Hoe lang aan de borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door yake, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang aan de borst?

1. 0-3 maand

2. 4-6 maanden

3. 7-9 maanden

4. 10-12 maanden

5. 13-18 maanden

6. 19-24 maanden

7. Langer dan 24 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk wel dat de druk voor veel vrouwen minder is, en dat ze daarom minder snel de bv afbouwen.

Maar alles staat en valt natuurlijk met de mentaliteit van de mama.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Waar een wil is is een weg.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik geef al 4 maanden bv. Eerst wilde ik tot een half jaar bv geven. Nu heb ik zoiets tot een jaar zeker, als ze het wilt in ieder geval.

M'n man heeft zoiets, 6 maanden is wel mooi.

Ach ja, die heeft toch vrij weinig te zeggen hier in huis hihi.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier al 4 maand, maar wel moeite met het rondbreien van de hoeveelheid die Iris wil drinken, tot nu toe redt ik het nog steeds, heb ook een voorraadje nog in de vriezer, ben nu aan het kijken hoe ik het ga doen als ik daar doorheen ben. Durf dan ook geen uitspraak te doen over hoe lang ik het zou willen geven. Mijn oorspronkelijke plan was minimaal 6 maand!

Bij mijn oudste is het niet gelukt bv te geven , life dan, omdat ze prematuur was, heb wel 4 maand gekolft! Tessa, mijn middeste heb ik 7 maand gevoed, zonder problemen!

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ben blij dat ik dit topic tegen kom. Mijn collega vroeg net ineens hoe lang ik nog van plan was door te gaan omdat ik 6 maanden had gezegd.
    Ik dacht zelf aan zolang Samantha en ik ons er goed bij voelen....

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik gaf altijd als antwoord, dat we er tegen de tijd dat Dylan uit huis gaat we er vast wel mee zijn gestopt....

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :).... Da's een goeie!!..... :).

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ach en anders kun je altijd nog zeggen dat je aan het afbouwen bent. Na een half jaar begin je met bijvoeding dus eigenlijk afbouwen. Ik ben straks al een jaar aan het afbouwen :)

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik voedt volgens Rapley, dus dat heeft sowieso meer tijd nodig... ;) Ze wil niet eens gepureerd :).

10. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik had me voorgenomen om in elk geval de 3 maanden 'te halen', daarna wilde ik het een half jaar 'volhouden'.

In de praktijk zijn we nu over de 10 maanden heen en viel er niks vol te houden of te halen, omdat het allemaal super vlotjes verliep.

Tijdens mn zwangerschapscursus werd er ook echt in dat soort termen gepraat en werd bv dus ook echt als een 'opgave' gezien, iets wat je moet volhouden. Maar intussen weet ik wel beter. Ik heb gewoon veel mazzel gehad, nooit rare dingen als spruw of kloven of weet ik veel gehad.

M'n meisje drinkt nu nog 2 keer bij mij (ochtend en avond) en af en toe, zoals de afgelopen 2 dagen, nog een keertje snachts als ze daar behoefte aan heeft. Overdag wil ze niet meer bij mij drinken, dus dan krijgt ze wat anders.

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier wel spruw gehad... en een verstopte melkklier met bijna borstontsteking. Maar er nooit aangedacht om te stoppen. Zo makkelijk laat ik me niet uit het veld slaan hoor :p.

12. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Drie maanden volledig, daarna afgebouwd naar 2x per etmaal en nu sinds een paar maand nog 1x per dag ('s morgens). Ze drinkt nog maar heel weinig heb ik het idee, dus het zal niet lang meer duren.

13. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Hier ook de 10 maanden gepasseerd, en nog steeds genieten we er beiden volop van! Minstens 5x op een dag komt ze nog, maar drinkt dan enkele minuutjes maar. De ochtend - en nachtvoeding zijn wel langer.

Hoe lang nog? Hm.. Ook hier totdat zij aangeeft wanneer ze niet meer wilt. Zelf bekeek ik het maand per maand, omdat ik niet te graag wilde 'willen'. De zes maanden mijlpaal was voor mij dan ook een grote opluchting en trots! Maar nu besef ik dat ik toch echt naar de één jaar toega! Wauw.. kan het zelf niet geloven, ben er heel blij en dankbaar om.

14. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Wij gaan inmiddels op naar de 8 maanden en het is nog steeds heerlijk voor ons allebei (ondanks steeds terugkerende spruw :cry: ). Ik wil zeker door tot een jaar, zodat hij als hoofdvoeding altijd bv heeft gehad. Daarna denk ik dat ik er wel mee wil stoppen maar dat zie ik dan wel weer!

Groetjes, Sellie

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jippie (dat mag ik wel even zeggen)

Mijn man is overstag wat betreft een jaar. Niet dat ik uberhaupt naar hem geluisterd had, maar toch wel prettig om je partner achter je te hebben staan.

Hij zei eerst: Een half jaar is toch goed genoeg. En nu zegt ie, nou een jaar dan maar. ;)

16. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier bijna 13 mnd BV. En ik heb het 'natuurlijk' af kunnen bouwen, hij heeft het tempo bepaald. En na ruim een jaar had hij er zelf gewoon geen zin meer in.....
    Ideaal vond ik het zo. Het voelde enorm nauurlijk!

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    7-9 maanden.

En ik ga door tot Tessa besluit dat ze niet meer wil.
    Of dat mama er genoeg van heeft. (wat ik me nu nog niet kan voorstellen ;) )

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra is nu 4,5e week oud en krijgt volledige borstvoeding op verzoek. De eerste 2 dagen heeft ze wel bijvoeding gehad op advies van de kinderarts omdat ze heel licht was en haar glucose was ook te laag en de borstvoeding kwam niet meteen op gang door de keizersnede.

Ik wil graag minimaal 6 maanden borstvoeding geven, en ik hoop dat ik dat red met mijn studie want helaas heb je als student helemaal nergens recht op. Maar ik neem straks de kolf gewoon mee samen met mijn studieboeken. :)

19. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik geef nu 7 maanden bv en ben van plan om het zo lang mogelijk te geven. Zo lang Mike het wil natuurlijk. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen......

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het lijkt wel zo of er hier steeds meer meiden zijn die lang willen geven of het al doen. Of zou het komen omdat ik zelf nu ook een langvoedster ben ? Oftewel, valt het jullie ook op ?

Deel Deze Pagina