hoe lang aan de borst laten drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Anouk2005, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.262
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ons meisje is nu 2,5 week oud.Ze doet het heel goed op de BV en was in 1 week een halve kilo gegroeid.Ik voed ongeveer 6-7x per dag.Ik laat haar minstens 20 minuten aan de ene borst drinken en dan biedt ik de andere borst aan en daar wil ze ook vaak wel lang uit drinken en zit ik ook snel aan de 20 minuten.Bij een volgende voeding start ik met de borst waar ze als laatste uit heeft gedronken.Is het goed om ze uit beiden borsten 20 min te laten drinken of zou het beter zijn om 1 borst helemaal leeg te laten drinken en dan even kort aan de andere borst?.

alvast bedankt.

Mvg.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Mijn advies is om 1 borst volledig aan te bieden/leeg te laten drinken en evt. de andere borst als toetje te geven.

Blijft wel iedere voeding de borst afwisselen.

Door helemaal leeg te laten drinken stimuleer je je borsten goed en krijgt je kindje ook de vettere achtermelk, waardoor ze een verzadigder gevoel kan krijgen.

Voed op verzoek. Laat je kindje dus bepalen wanneer het wilt drinken. Het is niet ongebruikelijk dat ze elke 3 uur of soms vaker willen drinken.

Groetjes Saskia

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.262
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor je reactie!.

Wanneer ik nu 1 borst aanbied en ze drinkt niet uit de andere borst kan het dan gebeuren dat de voeding terug gaat lopen?.
    Dit wil ik natuurlijk voorkomen.

Mvg.

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het zou even kort kunnen, omdat je lichaam eventjes moeten wennen aan 1 borst per keer.
    Echter als dit gebeurt zal dit erg kort (misschien niet eens merkbaar) zijn en je kindje en je lichaam zullen ervoor zorgen dat je productie snel weer op peil is.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina