Hoe laat zijn jullie 's avonds klaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Larissa1982, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik ben ook niet van regelmaat. maar dat is hier ook niet echt nodig (sommige baby's hebben dat juist wel heel erg nodig) leah geeft al vanaf het begin aan wanneer ze een fles wilde. voedde haar ook op verzoek en dus niet als de klok aangaf dat het moest. want dan at ze niet. en wakker maken vond ik zo zonde. (soms is het wel nodig)
    nu nog geen regelmaat met slapen, overdag slaapt ze wanneer ze moe is of het uitkomt. dus niet van 13-15uur. het ligt eraan hoelaat ze smorgens wakker is en of ze al moe is enzo.

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    De laatste tijd lag onze dochter zo rond 20.00 uur in bed en had ik voor die tijd de boel al aan kant. Maar vanavond was het ineens half tien voor ze moe was terwijl ze vandaag ook voor het eerst 1 slaapje had i.p.v. twee. Ben dus erg benieuwd wat ze gaat doen de komende dagen....

3. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik kan gaan zitten 'niksen' vanaf een uur of half 8 a 8 uur in de avond. Tegen half 7 a 7 uur breng ik ze boven, en dan ga ik altijd boven stofzuigen, was opvouwen en weer nieuwe ophangen.

Het is wel zo dat ik meestal nog 1 of 2 keer naar ze naar boven moet. Ze gaan na hun middagslaap onder douche, dat is op dit moment voor mij het handigste.

Het avondeten is bij mij tussen 5 en 6 uur. Oudste zoon moet altijd na het eten afwassen en dat ruim ik de volgende ochtend op. De rest van het huishouden doe ik altijd als ze wakker zijn. Als ze hun middagslaap doen, doe ik ook niks :D.

4. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Om half 8 ben ik klaar en mag ik lekker gaan bankhangen :)

Om 6 uur eten we, daarna doe ik onze zoon in bad en bed en mijn man ruimt af en pakt de vaatwasser in. Zo zijn we gelijk klaar en kunnen we samen van onze kinderloze avond genieten.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf 14 weken is het huis uiterlijk om 20:00 weer van ons! Meneertje is nu bijna 14 maanden en we genieten al zolang van onze avonden. Meestal gaat hij rond 19:30 naar bed maar soms wat later...

En mijn dag begint niet voor 7:30

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    12u half 1:(

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha, dat komt vanzelf wel goed ;)

Hier ligt zoonlief om 19.00 uur helemaal onder de pannen. Dan ben ik klaar, manlief moet dan nog een afwas doen. Heerlijk zo'n lange avond met z'n 2en!

Ik ging volgens mij tot m'n 6e of 7e om 19.00 uur naar bed en dat wil ik er hier ook in houden. Dat vind ik namelijk een prima tijdstip voor een klein kind wat de volgende ochtend weer vroeg op moet (nu KDV, straks naar school).

8. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Wij eten ivm mijn werk ook vrij laat (18.30), maar Emma eet eerder, anders wordt het eten alleen maar in de oogjes gewreven haha!

Als wij gegeten en afgeruimd hebben is het nog even dollen en een boekje lezen en rond 19.15 uur naar boven. Om de dag in bad en anders gewoon een fles en lekker slapen... Vriendlief doet intussen de afwas, dus vanaf een uur of 8 ben ik 'vrij'...

Maar gaat hier precies zoals ik ergens anders las: soms heb ik een luie dag en doe ik idd nix meer, maar ik kan net zo goed tot 11 uur staan strijken of om 10 uur besluiten dat de badkamer een beurt nodig heeft...

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja wat is klaar? Ik vind als bijv de oudste 2 om 20.00 in bed slapen en de jongste lekker bij papa of mama ligt te slapen dat wij klaar zijn. Maar dan komt er wel om rond 21.00 en rond 23.00/24.00 nog een voeding, dus zijn we eigenlijk pas dan klaar?

Nouja vaat die gaat in de vaatwasser, dus dat is afruimen en inpakken, gebeurd gewoon na het eten. Dan kindjes in bad en naar bed (meestal rond 19.00/20.30), en dan hebben wij avond en zijn we klaar vind ik. Benthe is dan soms nog wakker maar verder ligt ze gewoon lekker bij ons en zitten we op de bank (of achter de computer).

Vind dus dat wij klaar zijn ergens tussen 19.00/20.30, maar net wanneer de oudste twee op bed liggen en slapen, dus verschild een beetje.

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Precies, het is zoals het is.
    Zeggen "dat gebeurt hier gewoon niet, laat naar bed" (weet even zo snel niet meer wie dat zei...) werkt niet op deze leeftijd. Tegen een 6jarige kun je zeggen "om 20:30 is het licht uit en slapen". Maar een 1jarige trekt zich daar weinig van aan.

Ons hoor je niet klagen hoor, met een ukkie die tot 22/23:00 vrolijk doorspeelt.
    Ze doet niet moeilijk, huilt nooit, en is ook nooit een huilbaby geweest. Het beroemde huiluurtje savonds kennen wij ook niet, "dat gebeurt hier gewoon niet, huilen" ;) (niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik wil gewoon even aangeven dat sommige keuzes gewoon (nog) geen keuzes zijn).

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Perfect geschreven!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ben een thuisblijfmoeder en doe overdg ook veel in het huishouden waardoor ik s avonds wat meer tijd overhou. We leggen Emma rond 7 uur op bed. Daarvoor hebben we meestal al wel zelf gegeten gelukkig. Daarna doen we meestal nog ff wat in het huishouden (kleine klusjes) en dan heerlijk rusten. Eerst sliep emma beneden in de kinderwagenbak, nu ze in haar bedje slaapt hebben we allemaal meer rust

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik haal Tess meestal rond 16.15 op van het kdv of oma en thuis begin ik meteen met stofzuigen/afstoffen (beide gebeurd dagelijks) en ik zet een wasje aan.
    Dan ga ik koken en we eten meestal rond 17.30.
    Na het eten mag Tess nog even met papa knuffen op de bank en dan gaan we naar boven. Wassen, pyama aan, tandjes poetsen en slapen.
    Als we beneden komen tegen 18.30 ploffen we op de bank :D

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien dat een 1 jarige zich er weinig van aantrekt maar je kunt een kind wel leren te slapen op de tijden die jij prettig vindt. Een kind van 1 jaar heeft gewoon 10 -12 uur slaap minimaal nodig (heel bijzondere uitzonderingen daar gelaten) en je kan als ouder prima beinvloeden wanneer ze die slapen. Sommige ouders vinden het fijn dat hun kind 'uitslaapt' en leggen hun kind laat op bed.. andere ouders vinden het belangrijk om de avond nog te hebben en staan op tijd op. Maar ik ben er van overtuigd dat je als ouders je kind kunt leren om op een tijdstip naar bed te gaan wat jij ziet zitten. Hier werkt het in ieder geval prima.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik denk dat inderdaad ook.

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Makkelijk praten, wat ALS je kind max 8 a 9 uur aan een stuk slaapt? Ik vind de dag beginnen pm een uur of 4 niet grappig! Jammer dat t hier altijd een strijd lijkt te moeten over het perfecte kind en hoe de manier precies hoort te zijn... Geen 1 kind is hetzelfde! Jammer weer

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik leg mijn zoon om 7 uur/half 8 op bed en daarna plof ik op de bank. Mijn vriend maakt dan eten en dan eten we samen

18. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ja.
    Ik zei toch ook, mij hoor je niet klagen dat ze zo laat gaat slapen.
    En zoals ik al eerder zei (berichtje nummer 11):
    "Je kunt best sleutelen aan wanneer je kindje gaat slapen, maar niet aan de hoeveelheid slaap, als je kindje gewoonweg niet meer uren wilt slapen per 24uur. Ze heeft nooit veel geslapen en doet het er prima op. Huilt nooit, is vrolijk, energiek, ontwikkelt zich prima, eet goed, is gezond etc.

We kunnen dan wel in 1 of 2 weken tijd haar naar-bed-ga tijd naar voren halen, maar dan is ze sochtends om 5 uur klaarwakker. Hebben we al eens geprobeerd."

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

jammer dat je je aangevallen voelt want dat is niet de bedoeling. Zoals ik al zei zijn er uitzonderingen en als je kindje max 9 uur slaapt achter elkaar dan zou ik 'm ook laat naar bed doen.
    Ik geloof niet dat iemand je aangevallen heeft, misschien moet je even kijken naar je eigen referentiekader :)

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    zelfs ik voelde me aangevallen terwijl ik er niks mee te maken heb;)

Deel Deze Pagina