Wel of niet ophogen ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Loontje85, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ons zoontje is morgen 4 weken oud en woog vorige week bij het CB 3505 gram. Ik ga hem straks nog even naakt wegen, want gistermiddag met kleertjes woog hij rond de 4000 gram. Lijkt me erg veel aangekomen in 1 week tijd toch ?

Hij krijgt normaal 7 voedingen van 100cc (90/3), maar sinds eergisteren komt hij steeds eerder voor zijn voeding (na 2 à 2,5 uur) en gister leek hij onverzadigbaar. Niet stil te krijgen en hij wilde ook niet slapen.
    Daarom sinds gistermiddag de fles opgehoogd naar 135cc (120/4) en tot nu toe komt hij pas na 4 uur. Gister zelfs 1x na 5 uur.
    Nu vraag ik me af of het niet te veel voeding is ?!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Nog even ter aanvulling: hij doet gemiddeld maar 10 minuten over zijn fles. Dit is ook te snel toch ? Hij slaapt wel meteen na de fles, dus heeft geen zuigbehoefte meer.

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Lijkt mij voor zowel 6 als 7 voedingen teveel... De minimum en geadviseerde hoeveelheid is 150cc per kg per dag. Tot 180cc per kg kun je veilig geven zonder nieren te beschadigen. Dus even wegen en uitrekenen.

Mijn dochters drinken de fles ook zo snel op, met nutriton erdoor, maar zijn wel gewoon verzadigd. Je zou een ander speentje kunnen proberen om te zien of hij er dan 15-20 minuten over doet en langer wegblijft voor de volgende voeding. Als dat niet helpt en hij er geen last van heeft zou ik me er verder niet druk om maken dat hij zo snel drinkt.

Dus ik zou niet teveel voeding geven en proberen hem iets langer over zijn fles te laten doen. Als dat niet helpt en het over een paar dagen niet stabiliseert even overleggen met CB wat zij adviseren. Misschien is het een groeispurt. Kan best als hij zoveel is aangekomen in een week ;)

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Lijkt je 6 of 7 voedingen van 100cc of van 135cc te veel ?
    Ik heb vanmorgen 10cc meer water bij de voeding van 90/3 gedaan, hopelijk neemt hij daar ook genoegen mee. Maar dat is dus eigenlijk ook niet goed ? En zou ik dus gewoon die 100cc moeten aanhouden ?

Ok, ik zal dat van het snelle drinken nog even in de gaten houden en anders zou laten.

Vanmorgen naar 3970 gram, dus hij is echt behoorlijk aangekomen.

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Als we even rekenen:
    3.97kg x 150ml = 595.5 ml = min & aanbevolen per dag
    3.97kg x 180ml = 714.6 ml = max veilig per dag

Dus maximaal per dag:
    bij 7 flessen: 714.6/7 = 102ml
    bij 6 flessen: 714.6/6 = 119ml

Als hij zo flink is aangekomen kan ik me voorstellen dat hij honger heeft :) Even bijhouden op hoeveel hij uitkomt en in de gaten houden dat je niet structureel te veel geeft.

Hoop dat het zo duidelijk is

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Dank je voor je duidelijke uitleg !

Deel Deze Pagina