Hoe laat wordt jouw kind (1+) 's ochtends wakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe laat wordt jouw kind (1+) 's ochtends wakker?

1. 05.00 uur of vroeger

2. 05.30 uur

3. 06.00 uur

4. 06.30 uur

5. 07.00 uur

6. 07.30 uur

7. 08.00 uur

8. 08.30 uur

9. 09.00 uur of later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    hier slapen alle meiden van 19/19.30 (De oudste mag een half uurtje later) tot half 8 in de morgen!
    Noa krijgt nog wel een flesje o 22 uur maar slaapt dan lekker door!Heerlijk die avonden voor mezelf en in de ochtend niet zo vroeg! ik bof maar als ik zo bij de andere lees!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #82 Devilschase, 9 apr 2010
    Laatst bewerkt: 9 apr 2010
    9 uur of later, al vanaf dat ie 5 maanden is. Met 4 maanden sliep ie door , toen kreeg ie om 22:00 uur een grote papfles en sliep ie tot 08:00 uur door, heerlijk!

Nu om 19:15-19.30 ligt ie op bed., en wordt ie rond 09:00 uur wakker, soms later. En als ik moet werken wordt ie om 7 uur wakker, de overige 4 dagen slaapt hij uit, gaat prima em hij slaapt heerlijk zijn benodigde uurtjes! (die ze overigens nodig hebben om alle indrukken van de dag te verwerken)

Nu ie alleen oorontsteking heeft :( wordt ie 07:00 uur wakker, maar dan komt ie lekker bij mama in bed (papa is dan al op werk)en slaapt ie lekker tegen mij aan nog tot 09:00 uur.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mmm.... Hier is de klok toch een uur vooruit (of achteruit, weet ik het) gegaan. Meneer was vorige week nog steeds pas rond half negen wakker, maar nu weer rond half acht...

Jammer.

Maar vergeleken met half vijf of half zes valt het dan altijd toch weer mee.

Hoe was deze ochtend trouwens bij de vroege vogels? Weer hetzelfde liedje?

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vanochtend was het weer 5.15 uur. Het is hier juist begonnen sinds de zomertijd. De eerste 2 nachten ging het goed (slapen tot 7 uur) en toen zijn we overgegaan op 1 slaapje op een dag. Daarna is de ellende begonnen en is ie op z'n laatst om half 6 wakker. Daarvoor was het 6 uur, ook vroeg, maar toch beter. Ik heb nu ook de hele ochtend een moe kind om me heen. Maar ja, moet ik nou weer terug naar 2 slaapjes op een dag? Dat zie ik helemaal niet zitten. Hij moet er toch een keer aan wennen...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goeie kans dat hij te moe is 's avonds. Wanneer en hoe lang slaapt ie?

6. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ons zoontje is 1 jaar en bijna 8 maanden. Hij gaat 's avonds rond 7 uur / half 8 op bed. En komt eigenlijk altijd rond een uur of 8. Tuurlijk is er ook wel eens een vroege ochtend bij, maar meestal is hij redelijk constant. Dus dat is wel erg fijn.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Hij slaapt nu 's nachts zo'n 10,5 uur en overdags de laatste dagen een uurtje... Ontzettend weinig dus.
    Maar 2 slaapjes werkte ook voor geen meter. 's Middags kwam ie meestal niet meer in slaap en was daardoor tegen het einde van de dag niet meer te genieten. Dat gaat nu beter, alleen is het nu 's ochtends een drama. Logisch als ie zo vroeg wakker is... Misschien een kwestie van wennen? Ik hoop het maar...

Oh ja, de tijden ;) Hij slaapt van 19.00 tot 5.30 uur en van 12.00 tot 13.00 uur.

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik ben even aan het meedenken en weet niet of het wat zou zijn om hem smorgens nog even te laten slapen. en dan later in de middag. het is niet makkelijk, maar als hij dan uitgeruster is gaat hij misschien beter slapen? dat het daarna wel een ander ritme in komt (dus smorgens langer slapen en dan smiddags nog eens?)

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier was het vanmorgen 07.28 uur, heerlijk ipv 06.34 uur de nacht ervoor. Ik heb hem ook de hele nacht niet gehoord en ik sliep zelf al voor 22.30. Ik wilde de TV kantine zien met Carlo Boshard en Irene Moors(heb een tv op de slaapkamer) maar ben in slaap gevallen.

Voor het eerst sinds een paar maanden heb ik weer langer geslapen dan 8 uur. Mijn zoontje gaat vannacht bij opa en oma logeren omdat wij een feest hebben en dan kunnen we morgen weer uitslapen,wat een luxe, mijn weekend kan niet stuk.

Veel liefs
    Nataly

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier begint de dag ook meestal héél vroeg, rond 05.30 uur.. Als we mazzel hebben, dan slapen we uit tot 06.30 uur. Nu is het wel zo dat mijn man om 04.30 op moet staan voor zijn werk en ik met de kids rond 06.00 uur op de dagen dat ze naar het kdv gaan. Door de week liggen we er dan ook tussen 21.00 uur en 21.30 in en de kinderen tussen 18.30 en 19.00 uur. Of en wanneer we zullen uitslapen is mij een raadsel.. Ik hoop zo snel mogelijk!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Ik zou 'm proberen 's ochtend even kort te laten slapen. Rond een uur of 11:00 en dan maximaal 45 minuten. En dan later in de middag weer (rond 14:00) en dan 1 à 2 uur als het lukt. Als je een tijdje lang hetzelfde ritueel doet en hem inderdaad op een vaste tijd even naar bed doet en hem in ieder geval 30 minuten (in de ochtend) laat liggen heb je goeie kans dat hij vanzelf er aan went en inderdaad even gaat slapen. Als je merkt dat hij 's ochtends later wakker wordt kan je het ochtend slaapje iets verlaten en steeds wat verkorten (als het een kwartier is, stop je ermee). Het kost wel even moeite maar het ziet er echt uit alsof T. een 'verkeerd' slaappatroon heeft ontwikkeld en dat is wel te verhelpen. (wij hebben het hier ook even gehad)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ cygnet: ik zal het eens proberen. Ik ben alleen bang dat ie door een half uur te slapen, hij zich over zijn moeheid heen zet en 's middags niet meer wil slapen. Dat had ik van de week al toen hij een kwartiertje in de kinderwagen in slaap was gevallen. Maar dit werkt zo ook niet...

Vanochtend was ie gelukkig wel wat later wakker, namelijk om 6 uur. Alleen lag ik al om 5 uur klaarwakker in afwachting hoe laat hij wakker zou worden haha.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zoonlief sliep altijd tot maximaal 6 uur,

nu laten wij hem sochtends een uurtje slapen ( altijd al zo geweest) en smiddags maken we hem wakker na max anderhalf uur,

en nu slaapt hij tot half 7, en vanochtend zelfs half 8 !!!!

nou dat hebben we echt nog nooit meegemaakt,
    vanochtend zal wel een gelukstreffertje zijn geweest,
    maar het slapen gaat wel beter sinds we hem max anderhalf uur laten slapen in de middag.

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    (beetje lullig, maar zag net onder het topic een advertentie staan van zwitsal met slaaptips?;))

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja zwitsal goedenacht badje zal ze sochtends om 5 uur ook niet op zitten te wachten lijkt me

16. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Mevrouw is hier standaard tussen 06.15 en 06.45 wakker... is even wennen, omdat het heel lang 07.30 is geweest! Vind het niet erg dat ze wakker is, maar zeker doordeweeks was het uurtje tussen 06.00 en 07.00 echt 'mijn uurtje' om uitgebreid te douchen, koffie met een peuk te doen e.d. voordat ik naar mn werk ging. Voel me nu vaak een beetje ''verstoord' in mn ritme hahaha

Ik ben gelukkig gezegend met het feit dat ik weinig slaap nodig heb, want ik ga veel te laat naar bed (meestal 23.30... en dan is 6 uur vroeg hoor :D) Ik blijf er vrolijk onder, maar begin stiekem soms te denken aan een nachtje oma zodat mama weer eens uit kan slapen...

17. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle is nu 17 maanden en slaapt door de week tot 7 uur omdat dan de rest van het gezin opstaat en er dus rumoer in huis komt, maar in het weekend slaapt ze meestal lekker door tot 8 uur of zelfs half 9. Verder doet ze overdag nog steeds 2 dutjes van ongeveer anderhalf tot 2 uur.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Aaaah hij heeft vandaag tot 7.15 uur geslapen :D Maar goed, hij is wel een beetje ziek en hij heeft in ons bed geslapen ;) Zal dus niet voor herhaling vatbaar zijn ben ik bang ;)

19. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Lua was vanmorgen weer om 05.42 wakker!!!! Hij moet behoorlijk hoesten en dan wordt hij wakker en wil niet meer gaan slapen.

Vorige week heeft hij de hele week geslapen van 19.30 tot 07.30/08.00 de volgende ochtend, hij kan het dus wel!!!!!!!

Door dat hoesten was hij dus vanmorgen vroeg wakker.

@Yukl, Hoe is met jouw kindje dan, slaapt hij alweer wat langer of is nog zo'n vroege vogel?

Veel liefs
    Nataly

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ nataly: nou vanmorgen was het zowaar uit zichzelf 7 uur :D En daarbij hebben we er ook niet uit gehoeven! Het is een groot wonder. Hij had afgelopen week al een paar keer eerder een nacht gemaakt tot 7 uur, maar dat was bij ons in bed omdat ie ziek was. Echt geweldig, ik wist niet wat me overkwam!
    Dat wakker hoesten is balen, hopelijk wordt het snel weer 7.30/8.00 uur!

Deel Deze Pagina