvoeding al te wassen en schone kleertjes aan te doen?
    Dit was vanochtend een mooie tijd, maar soms moet ik haar dus al om half 7 voeden. Dan is het weer zo vroeg....

    Hoe doen jullie dit?
    :confused: :confused: ;)
    Gr. Dolfijn
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman speelt nu smorgens nog altijd tot een uur of half 11 in de pyama (mits we nergens naar toe moeten), gaat dan slapen na de boterham en pas dan was ik haar en kleed haar aan.
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ligt het er aan... ben ik voor 7u klaar met voeden dan gaat hij terug naar bed. Is het na 7u dan stan we op en gaan we aankleden ed. Voor 7u ben ik ook niet gezellig en is het voor mij nog nacht... vanaf 7u begint mn dag pas echt.

    11u zou voor mezelf te laat zijn aangezien ik sochtends meestal ff boodschappen haal en afspraken plan maar als jij er geen probleem mee hebt moet je dat gewoon doen.
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa slaapt bijna altijd een hele poos na haar 1e fles. Dat doet ze lekker in haar pyjama. Ik maak haar ook niet wakker voor een fles, als ze honger krijgt hoor ik haar wel. En pas na de 2e fles kleed ik haar aan. Bevalt mij erg goed. Lekker relaxt. Mochten we 's ochtends weg moeten, dan kleed ik haar wel eerder aan. Maar het komt best vaak voor dat ze pas tegen de middag in de kleren zit.
     
  5. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als ik in de ochtend niet weg hoef was en kleed ik Joris ook pas aan na zijn 2e slaapje en dat is meestal ook rond 11 uur! Als ik weg moet kleed ik hem aan voor de eerste fles.
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Als Dano komt voor zijn ochtendvoeding is het vaak tussen 7 en 8:30. meestal laat ik hem daarna nog even slapen, en dat doet hij ook volop. Dan maak ik hem ook ong 20 minuten wakker voor zijn volgende voeding. inderdaad zo rond half elf ongeveer.

    Dan was ik hem of baadt ik hem en kleed hem aan.
    Kijk als ik straks aan het werk ga zal het eerder zijn, maar in principe is het een prima tijd toch.
     
  7. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian wordt pas aangekleed na zn dutje. Maakt voor mij nix uit hoor dat ie dan pas half op de dag gewassen wordt ;) Moeten we weg, dan kleed ik hem uiteraard eerder aan. Kian gaat meestal s avonds in bad.
     
  8. Female

    Female Niet meer actief

    Kynan krijgt 's avonds om 21.00 uur zijn laatste voeding. wordt dan om 6 of 7 uur wakker voor een voeding. Daarna valt ie meteen weer in slaap tot een uur of 10, 11. Daarna kleed ik hem meteen aan als ik hem een schone luier geef. Wassen niet, want hij gaat 's avonds altijd in bad.
     
  9. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    waarom zou je je kindje uit zijn slaap halen om te wassen?
    Ik zou zeggen doe het dan na die voeding. Dus fles geven en na een half uurtje of uurtje lekker in bad.

    Hier wordt niels nooit wakker gemaakt. Als ie slaapt dan is hij moe dus maak ik hem niet wakker.
    Nu heeft hij nog maar 1 fles op en slaapt al weer. Ik was hem ook pas na zijn 2e fles. Hij speelt 's morgens lekker in piama. Als ik moet werken gaat hij naar oma. Die wast hem dan en kleed hem aan als hij zijn 2e fles heeft gehad.
     
  10. Female

    Female Niet meer actief

    @ Inky, ja idd ik maak Kynan ook nooit wakker. Als hij slaapt is ie moe, hij geeft het allemaal zelf aan...
     
  11. mamariska

    mamariska Lid

    17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    ik deo chayenne altijd savond in bad voor de voeding van 7 uurtegen half 7 dus sochtends ben ik ook niet tegenieten ze gaat savonds in bad of mee douchen. papa vind het namelijk leuk om met haar onder de douch te gaan en anders gaat ze soms welk twee keer op een dag in bad/douche en dat vind ik nu nog te veel voor haar huidje en ik moet over 4 weken ook weer werken dan kan het ook alleen savond want ook dan red ik dat sochtens niet want ze doet 3 kwartier over haar fles dan kan ik om 5 uur op gaan staan om dan op tijd op me werk te zijn dat is mij te vroeg als ik savond pas om 12 uur naar bed kan
     
  12. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Daar heeft elke moeder har redenen voor.
    Dano spuugt bijvoorbeeld snel vlak na zn voeding, dan is wassen en aan en uitkleden geen ideale activiteit om te doen en ietsje later dondert hij ins laap want dan is hij moe. dus de enige optie is vlak voor zijn voeding wassen.
     
  13. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Daarom doe ik het voor de laatste fles 's avonds ;) Kian kan daar ook niet tegen net na het eten.
     
  14. sim

    sim Niet meer actief

    ikheb toevallig sinds vandaag mijn dagregeling veranderd, ik deed elijah altijd savonds in bad voor zijn laatste fles, maar tegenwoordig is hij zo moe rond die tijd, dat het helemaal geen ontspanning meer is.

    sinds vanmorgen (proberen hoe dit bevalt) doe ik m rond half 10/10 uur in bad, aankleden, fruithapje en dan even slapen.. in de tijd dat hij slaapt heb ik ongeveer een uurtje voor mezelf even koffie te drinken en op het forum struinen ;) dan zo'n twintig minuutjes even sporten, douchen en aankleden en dan tegen half 12 bereid ik de lunch voor, zodat we als mijn dochter uit school komt (wordt elijah ongeveer wakker) lekker samen aan tafel zitten.

    en dan plan ik smiddags iets om buiten huis te doen :D en dan is het heerlijk dat ik alles gedaan heb :D
     
  15. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    tamer word meestal rond half 7 wakker en dan geef ik hem een bordje pap en dan verschoon ik de luier en gaat hij weer terug in bed.

    rond 10 uur doe ik zijn huis pak aan.

    ´savonds pas doe ik hem in bad na het avondeten.
     
  16. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ze krijgen 's ochtends rond 8 uur de eerste fles, daarna gaan ze gelijk weer naar bedje.
    Als ze rond een uur of 10 weer uitgaan kleed ik ze ook nog niet aan ivm eventueel kliederen bij de fruithap en dáárna kleed ik ze pas aan.
    Tenzij we weg moeten natuurlijk.

    Wassen doe ik nooit 's ochtends.
     
  17. missyb

    missyb Niet meer actief

    Benthe krijgt haar laatste borstvoeding om 19.00 uur
    en word dan vervolgens de volgende dag om 6.30 wakker en daarna slaapt ze nog tot een uur of 9/9.30


    savonds doe ik haar in bad
     
  18. Suus81

    Suus81 Actief lid

    22 jun 2006
    265
    0
    0
    Ik doe (afhankelijk of we weg moeten) Emma 's ochtends in bad (2x in de week, de rest van de week was ik haar met een washandje).
    Ik doe dit ook zo rond een uurtje of 10 a 11. Net voor de voeding. Ik maak haar daar niet wakker voor maar ze moet dan gewoon even iets langer wachten op haar fles.
     
  19. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik doe Bram in bad een half uurtje voor zijn 2e voeding, zo rond 10.30u en als ik weg moet een half uurtje na zijn 1e voeding.
     
  20. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Milan wordt meestal rond 7.30 wakker. Ik was hem altijd eerst en kleed hem aan voordat we naar beneden gaan. Alleen op dinsdag gaat hij in de pyama naar beneden, want dan zijn opa en oma er en die doen hem na de boterham in bad.

    In het weekend zijn we meestal later, liggen we eerst nog even met zn 3en lekker in bed, voordat we naar beneden gaan. Maar ook dan gaat Milan eerst lekker met papa douchen.

    We zijn dus altijd lekker vroeg, op de dagen dat ik niet werk zijn we dus vaak rond 9.00 uur klaar voor actie :D
     

Deel Deze Pagina