hoe bereken je de gemidelde cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Angel Eyes, Sep 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn gemiddelde cyclus goed uitrekenen.

maar neem je daarvoor je cyclus van een jaar terug of doe je 3 a 4 maanden.

daar zit bij mij namelijk groot verschil in. waar ik een jaar terug cyclussen had van 28dgn heb ik ze nu veel van 24 dgn.

2. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hoi

ik vind dta niet echt een groot verschil.. 24 of 28 dagen.. ik zou gewoon 28 dagen nemen zo ben je nooit te vroeg met testen enz.. anders heb je nog kans dat je redelijk ver na je nod test

3. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Ik hou voor het gemak bij mezelf 27 dagen aan,aangezien ik het soms 2 dagen eerder al word,en in juli bijv.kwam het de 15e en dat was weer een dag te vroeg(we waren op de camping dus dat was wat minder :cry: )Aug.kwamen de :evil: :evil: 2 dagen eerder.
    En ik werd het nu afgelopen vrijdag week opeens 1 dag te laat :(
    Exact 28 dagen maak ik hier dus zelden mee

4. jackie

jackie Fanatiek lid

Aug 10, 2006
    1,430
    0
    0
    ik heb een regelmatige cyclus met een kleine uitschieter dus neem ik de middenweg van 26 dagen. Maar het is belangrijker om te weten wanneer je vruchbaar bent dan wanneer je wilt weten wanneer je NOD is toch???
    anders is met ovu testen werken??!!

5. Niet meer actief

Hey Angel Eyes!

Op Babbybrabbel.org kun je bij het hoofdstukje interactief onder de datum calculator je gemiddelde duur uit laten rekenen. je geeft dan op wanneer je de laatste vier of drie of twee keer ongesteld bent geworden en die calculator geeft dan de gemiddelde duur aan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Aoife

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ze (gyn - ha) zeggen dat je je cyclus moet berekenen aan de hand van de langste cyclusduur van het afgelopen jaar, als jij constant op 28 dgn zit houd je dat ook aan, heb je een cyclus van 24 dgn ineens, houd je toch 28 aan, heb je ineens een duur van 32 dgn moet je de volgende houden op 32 dgn je nod is dan op dag 33 en zo reken je voort...

succes meid, houd het lekker op die 28 dgn kun je je niet gek zitten maken ook... ;)

7. Angel Eyes

ja dan zou ik dus zelfs 33 aan moeten houden. dat heb ik een paar maanden geleden gehad.

ik ga ook wel ff kijken.

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik houd ondanks dat de laatste paar keren 26 dgn zijn geweest en afgelopen keer 27, dit keer weer gewoon 28 dgn aan....dat is voor je eigen gevoel ook denk ik het beste omdat je andes misschien bij het uitblijven van je menstruatie op de vroegste dag al gaat testen terwijl dit waarschijnlijk niet eens nodig is en je weer enkel teleurgesteld bent...

succes meid :D

9. Angel Eyes

De calculator gaf dus aan dat het gemiddeld 28 dgn is. dus ik had pas gisteren ongi moeten worden :confused:

by the way ook even online zwangerschapstestgedaan en deze gaf 83% aan :)

haha nou hopen dat die gelijk heeft.

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    Ik zou je aanraden om de langste cyclus aan te houden.
    Anders maak je jezelf onnodig gek :D
    Ik had in de tweede ronde het gemiddelde aangehouden en toen bleek ik een iets langere cyclus te hebben. :(
    Nu hou ik gewoon de langste cyclus ooit aan.
    Als ik dan nog niet ongi ben :D

Share This Page