he vervelend een borstontsteking! gelukkig dat het met de flesvoeding goedgaat. Julian heeft nu ook eindelijk weer een poepluier gehad. zondag was de laatste dus daar heeft hij ook wel wat last van gehad, en inderdaad het ruikt anders! groetjes Lonneke
Dat kan Friso heel mooi in de foldertjes zetten, maar voor de meeste borsten is dat VEEL te snel. Trek echt zeker een week per voeding uit. En als je zoals je in een andere posting schreef de avond-, ochtendvoedingen en eventuele nachtvoedingen zelf wilt blijven geven, dan hoef je natuurlijk maar 2 of 3 voedingen af te bouwen en hoef je ook niet zo'n haast te hebben.
O. ik lees nu dat je al een borstontsteking opgelopen hebt! Dat is heel vervelend en pijnlijk. Stuur Friso maar een bedankje voor het bezorgen van een borstontsteking dank zij hun mooie adviezen (die ze als fabrikant niet eens MOGEN geven). Klinkt misschien een beetje sarcastisch, maar jij bent nu al de zoveelste moeder van wie ik lees dat ze dankzij het Friso-foldertje op een nare manier met de borstvoeding gestopt is! En ze blijven die foutieve informatie maar verspreiden! Het had heel anders, zonder pijn en ongemak gekund. Juist een drinkend kind is het beste medicijn bij een borstontsteking. Zonde hoor! Wens jullie veel sterkte.
ik heb me niet gehouden aan t friso foldertje hoor. Dat was meer voor de darmen van Deyna. Als er te veel druk op kwam kolfde ik gewoon. was nog maar minimaal aan het afbouwen. sloeg alleen de derde voeding over. Heb geen ontsteking opgelopen door Friso. Heb van de dokter pillen gekregen om de bv te remmen. Die hebben nu gewerkt en ik ben volledig gestopt. ik wilde al stoppen, dat is nu alleen wat abrupter gegaan.
He jakkes! Die pillen kunnen heel nare bijwerkingen geven! Ligt niet aan jou, maar ik kan me ZO ONTZETTEND boos maken over huisartsen die die troep voorschrijven! Een borstontsteking krijg je als je borsten niet goed geleegd worden. Afbouwen is dus een risico-periode. Erg jammer dat je blijkbaar zulke slechte begeleiding in je omgeving gehad hebt. Het had allemaal heel anders kunnen gaan.
meid maak je niet druk zulke reacties moet je gewoon direct door het toilet spoelen en niet eens aandacht aan schenken... ja had had had, had zit in het vat een borstontsteking kan iedereen oplopen, eerst is friso de boosdoender, dan weer een arts.... als je de bv niet goed afbouwt (lees langzaam genoeg) loop je idd het risico op, en sneller dan een ander die het wel heel rustig aan afbouwt.... maar er zijn erbij die die tijd niet hebben om het op een "rustige" manier af te bouwen en tja dan kan het gebeuren dat je idd een b.o. oploopt.... wbt die pillen ik weet niet welke pillen het geweest zijn, ik weet wel dat er pillen worden voorgeschreven als je van begin af aan zeker weet geen bv te willen geven (of niet te kunnen door welke reden dan ook) en dat deze al ingenomen moet worden voordat de bv op gang is gekomen... als de bv eenmaal op gang gekomen is hebben die pillen geen werking meer, maar misschien zijn er in de loop der jaren (pakweg 7 jr) andere pillen uitgevonden die wel helpen? dat weet ik niet, daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar... ik kreeg vroeger het advies om mijn borsten "in te binden" waarmee ik bedoel dat ik ze strak (niet al te strak natuurlijk) moest opbinden, en ik heb beide keren geen borstontsteking gehad gelukkig ondanks dat ik heel snel ben overgegaan op fv in plaats van de bv langzaam af te bouwen... er zijn ook genoeg vrouwen die wel gewoon bv geven, en voeden op verzoek en desondanks toch een ontsteking oplopen of je bent er vattelijk voor of niet...tis niet altijd zomaar 1-2-3 te zeggen hoe het komt dat je het krijgt....
De huisarts was er ook niet zo happig op om de pillen uit te schrijven. Ik heb er zelf om gevraagd omdat ik wist dat ze bestonden. Heb gelukkig tot nu toe geen last gehad van nare bijwerkingen. Ik vind ook niet dat ik slecht begeleid ben hoor Ik heb zelf deze keuze gemaakt en niemand anders. Mijn borstontsteking was hoogstwaarschijnlijk al wat langer aan het sluimeren want ik was net 3 dagen rustig aan het afbouwen en Deyna kwam nog vaak iedere 3 uur. Mijn borsten zijn nooit lang vol geweest. Na die ontsteking was ik het gewoon zat en wilde er zo snel mogelijk vanaf zijn, vandaar die pillen. Ik heb haar dik 6wkn bv gegeven en daar ben ik blij mee, nu over op fv en daar ben ik ook blij mee. Helemaal geen schande en wij voelen ons er goed bij. Weet de naam niet meer van die pillen. Het waren er maar 2. Hele kleine.
ik denk dat je dostinex bedoeld. die heb ik ook gehad vlak na de bevalling omdat ik meteen flesvoeding heb gegeven. zijn twee hele kleine pilletjes.
Het wil idd niet alles zeggen of je snel of langzaam afbouwd... Ik heb op een gegeven moment besloten om te stoppen met bv en ben 1 voeding gaan afbouwen. 's Middags was er nog niks aan de hand, geen pijn, roodheid of wat dan ook en 's avonds had ik ineens koorts en een rode plek op mijn borst... Ik had die dag nog gewoon alle voedingen gegeven, want ik wilde er de volgende dag mee stoppen. En ook ik was het helemaal zat na die ontsteking, het deed al zeer ddor de tepelkloven, Jelle bleef steeds honger hebben, en ik zat er gewoon helemaal doorheen. Ik heb daarna toch nog bijna 6 weken gekolfd en op die manier de rest van de voedingen afgebouwd. Na de abkuur heb ik nergens last van gehad.
ik ben blij dat jullie er ook zo over denken want ik wist niet wat ik zag toen ik dat las groetjes Lonneke
Nog even over de dostinex die kreeg ik van het verplegend personeel in het ziekenhuis niet (ik vroeg er letterlijk om met de naam van de tabletjes erbij) dit omdat er regelmatig dames depressief van werden..... of het klopt geen idee maar heb dagen met stuwing gelopen en dat was ook om depressief van te worden Succes met fles Lon en Tijn hoop dat de b.o. snel over is.
Depressief van 2 tabletjes? Ik ga toch eens navragen hoe die tabletje van mij heten. Ik heb nergens last van gekregen en mijn melk is gestopt.
Bij mijn weten zijn er in 7 jaar tijd geen nieuwe pillen op de markt gekomen, en inderdaad, als de borstvoeding al goed loopt hebben ze weinig effect op de melkproductie. Nare bijwerking van die pillen is o.a. zware hoofdpijn en depressies (ja, ook na 2 pilletjes).
laat de paracetamol dan voortaan ook maar in de la. kun je ook nare bijwerkingen van krijgen. net zoals met dostinex....je kunt de bijwerkingen krijgen
Ben het deels met je eens hoor, misschien een overtrokken reactie van het verplegend personeel. Maar ik vertel alleen waarom mij de medicatie werd geweigerd ik spreek dus niet uit ervaring, ik heb gewoon de stuwing door gemoeten *auw*
lijkt mij idd ook auw. Maar ik heb die tabletjes gehad en dus gelukkig geen last gehad van stuwing. En ook niet van een depressie. Ik weet dat men in Nl terughoudend is met dostinex geven. In Belgie daarentegen krijg je ze ongevraagd.