Hoe laat wordt jouw kind (1+) 's ochtends wakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe laat wordt jouw kind (1+) 's ochtends wakker?

1. 05.00 uur of vroeger

2. 05.30 uur

3. 06.00 uur

4. 06.30 uur

5. 07.00 uur

6. 07.30 uur

7. 08.00 uur

8. 08.30 uur

9. 09.00 uur of later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hanneke: Nee inderdaad. Liam had tot hij 10 maanden was zeker nog 6 nachtvoedingen. Dat vond ik soms wel pittig hoor, dat zal ik niet ontkennen. Maar ik vond het absoluut geen vervelende momenten, en vaak sliep ik zo weer verder. Maar de laatste maanden had hij 1 voeding per nacht en dat vond ik een fijn moment. Gewoon even gezellig met ons tweetjes hihi.

En nu is het al zo'n grote vent. En omdat het helemaaaaaal geen knuffeltype is mis ik die rustige knuffelmomentjes soms best wel.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oehhhh wat is die van mij dan een slaperd. ze gaat om acht uur naar bed, (net voor gtst) dan slaapt ze meestal heel de nacht door ( soms een weekje vervelen met kiesjes etc) wordt rond 7 uur wakker als mijn man er uit gaat. krijgt ze een papflesje. en dan???? mw draait zich nog es heerlijk om en dan moet ik ze echt rond half tien, tien uur wakker maken...

s''middags slaapt ze ook nog 2 uurtjes.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia gaat er tussen 7 en 8 in, weekend wat later en wordt nu de klok net verzet is rond half 7/7uur wakker. daarvoor was het 6 uur.

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid slaapt het klokje rond, ze wordt meestal tussen 8 en 9 uur wakker. Soms iets eerder, soms wat later.
    Af en toe wordt ze 's nachts wakker en ligt ze wat te huilen, maar meestal raakt ze alleen maar overstuur als we op haar kamer komen.
    Ze gaat meestal pas na 20 uur naar bed. We vinden het wel gezellig om 's avonds nog lekker even met z'n drietjes te zijn..
    Dit ritme heeft ze trouwens zelf zo geregeld!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kick ligt om 19:00 - 19:30 in bed en slaapt klokje rond. We horen hem op z'n vroegst na 7 uur maar hij kan dan nog heel goed zelf spelen. Na een tijdje gaat één van ons tweeën naar hem toe, doet een lichtje aan en geeft hem aan speelgoedje. Dan kan hij nóg een half uurtje spelen in bed. Ergens tussen 8:00 en 8:30 wil hij dus wel echt uit bed! Prima hoor.

Heel belangrijk voor goed slapen is dat kindje op tijd naar bed gaan. Dus vooral niet als ze al moe zijn maar daarvoor. Als kindjes heel moe zijn vallen ze veel sneller in een diepe slaap waardoor ze eerder denken dat ze uitgeslapen zijn.

brrrr.. Hanneke.. het is maar wat je getroffen noemt met 2 nachtelijke onderbrekingen (6 uur vind ik ook nacht).. Ik hoop dat de kleine in de buik niet zo'n ritme zal hebben en zeker niet met 1 jaar.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Een paar weken geleden werd ze nog om 9 uur wakker.
    Nu is dit helaas 7 uur geworden :(
    Ook al gaat ze later op bed....7 uur wordt ze nu wakker.

7. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hier ook, eerst rond 9u, nu zo rond half 8.
    Daarna lekker bij mij in bed, lekker soezen. Pas om 8u gaan we ons aankleden.
    Ben niet zo'n ochtendmens ;)

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zoonlief gaat hier om 19.00 uur naar bed en slaapt tot meestal 06.00 uur,

nu met het verzetten van de klok en kiesjes die door komen is het weer helemaal drama, hij word de ene keer om half 4 wakker dan half 7 en dan weer 5 uur, en slapen savonds gebeurd pas rond 20.00/21.00 uur , en soms is het zo erg dat ik hem nog moet helpen met in slaap komen ook nog ...

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    helaas heb ik 5 uur of vroeger moeten stemmen..
    want dat is het meestal met onze vroege vogel. alleen als hij bij ons in bed slaapt, is het rond en uur of 06.30.

niet echt leuk nee, en ik kan er ook niets aan doen als ik heeeel soms een klein beetje jaloers ben op de lekkere slapers van dit forum ;)

10. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mika gaat om half 7 naar bed en wordt wakker tegen 8 uur! Ik heb 9 maanden lang nachtelijke avonturen gehad en ben blij dat hij sinds 9 maanden lekker lang doorslaapt.Ik kan erg slecht tegen weinig slaap en ik ben alleen en moet er dus uit. Ik hou er namelijk niet van om Mika te laten huilen en dat doe ik dus ook niet.

groetjes Ylona

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat ie er echt uit komt: tussen 7 en 8. Hij slaapt t klokje rond.
    Wel werd ie steeds vroeger wakker. We geven hem nu (hopelijk tijdelijk!!) een papfles om 23 uur. Nu slaapt ie beter door.
    Als hij toch voor half 7/7 uur wakker wordt dan geven we hem een slokje drinken en dan slaapt ie lekker door tot 8 uur of later! Misschien het proberen waard als hij om 5 uur wakker wordt?? Beetje warme melk maakt lekker loom!

12. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Poeh dat zijn geen tijden inderdaad!

Hier is Anne 's morgens rond half negen wakker, soms zelfs negen uur! Ze slaapt zo'n 12 uur lang. 's avonds gaat ze dan ook misschien wat later naar bed dan de meeste kinderen, maar dat vind ik niet erg, vroeg opstaan wel.

13. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    beide gaan rond 19.00 naar bed, de kleinste heeft dan nog een voeding om 21.30 en allebei worden ze rond 9.00 weer wakker. meestal maak ik de kleinste rond 8.45 wakker voor een voeding (vervolgens slaapt zij dan ook nog tot 13.00) en van mijn lawaai wordt de oudste dan wakker en dan gaan we elke ochtend lekker op bed ontbijten!!

echt genieten hier dus!

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wow Joyce dat is pas luxe!!

Hier rond 19:30 - 20:00 erin en rond 07:00 eruit..

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wauw, wat slapen jullie kindjes lang! Gelukkig ben ik niet de enige met een vroeg kind, al zijn we zwaar in de minderheid ;)

@ druif: Ik heb het inderdaad met hele extreme vroegtes wel eens gedaan, een flesje melk. Maar dat wilde niet echt baten :( Misschien dit weekend het nog eens proberen. Een fles is alleen vaak voor hem een trigger voor honger waardoor hij na zo'n fles nog meer wil en dus juist overstuur raakt.

@ cygnet: ja zoonlief kan ik niet echt uitgerust noemen als ie zijn bed in gaat. Alleen... het bedritueel begint al om half 7, terwijl we tot 6 uur bezig zijn met eten. Ik kan het moeilijk vervroegen, bovendien wil ik ook nog een beetje kunnen genieten van hem ;) Sliep hij overdag maar wat langer... We zijn sinds kort over op 1 slaapje (eindelijk! dat wilde dus ook niet vlotten met die vroege tijden van hem) en ik hoop eigenlijk dat ie die vanzelf wat langer maakt... Tot nu toe alleen niet echt.

Maar goed, ik weet het nu zeker, hij is echt erg vroeg ;)

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier is het beetje wisselend, maar gemiddeld hou ik het op 6.45

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    wat een heerlijke instelling. Jij hebt vast en zeker niet veel slaapnodig? Deze mama is heeeeeeeeeeel chagerijnig als ze er 's nachts uit moet of te vroeg wakker word. Kan er gewoon echt niet tegen.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha ik kan er inderdaad ook niet tegen :D Wel lekker om inderdaad zo relaxed te kunnen zijn :) Maakt je leven toch wel een stuk makkelijker!

19. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier ook een hele goede slaper,

gaat om half 7 in de avond naar bed,
    en is tussen half 8 en half 9 in de ochtend wakker,
    dan is het aankleden even spelen en dan eten en ongeveer een uur a 1 1/2 uur later ligt die er weer in tot ongeveer 11 uur.
    dan wakker tot 2 uur en weer slapen tot ongeveer 4 uur

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Weet je wat t ook is? Je zult wel 'moeten'
    mijn zoontje slaapt ook nooit door, meerdere malen per nacht wakker (al is t de afgelopen weken stukken beter *klop**klop*) en je kan moeilijk 1.5 jaar lang chagerijnig zijn hahaha

Deel Deze Pagina