wanneer verschonen jullie je baby? Ik heb het van de kraamhulp aangeleertd om haar voor de voeding te verschonen...eerst deden we het ook wel eens tussendoor als ze heel slaperig was en niet wilde drinken. Watr ik wel een nadeel vind is dat ze tijdens het voeden dan weer haar luiertje volpoept of plast en dan vervoglens dus een tijdje (tot aan de volgende voeding)met een vieze luier omligt...
in het begin deed ik het ook voor de voeding en als ze dan haar luier weer vol poepte liet ik hem niet zitten tot de volgende voeding. nu doe ik het meestal na de voeding of ze moet gepoept hebben of een erg volle plas luier dan doe ik het meteen.
Heb het bij beide meiden altijd na het voeden gedaan ... Ook al vond de kraam hulp dat geen goed idee Groetjes joyce
Na het voeden. Blijf eerst ff rustig zitten, boertje laten en dan de luier. Hij heeft leuke dingen boven de commode hangen, dus het is altijd een feest op de commode. Ervoor is ie erg aan het huilen, omdat hij dan honger heeft. Dan is het voor mij ook geen pretje om dan een luier aan te doen. Alleen voor de laatste voeding van 23.00 dan krijgt hij voor de voeding de luier omdat ie dan meteen erna kan gaan slapen.
Onze kraamverzorgster heeft ons het volgende geleerd: 1 kant drinken (BV), dan luiertje verschonen, dan andere kant drinken. Dan lekker slapen.
Ik heb het ook 'aangeleerd' met voor de voeding verschonen, maar voor zover ik weet had dat ook te maken met een beetje wakker maken zodat hij goed ging drinken. Inmiddels doe ik het 's nachts (cq wat later op de avonds) nog wel voor het voeden, zodat hij erna juist lekker door kan slapen. Overdag doe ik het altijd zo'n 20-30 minuten erna, zodat hij juist weer even wakker is. Dit is ontstaan omdat hij het dag-/nachtritme helemaal niet op wilde pakken. Het is niet helemaal consequent qua regelmaat enzo, maar nu gaat dat nog wel goed en zelf vindt ik het wel prettig, dus ik hou het maar zo.
Ik deed dat voor de voeding, zodat m'n mannetjes met een propere luier aan konden drinken, en dan een 20 minuten erna nog eens nakijken of er ietsin de luier zat. Meestal wel... Dat waren dan 2 pampers op een klein uur tijd, maar tussendoor kwamen er geen vuile luiers aan te pas (leerden wij trouwens zo in de lessen kinderzorg op school)
Ik heb het ook aangeleerd voor de voeding. Dat doe ik bij de voedingen wanneer hij meteen weer naar bed gaat nog steeds, maar bij de andere voedingen voortaan erna.
Bij ons is het ook voor de voeding, ook zo geleerd omdat meneer bleef slapen en nu dan wat wakker werd. Teun heeft alleen smorgens als hij wakker word een poepbroek. nu kan hij lekker gelijk in bed omdat hij aan d efles toch in slaap valt anders word hij weer wakker en wil hij niet meer slapen........ gewoon uitproberen wat jou het beste bevalt
In het ziekenhuis is mij geleerd om voor de voeding te verschonen, om hem wakker te maken (hij was eerst nog zo slaperig) Daar ben ik thuis gauw vanaf gestapt omdat Tymen ook vaak tijdens de voeding poept. Hij spuugde ook veel, maar ik wachtte dan gewoon wat langer met verschonen. Bovendien heeft Tymen als hij honger heeft ook echt honger en dan is verschonen ook een drama...
Je gaat me toch niet zeggen dat je haar geen schone luier dan geeft en echt wacht tot de volgende voeding?
Ik verschoon hem altijd voor de voeding. Als ik het erna doe komt alles er weer uit. Die paar keer in de week dat hij tijdens zijn fles zijn luier volpoept verschoon ik hem daarna gewoon nog een keer. Maar ik neem toch aan dat je je kleintje niet 3 a 4 uur met een volle luier laat liggen toch?
haha nee als ze tussendoor natuurlijk een vieze stinkluier heeft en gaat huilen dan laat ik haar heus niet zo liggen hoor! een peobroek merk je natuurlijk wel maar als ze plast niet....
maar hoe doen jullie het trouwens als je kleintje lekker ligt te slapen en je ruikte dan dat hij of zij een poepluyier heeft? ga je ze dan wakker maken en verschonen of wacht je dan gewoon tot ze zelf wakker worden?
Ik verschoon altijd na het voeden. Om een aantal redenen: als ze honger heeft, is verschonen geen pretje. Bovendien plast/poept ze altijd tijdens/na het voeden. Als ik haar na het boeren verschoon, ligt ze dus met een heerlijk schone luier tot haar volgende voeding. Ze zal heus wel tussendoor plassen maar gelukkig zijn de luiers goed tegenwoordig. Spugen door het verschonen na het voeden heeft Jarissa geen last van gelukkig. Ik controleer verder nooit tussendoor. Als ik wat ruik, verschoon ik haar meteen. Ga dan niet wachten tot ze wakker is. Maar ja, als ze lekker ligt te slapen, ga ik echt niet aan haar luier ruiken.